35+-juli-mama's

Hoi meiden,

Zijn er hier nog meer 35+-mama's?
Ik ben 36 jaar en 5 weken en 2 dagen zwanger van ons 2e kindje.
Het is wel erg spannend, want ik heb in aug. en okt. 2 vroege miskramen gehad, maar ik heb hier wel een goed gevoel over, hopelijk klopt dat gevoel.
27 november krijg ik m'n 1e echo, spannend hoor.

Groetjes,
Angel

Hoi,

Ik heb ook 35+, wat heet, bijna 36+. Ik verwacht ons derde kindje in juli. Zoals ik al bij het voorstellen heb verteld hebben we onze jongste zoon van 2,5 in februari verloren aan kanker. Deze zwangerschap (hoe pril ook) is zeer gewenst maar ook erg beladen.
A.s dinsdag heb ik mijn eerste echo om te kijken hoe ver ik precies ben. Dan ga ik donderdag naar de verloskundige en kunnen we afspraken maken voor een vlokkentest. In december heb ik een miskraam gehad en nu stik ik dus van de zenuwen, blijft het zitten en... is het gezond. Die spanning zal dus hoe dan ook nog wel even aanblijven. Heb al op de kalender gezien dat kerst en oud en nieuw flink kunnen tegenwerken. Net in die tijd zou ik een vlokkentest moeten krijgen, dus hopelijk lukt dat gewoon en laat de uitslag niet langer op zich laten duren dan normaal, maar ik bereid me er op voor dat het tegenvalt.

groetjes, keesje

Hoi Keesje,

Gezellig, ook nog een 35+ mama, dacht al dat ik de enige was!

Wat erg zeg dat jij je kindje bent verloren. Daar zijn echt geen woorden voor.
Ik snap dat je nerveus bent nu. Hoe was het vandaag met de echo, hoe ver ben je nu?

Doen jullie die vlokkentest ivm het overlijden van jullie kindje of vanwege de miskraam?

Ik moet nog 1 week wachten op de 1e echo, ook spannend hoor.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel en Keesje,

Ook ik ben een 35+ moeder. Ik ben sinds 2 weken zelfs 36.
Ik ben nu 7 weken zwanger van ons 3e kindje.
Mijn oudste dochtertje (Eva)  is 3 jaar en 7 maanden. Mijn jongste dochtertje (Laura) zou afgelopen 1 november 1 jaar zijn geworden.
Vorig jaar is zij geboren na een "normale" zwangerschap van ruim 39 weken. Vlak na de geboorte bleek er heel veel mis te zijn met haar. 9 Dagen na haar geboorte is zij overleden. Ook voor ons is deze zwangerschap heel dubbel maar o zo gewenst. Ik probeer er zo veel mogelijk van te genieten en tot nu toe lukt dat aardig.
Ik hoop dat we hier onze ervaringen kunnen delen.

Groetjes,
Karin (mama van Eva en Laura*)

Hoi Karin,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Vreselijk wat jullie hebben meegemaakt met je jongste dochtertje. Is het ook iets erfelijks wat zij had?

Als ik jullie verhalen lees, dan valt het bij mij allemaal nog mee wat ik heb meegemaakt.
Mijn dochter is 3 jaar geleden 7,5 week te vroeg geboren, was ook wel spannend, maar gelukkig deed zij het gelijk erg goed. Verder heb ik in aug. en okt. dit jaar 2x een vroege miskraam gehad.
Nu ben ik 5 weken en 5 dagen zwanger. Het is natuurlijk nog wel erg spannend, maar heb er nu wel een beter gevoel over, hopelijk klopt dat.

Leuk om elkaar op de hoogte te houden hier.

Ik hoop heel hard voor je dat het deze keer een gezond kindje is.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,

Gelukkig ben je actief op het juli-forum, Dat betekent dat het goed met   je gaat. Hoe ver ben je nu? Volgende week echo, toch?
Voel je je goed? Ben je ook zo misselijk en moe? Valt tegen als je nog een kleine hebt rondlopen, toch?

Het andere topic is er een beetje bij in geschoten.
Ik ben op het april forum onder een andere naam begonnen.  Ik had tegen een aantal mensen gezegd dat ik op dit forum zat. Maar ik voel me zo in de gaten gehouden, dat ik maar een andere naam heb aangemaakt. Ik had er eigenlijk niet zo over nagedacht toen ik het vertelde. Ik denk niet dat ze mij "zoeken"op het juli forum.
Ik zal je mee in de gaten houden en af en toe eens een berichtje achterlaten.

Groetjes,
Heartje

Hoi Heartje,

Wat leuk om weer wat van je te horen!!

Oh, da's lullig dat er bekenden mee lezen.
Is het gezellig op het april-forum? Welke datum ben je ook alweer uitgerekend, was toch rond 10 april?

Met mij gaat het goed. Misselijkheid was wat minder, maar vanochtend was het weer flink aanwezig. Ja, het is zeker zwaarder met een kleintje om je heen. Gelukkig heb ik veel steun van m'n vriend, hij is gelukkig momenteel veel thuis. Dat scheelt wel.
Vorige week was ik veel te druk met m'n werk, nou, dat voelde ik wel hoor, ben veel sneller moe. Deze week kan ik het wel wat rustiger aan doen, dus daar profiteer ik even van en ik ga ook wat vroeger naar bed.
Ja, volgende week dinsdag de 1e echo, heel spannend. Heb er wel een goed gevoel over, maar toch blijft het wel spannend.

Hoe gaat het verder met jou? Voel jij je nu wat fitter nu je wat verder ben?

Bij mij zie je echt al een buikje, vooral 's avonds, wel snel hoor. Nog even en ik kan het niet meer verbergen.

Leuk om wat van je te horen! Zoek me af en toe maar op.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,

Echo was vandaag goed, minder lang zwanger dan ik dacht: 6 weken en 3 dagen. Maar het hartje klopte goed. Volgens die mevrouw was het geen beginnend hartje dat kon je blijkbaar zien aan het kloppen.
We willen voor een vlokkentest gaan vanwege mijn leeftijd. De kanker van mijn zoontje was niet erfelijk, gewoon domme pech, slechts 20-25 kinderen per jaren krijgen dit. Maar we zien ons zelf niet meer ziekenhuis in en uit gaan met een kindje dat iets "heeft". Ook voor onze oudste zoon vinden we dat te veel gevraagd, die heeft ondanks dat je het zo goed mogelijk doet, toch veel moeten inleveren in de tijd dat de jongste in het ziekenhuis lag en toen hij overleed uiteraard ook. Een kind van 4 moet nog helemaal niet weten dat mensen, kinderen overlijden.
Uiteraard kun je van alles krijgen en kan er in de loop van de zwangerschap wat gebeuren en dan kun je er best mee om gaan, maar dat kleine beetje zekerheid dat we kunnen inbouwen, bouwen we dus graag in.
Het zorgt er wel voor dat ik me nog niet te veel probeer te hechten, ik kan nog een miskraam krijgen en de uitslag kan niet goed zijn.

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan