36 weken zwanger wie ook bezig met de laatste weken?

Hallo dames,

Het begint echt op te schieten. Van mijn dochter beviel ik met 37,1 maargoed dat was een wegens complicaties ingeleide bevalling dus ik heb geen idee wat  ik deze keer kan verwachten. Ik ben voor mijn gevoel ook helemaal nog niet klaar. Tasje staat niet klaar, kamertje moet nog   gesopt, ik heb nog niet alle babykleertjes schoon enz. Ik voel me nog erg onrustig zeg maar. Ben ook erg moe doordat ik een energievretende peuter van 1,5 heb rondlopen...
Wie loopt er ongeveer gelijk met mij en hoe voelen jullie je?

lfs ing

Hoi Ing,
Ik loop net iets voor jou ik ben morgen 38 wkn en moet zeggen redelijk klaar met alles. Alleen de vermoeidheid is er bij mij ook wel ingeslagen hoor, ben nu ook ziek bijholteontsteking en daar wordt je ook niet vrolijk van hoor!
Mijn dochter is 3 en half maar nu lekker even bij opa en oma logeren kan mama bijtanken.
Misschien dat er andere meiden zijn die wel even ver zijn als jou, vast wel en succes met de laatste dingetjes.

Groetjes Nina

Hoi
Ik ben morgen 37 weken zwanger. Ik heb nu bijna alles klaar. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog vrij veel moest doen toen ik met verlof ging.
Ik voel me nog steeds redelijk. Wel moet ik alles beter doseren.
Iedereen succes met de laatste loodjes.
Liefs nurse

Hai Ing,

Ook hier even reageren, heb dat ook al bij "zwanger zijn" gedaan.
Wat het kamertje betreft. Alles hebben we wel van zolder afgehaald, maar de kleertjes zitten nog in kratten en de wieg staat nog in 2 delen in grote vuilniszakken...
Aangezien ik nu vakantie / aansluitend verlof heb, zal het er nu allemaal van komen. Ik ga er wel van uit dat ik nog een paar weken de tijd heb!

Vermoeidheid is hier ook een probleem. Dat komt vooral omdat ik veel   lichter slaap. Als ik er om 3 uur uit moet om te plassen lig ik wakker tot half 7 en dan komt om half 8 Jules uit zn bed... Jules (net 2) gaat 's middags nog wel naar bedje, maar slaapt vaak niet. Ik pak dan nog wel even een klein uurtje voor mezelf...

Succes!!
Gr Antoi

Hoi! Ik ben nu ook 36 weken.. Ondanks dat ik best opzie tegen de bevalling ben ik er ook wel klaar mee nu.. Het is mijn derde zwangerschap en heb er dus nog 2 lopen maar ik ben doodmoe.. Kan niet echt uit de voeten meer met die grote bult voorop! Met mn tweede zwangerschap had ik er ook 1 van 14 mnd, das ook heel zwaar inderdaad want die heeft nog constant je aandacht nodig.. Dat heb ik nu minder (3 en 4 jr) Bij mij is wel alles al klaar.. Kamertje staat helemaal klaar, alleen bedje nog niet opgemaakt, dat doet de kraamhulp toch over! En verders is alles gewassen en gestreken en ''HET BED'' staat al klaar.. Dus van mij mag het ookal mag ik eind vd week pas thuis bevallen.. Sterkte nog maar met de laatste weken! Ik zal uitkijken naar alle berichten van iedereen die bevallen is!!   Groetjes Marianne

We gaan redelijk gelijk op met 1 koploper met 38 weken zie ik! Wij zijn vandaag weer druk met allerlei zaken. Lampje is opgehangen maar het snoer moet nog ingekort.... Maarja dat maakt lawaai en Mette slaapt. Ik heb weer 2 babywasjes gedraaid. Het dekentje, overtrek van het aankleedkussen ed zit er nu in. De rompertjes ed heb ik allemaal gewassen maar de kleertjes verder nog niet. WHAAAAA! Ik ben nog steeds erg onrustig en heb het idee dat ik alleen maar meer moe wordt en straks uitgeput aan de bevalling en kraamtijd begin. Ik hoop echt dat ik de 40ste week haal zodat ik straks nog even kan genieten... Voor diegenen die al 2 keer zijn bevallen... kwam de 2e idd eerder dan de eerste??

gr.Ing

Hoi,

Ben vandaag 38 weken zwanger. Alles is er klaar voor, maar ik heb er geen probleem mee als het nog lekker tot januari in mijn buik blijft.

groetjes
Jadeje

Hallo meiden!

Ik ben vandaag precies 37 weken zwanger, dus in princiepe is 'ie 'ready to go'
Ben echt heel benieuwd wanneer de kleine gaat komen.. tot nu toe nog geen echte voorweeen o.i.d, dus ik heb het idee dat hij het voorlopig nog prima naar z'n zin heeft daarbinnen.
Hij is in ieder geval wel al helemaal ingedaald, dus mochten mijn vliezen breken kan ik 'gewoon' doorgaan met waar ik mee bezig was.

Ik voel me verder nog prima, maar dat komt denk ik ook omdat dit onze eerste is, dus ik kan nog uren lang ongestoord lamlendig op de bank liggen.
Wel merk ik dat ik steeds minder energie heb. Zo ben ik bijvoorbeeld gek op koken en sta ik normaal  met de  kerstdagen in de keuken om een super uitgebreid diner te koken, maar nu kan ik het echt even niet opbrengen. Ik overweeg om maar gewoon wat kant en klaar spul in huis te halen... volgend jaar weer beter.

Voor de vrouwen die al een keer bevallen zijn.. hadden jullie het idee dat jullie de bevalling  aan voelden komen de dagen van te voren? (in de zin van: voorweeen, gerommel in je buik, veel slijmverlies etc.?) Of was het meer gewoon pats-boem de weeen startten?

Liefs, 10e

Terug
Bovenaan