37 weken en nog geen melk uit borsten

Zover ik het weet, pas nog ergens gelezen... Heb je wel al melk in je borsten maar dit komt er normaal gesproken pas uit ná je bevalling.
Ik hoop heel erg voor je dat je het nu een keer mag ervaren hoe mooi zoiets is om zelf te voeden! Geef het wel in je eerste kraamdgn rustig de tijd, zoiets moet je echt leren. Het ziet er vaak zo makkelijk uit maar ik weet nog dat ik de eerste 4 dgn flink heb lopen stunten. Komt goed!!!
Liefs, Ing.

Hoi meiden,

Dan heb ik nog wel een vraagje...

Als je borsten wel heel erg lekken, heb je dan nog wel colostrum? of ben je dat dan inmiddels kwijt...
Bij mij loopt het er namelijk enorm uit en het is al gelig van kleur...

Groetjes Miranda

Hoihoi,

Ik heb mijn beide kinderen borstvoeding gegeven. Bij de eerste lekten mijn borsten al vanaf week 18 (gelig van kleur) en ik moest op een gegeven moment er echt wat in doen.
bij mijn tweede is er tot aan de bevalling geen drup uitgekomen.
En bij beide is de borstvoeding geslaagd, dus het zegt niet zo veel.

Groetjes!!

Hoi hoi,

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook geen lekkages gehad, gelukkig niet! En toch kwam de borstvoeding wel goed op gang. Dat het uiteindelijk niet goed lukte, heeft andere oorzaken, maar ik had voeding genoeg.

Je hebt de voeding pas nodig als je kindje bevallen is en je maakt net zoveel bv aan als je kindje vraagt. Hoe meer vraag, hoe meer aanmaak... Dus ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat het helemaal goed komt.

Gr. Tamara.

als je voor je bevalling al melk lekt heb je gewoon colostrum voor de kleine.
Deze 'aparte' melk komt pas als je kindje geboren is op gang onder invloed van de hormonen bij/na de bevalling. Dit gaat druppelsgewijs, maar helemaal afgestemd op jouw kleintje (bij een prematuur kindje zal het ook anders van samenstelling zijn als bij een kindje dat 'op tijd' geboren is).

Colostrum komt voor een bepaalde periode en niet voor een bepaalde hoeveelheid.
Vaak aanleggen stimuleert en met elke keer krijgt de kleine beetjes binnen en elke druppel is goed voor oa de bloedsuikers.

Maak je niet druk als er niet direct hele sloten melk zijn, die zullen er namelijk niet zijn! Een pasgeboren babymaagje is nog heeeeel klein en rekt heel langzaam mee. Hij/zij zal vragen en als jij aanbiedt komt het vanzelf goed (en wees bedacht op regeldagen!!! Dan lijkt het alsof er geen melk (genoeg) meer is, maar jij hebt genoeg, je kleintje wil alleen meer em regelt dat zelf!!!!)

Hi,

Ik heb ook geen melk verlies gehad tijdens mijn zwangerschap en toch kon ik borst voeding geven.
Komt allemaal goed !
Als je een goede verloskundige hebt helpt zij je wel met de borstvoeding in het begin.

Groetjes Anja

Terug
Bovenaan