36 en 9weken zwanger

Ik weet niet of ik een kindje met Down erbij aan zou kunnen omdat mij eerste kindje ook Pdd-nos heeft. Dit stelt niet zoveel voor vind ikzelf, zij heeft tov 2 jaar geleden nog maar lichte taalachterstand en zij gaat straks naar een so school (van cluster 4 naar cluster 2), maar kost wel heel veel tijd en inspanning en ze eist momenteel wel steeds de aandacht op.

Ipv bij mijn eerste zwangerschap hoef ik nu niet meer de hele zwangerschap elke dag een spuit van 15000IE (Fragmin-bloedverdunner), maar een van 5000IE, en dan eerst tot 13de week daarna pilletjes en laatste 4 weken weer spuiten om bloedingen bij de bevalling te voorkomen.

Daar je met trombosegeschiedenis wel extra risico loopt vind ik het dus eigenlijk wel eng.

En met niet 'normaal' voor haar kunnen zorgen bedoel ik eigenlijk: Ik kon me thuis niet eens bewegen deed het al zeer, toen opnieuw moeten leren lopen met een corset om en met krukken. Heel zwaar allemaal, vooral omdat ik acuut moest stoppen met borstvoeding en mijn dochter toen dus alleen met bezoektijden zag....
 
ben zelf 42 en nu 20 weken zwanger van mijn 6e kindje heb zelf eerst de combie test gedaan nekplooi bloed en echo daar zit geen gevaar aan daaruit kwam bij mij gelukkig dat alles er goed uitzag en dat de kans op een kindje met down of hartafw van 1 op 43 naar 1 op 850 was gegaan ! ik heb daarom geen verdere onderzoeken laten doen had nu net zoveel kans als iemand van 26 dus,,,
Was ook wel blij zag echt tegen die andere testen op. Nu gister 20 weken echo geh. zag er weer heel goed uit dus ikben letterlijk dik tevreden weet het is niet 100% zeker dat alles goed is maar mijn gevoel zegt van wel :) nog een fijne zwangerschap iedereen!!
 
Terug
Bovenaan