35 weken, bang om uitstapjes te maken

Wij hadden de Maxi-Cosi gewoon in de auto staan en een mini bevaltasje. Mocht er onderweg toch wat gebeuren dan hadden we iets bij ons. En de laatste twee weken deed ik zo'n matje op de autostoel vanwege het eventueel breken van mijn vliezen. Maar verder gingen wij gewoon lekker op pad. Ons kindje kwam 9! dagen te laat dus dan had ik anders heel veel weken alleen thuis gezeten. En dan duurt het wachten echt lang hoor! De afleiding deed mij goed. Ga lekker naar IKEA en zoek gelijk iets leuks uit voor de kleine ? en voor de eventuele nesteldrang ? succes nog even met de laatste loodjes ?

Ambulance weet IKEA vast wel te vinden als de kleine er daar per se met spoed uit zal willen. Maar baby's wachten meestal tot mama rust. 

Die stress had ik ook! Uiteindelijk bevallen met 40 weken + 4 dagen en kreeg weeën midden in de nacht. Geboren in de namiddag. Het heeft dus wel eventjes geduurd voordat het 'zover' was. Gelukkig heb je, ookal moet je bijvoorbeeld nog een uurtje terug rijden, altijd nog wat tijd. Je kindje zal er niet ineens uit floppen ? Natuurlijk kan er als het echt uitzonderlijk snel gaat, een ambulance erbij komen. Maar geen zorgen! Je lijf weet je op het moment de suprème precies te vertellen hoe en wat.

Ohja, en wat de andere ook zeggen: een vluchttas mee nemen in de auto is altijd een goeie tip! Dan kun je vanaf waar je ook bent, goed voorbereid overal naar toe.

Hier stond ook de ziekenhuistas en de maxi cosy al in de auto, dat voelde wel fijn. Verder had ik die angst helemaal niet. 3 dagen voor de uitgerekende datum crematie en 1 dag voor de datum lag ik in de stoel bij de tandarts met een gebroken kies ? op 40.1 begonnen net na middernacht de weeën en die dag om 22.15 is ze geboren... dat duurde dus wel even haha! 
Probeer angsten een beetje realistisch te bekijken maarrrr luister verder wel naar je onderbuikgevoel ❤

Terug
Bovenaan