36 weken: liggingsecho

Wie oh wie heeft het ook? Ik kreeg vandaag te horen van de VK dat het nieuwe beleid is om met 36 weken een ligginsecho te maken. De VK zei dat ik me er niet teveel van voor moet stellen. Ze bedoelde dat er niet veel meer te zien is, omdat het kind het beeld zo vult. Ze willen alleen het koppie zien... Heeft iemand anders dit ook?

Ja, ook ik heb een liggingsecho gehad.
Dit is om er zeker van te zijn dat het hoofdje beneden ligt. En het valt inderdaad niet mee er nog een beetje 'baby' uit te halen, aangezien hij al zo groot is. Bij ons ligt hij er in ieder geval prima voor en al helemaal ingedaald! Ben benieuwd wanneer hij zich aandient!!

Nee, ik krijg geen liggingsecho, maar zou het graag willen. Mijn eerste bleek toen mijn vliezen braken en de bevalling zo begon in stuit te liggen, verrassing!
Bij de tweede was ik daardoor erg onzeker over de ligging, maar zij bleek goed te liggen.
Toch komen er nu weer twijfels op bij mij, hoewel de verloskundige niet twijfelt.

Hier ook geen echo hoor. VK doen daar niet aan. Nu loop ik ook nog bij gyn, dus heb van de week wel echo gehad.
Kind ligt met hoofdje in bekken, maar nog niet geheel vast.
Was inderdaad niet veel te zien nu hihi.

Liefs

Ik ook, het was voor mij wel een hele verassing, zo zie je maar weer wat er kan veranderen in 2 jaar.

Zouden ze ook controleren of de navelstreng niet om het nekje zit en of er spake is van placenta-loslating en dat soort enge dingen?

Bij onze verloskundigepraktijk vragen ze dit ook standaard aan. Bij mijn zoontje (nu 2 jaar) was het ook al zo.
Ze bekijken bij ons de ligging maar er wordt ook nog gekeken naar de groei, de placenta en mogelijke afwijkingen (al is het niet zo uitgebreid als bij de 20 weken echo).
Bij mijn zoontje werd hij met 35 weken geschat op 2500 gram. Hoewel ik er toen lichamelijk helemaal doorheen zat was het voor mij na die echo wel makkelijker om het nog een tijdje vol te houden. Ik ben benieuwd hoe zwaar deze straks geschat wordt (25 nov echo bij 35 wkn).

Terug
Bovenaan