35 weken en niet goed slapen

Hoi allemaal,

Ik ben 35,4 weken zwanger. Ben al heerlijk met verlof sinds 1,5 week.
De afgelopen 3 dagen ben ik gaan slapen op mijn linker zij en dan met de voedingskussen tussen mijn benen. Op meerdere sites gevonden dat dat het beste is.
De 1e nacht heb ik echt heerlijk geslapen (al kreeg ik het wel warm door dat warme kussen tegen me aan). Ik word altijd rond 3 of 4 uur wakker om naar de wc te gaan. Sliep daarna altijd gewoon door. Nu was de 2e nacht echt een drama, werd wakker om half 1 naar de wc en had zere rug dus maar even een aspirine (wel de goeie zonder caffeine) Toch maar weer gaan slapen. Werd wakker om half 2, uit bed gelukkig geen zere rug maar wel zere heup van het op me zij liggen. Dus uit bed gegaan, wc slokje drinken benen gemasseerd en toch maar weer gaan slapen. Dat heeft zich tot half 5 elk uur herhaald. Zeer vervelend dus. Ook af en toe op me rug gelegen.
Toen om half 5 ben ik even in bad gaan liggen. Ik ben groot en bad niet zo dus ik zak niet verder in bad zonder dat ik dat merk. Half 6 weer wakker, toch maar in bed gestapt. Half 7 was ik weer wakker. En was het toen echt zat!!!!!!! Ben er dan maar uit gegaan.
Gisternacht wat beter geslapen maar echt om de 1,5 of 1 uur wakker.
Vanochtend wel lang geslapen, ik ben overdag ook gewoon moe, vandaag gingen we even winkelcentrum in wat boodschappen gehaald en even gelopen. 2 uurtjes bezig en ik was loof.
Daarna kwamen me schoonouders op visite en gingen om 5 uur weg.
Zit nu al een uurtje moe te zijn, eigenlijk moet ik slapen maar als ik 8 uur slaap ben ik uitgeslapen helaas dus dan ben ik weer midden in de nacht wakker.
Ik weet dat mijn lichaam je voorbereid op de komende nachten met de baby, maar moet dat echt om het uur zijn!!!!!!!!!!
Ik wil gewoon lekker kunnen slapen, zonder zere benen, rug of wat dan ook.

Liefs Louke

Hahaha heel herkenbaar hoor, alleen heb er al iets langer last van. Er is helaas zo weinig tegen te doen. Ik probeer s middags niet te gaan slapen (kan ook lang niet altijd met nog 2 jonge kids thuis!!) Gelukkig heb ik de afgelopen 2 nachten goed geslapen en maar 2 keer wakker geweest!!

Nog ff volhouden meid!!

Groetjes Anne

tja inderdaad, hoort er wel een beetje bij. KAn helpen om je hoofdeinde en voeteneinde wat hoger te maken. Ik heb een verstelbare lattenbodem dus dat gaat prima, maar anders kun je ook een kussen onder je matras leggen.

Ik word ook elk uur of soms elke 2 uur wakker. Maar ga er dan even uit en meteen weer erin. Meestal slaap ik gelukkig vrij snel weer.

Het helpt ook om je er niet druk over te maken..maar dat is wel lastig!

Idd heeel erg herkenbaar!!!
In december had ik nog meer last van m'n bekken en kon toen amper draaien. Nu gaat draaien nog niet echt lekker, steekt erg onder m'n schaambot. Maar moet wel van ene naar andere zij anders doet m'n heup heel erg pijn.
En natuurlijk vaak eruit om te plassen. En in de vroege ochtend alweer trek.

Ach nog even!! Dan kan ik er 's nachts uit om te voeden haha

Ja meid dat hoort er bij..

Pak de slaap die je kan pakken (wanneer dan ook)en als je niet kan slapen helpt het ook om wat te eten daar word je vaak wat vermoeider van omdat alle energie naar je maag en darmen dan gaat..

Over dag kun je natuurlijk ook je beentjes lekker omhoog doen op de bank je slaapt niet maar rust wel uit is ook erg belangerijk

Herkenbaar,
ik ben, toen ik een week of 25 was naar een accuputurist gegaan (wel even kijken of je het via de verzekering vergoed krijgt). Ik was echt hopeloos, zat per nacht een uurtje of 2, 3 op de bank, klaarwakker!
Heeft heel goed geholpen. Natuurlijk word ik 3 x per nacht wakker om te plassen en te draaien, maar ben ook al 39 weken zwanger.
Misschien een tip?
Groet,Jessica

Probeer het zelf af te wisselen, links en als ik wakker word dan rechts... dan wakker weer links.

Hier zijn de gebroken nachten nog flink aanwezig door ons zoontje van net 3, die komt gemiddeld altijd nog wel snachts keertje of 1-3.
Hihi dus die baby voeden we er dan straks gewoon achteraan,

Liefs Marina

zo herkenbaar en volgens mij weinig aan te doen. hier ook tich keer wakker snachts elke keer dat ik van kant wil wisselen wordt ik wakker vanwege pijn in schaambeen, nee doorslapen zit er niet in, haal mijn slaap smiddag in als de jongste twee slapen en de oudste achter de tv zet, heel erg pedagogisch maar ja je moet toch wat

Terug
Bovenaan