Hoi Inge en andere (bijna) mama's,
Ik 'hoor' hier eigenlijk niet want ik ben pas 27 weken zwanger, van de 3e, maar ik zag deze topic en moest even reageren.
Wat je schrijft Inge, onrustig, steeds het gevoel dat het nog allemaal lang niet klaar is, dat had ik echt precies hetzelfde bij de 2e. De eerst weken van mijn verlof was ik toen ook heel erg gejaagd en gestresst en ook heel moe. Ik dacht ook steeds dat de baby zich ieder moment kon aandienen. Ik werd helemaal gestoord van mezelf.
Maar na een paar weken kwam ik toch tot rust. Ik sprak met mezelf steeds af: één dingetje per dag wat ik mag regelen, poetsen of klussen en voor de rest niksen, iets voor mezelf doen o.i.d. (en voor je andere kind zorgen natuurlijk als die thuis was). Dat hielp enorm. Op een gegeven moment kwam ik toch in een wat rustigere modus, waarbij het ook niet meer uit leek te maken of alles wel klaar was.
Uiteindelijk ben ik bevallen met ruim 41 weken in alle rust (voor zover je natuurlijk 'rustig' kunt bevallen, haha).
Ik heb er dus nog alle vertrouwen in dat je nog wel tot rust gaat komen voor dat het moment van bevallen daar is.
Heel veel succes met deze laatste weken in elk geval.
X Roosmarijn