36 weken zwanger wie ook bezig met de laatste weken?

Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op bovenstaande vraag! Ik heb dan al wel een dochter maar ik ben ingeleid met 37 weken en heb geen idee wat ik deze keer kan verwachten. Ik ben ook erg benieuwd of je het aan voelt komen en wat voortekenen zijn....

lfs ing

Hallo dan, nou ik ben 2x ''normaal'' bevallen zo gezegd.. Om nou te zeggen dat ik het aan voelde komen? Nee.. niet echt.. Had wel voorweeen maar dat begon wk van te voren al.. Ben wel overtuigd dat je redelijk uitgerust bent als het komt.. Ik had van allebei toevallig de dag ervoor helemaal voor mezelf genomen, lekker in bad en derg.. En prompt de volgende ochtend om 6 uur melde zich de eerste weeen! Was van beide redelijk snel, eerste met 2 uur volledig ontsluiting maar dat ging op het eindje minder dus werd uiteindelijk een uurtje of 6/7 totaal. En de tweede begon met lichte weeen om een uur of 6 en ik had kwart voor 10 mn eerste kopje thee.. Lekker thuis.. het blijft een bevalling maar als het dan toch moet, dan maar zo! Heb nu wel heel weinig geduld.. Ben nog  geen 37 wk maar ben er contant mee bezig! Word gek van mezelf! Nou, succes met afwachten allemaal..  Wens jullie alle een voorspoedige bevalling..    

Hai,

Ik denk ook dat rust invloed heeft. Daarom bevallen veel vrouwen 's nachts zeggen ze... Ik ben nog totaaal niet rustig dus mss gaat het hier nog wel even duren...

gr.Ing

Hoi,
Ik heb nog maar 1 ervaring en dat was dat ik 's ochtends vroeg kramp kreeg om naar het tiolet te gaan zeg maar. Ik ben toen 3x uit bed geweest en daarna lag ik in bed en dacht de kramp komt en gaat maar ik moet niet meer naar het tiolet zeg maar. Toen pas viel het kwartje en dat nadat ik toch al 6 dgn overtijd was.
De weeen werden heel snel heel heftig en kwamen rap achter elkaar. Om half 12 is onze dochter uiteindelijk geboren.
Ik ben nu ook wel een soort van aan het wachten hoor vannacht ook kramp gehad om naar het tiolet te gaan en toen dacht ik het zou toch niet? En nee idd niet want ik zit nu beneden en er is niks aan de hand. Ik ga er maar vanuit dat ik het vanzelf weet als het begint dat zegt de vk in inder geval.

Succes!

Nina 38wkn 2dgn

Hoi Inge en andere (bijna) mama's,

Ik 'hoor' hier eigenlijk niet want ik ben pas 27 weken zwanger, van de 3e, maar ik zag deze topic en moest even reageren.

Wat je schrijft Inge, onrustig, steeds het gevoel dat het nog allemaal lang niet klaar is, dat had ik echt precies hetzelfde bij de 2e. De eerst weken van mijn verlof was ik toen ook heel erg gejaagd en gestresst en  ook heel moe. Ik dacht ook steeds dat de baby zich ieder moment kon aandienen. Ik werd helemaal gestoord van mezelf.
Maar na een paar weken kwam ik toch tot rust. Ik sprak met mezelf steeds af: één dingetje per dag wat ik mag regelen, poetsen of klussen en voor de rest niksen, iets voor mezelf doen o.i.d.  (en voor je andere kind zorgen natuurlijk als die thuis was). Dat hielp enorm. Op een gegeven moment kwam ik  toch in een wat rustigere modus, waarbij het ook niet meer uit leek te maken of alles wel klaar was.

Uiteindelijk ben ik bevallen met ruim 41 weken in alle rust (voor zover je natuurlijk 'rustig' kunt bevallen, haha).

Ik heb er dus nog alle vertrouwen in dat je nog wel tot rust gaat komen voor dat het moment van bevallen daar is.
Heel veel succes met deze laatste weken in elk geval.

X Roosmarijn

Ha meiden,

Vanmorgen bij de VK geweest. Alles is nog prima in orde. Toch altijd fijn als je het hartje weer even hebt gehoord!
Voel me prima en ben het nu nog niet zat. Doe het nu veel rustiger aan en merk dat ik nauwelijks meer last heb van banden,rug of bekken.
Nu heb ik nog een paar weken te gaan, maar voor mij voelen de laatste loodjes op dit moment nog niet zo zwaar aan. Waarschijnlijk komt dat ook omdat me veel uit handen wordt genomen en ik geen stress meer heb van werk, het kamertje of andere zaken. Alles is klaar!

Ben benieuwd hoe het er nu bij jullie voor staat! De feestdagen een beetje goed doorgekomen??

Gr Antoi

Haai,

Wij zijn hier de feestdagen goed doorgekomen hoor! We hebben het dan ook gewoon rustig aan gedaan. Met mij gaat het namelijk ff niet zo heel lekker. Ik slaap al weken slecht, alles doet zeer en overdag entertain ik een overactieve peuter van 1,5(ze is wel heeel lief). Als kers op de slagroom heb ik ook een fikse griep te pakken. Eigenlijk vind ik mezelf momenteel behoorlijk zielig. Ik moet er ook echt niet aan denken om te bevallen zoals ik me nu voel maarja dat hebben we niet in de hand he! Ik ben vandaag precies 38 weken.

Hoeist met jullie allemaal op dit moment?

x ing

Terug
Bovenaan