38 jaar en zwanger

Hallo meiden,

Waarom dit topic? tja omdat het me enigszinds toch zorgen baart dat ik wat ouder ben en zwanger ben. Ik geniet er met volle teugen van en voel me goed maar ik lees er zoveel negatieve dingen over. Alle risico's etc. Ik ben hier nog geen vrouwen tegengekomen die ook wat ouder zijn en zwanger zijn. Misschien zit ik op het verkeerde forum (of ik kijk niet goed haha..hormonen)  maar als er een topic over is....vertel het mij dan maar want ik kan hem niet vinden hahaha...dus graag jullie hulp. Ik zou best eens van gedachte willen wisselen met vrouwen die ook in hetzelfde schuitje zitten. Niet dat ik het hier niet leuk vind hoor! Integendeel. En ik blijf  hier gewoon komen want ik ben natuurlijk ongeacht mn leeftijd wel een augustus 2008 mama to be!

Liefs en alvast bedankt.
Petra

Ha Petra,

Hier nog een 'oude' mams. Ik ben 37 (maar wordt in januari al 38).
Op zich maak ik me (nog) geen zorgen. Het kindje is welkom, ook als er iets mis blijkt te zijn. Ik weet het: ik schrijft dit veel makkelijker neer, als dat het waarschijnlijk is...
Maar het geeft een beetje aan hoe wij er in staan.
Daar komt misschien bij dat ons 1e kindje nu nog geen jaar is. Ook toen was ik al 36 toen ik zwanger raakte. De eerste dag nadat ze geboren was, heb ik me overigens wel zorgen gemaakt: ik heb steeds naar haar liggen kijken. Ze had voor mijn gevoel scheve oogjes, haar tongetje kwam steeds maar naar buiten. Even was ik 'bang' voor een down-kindje. Dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Het heeft me wel geleerd gewoon er van te genieten, ook al ben ik wat ouder.
Wij zijn ook niet van plan om de onderzoeken te doen, die je ivm je leeftijd kunt krijgen (hebben we de vorige keer ook niet gedaan). Het kindje is gewoon zo welkom.

Wilmi

Bedankt voor je reactie, dat lucht een beetje op :) Misschien dat ik me ook gewoon wat meer kan relaxen. Ik voel me verder goed dus ik ga er maar vanuit dat het ook zo blijft dan he.

Groetjessss

Hoi petra en wilmi,

gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ik ben 37+ haha maar   geniet   er ook enorm van hoor om weer zwanger te mogen zijn.

petra is dit jullie   eerste kindje??
en wilmi als ik het goed had   gelezen jou   tweede he?leuk!!

Nou meiden geniet er   maar   lekker   van,hoever zijn jullie?

liefs maagd x

Hoi maagd,

Nee dit is niet mijn eerste kindje. Ik ben nu voor de 3e x zwanger. Ik geniet er ook echt van en voel me prima. Hopelijk blijft het zo!

Wat leuk dat je ook al 37+ bent en zwanger. Heb je ooit twijfels? Of het wel goed zal bijven gaan allemaal? Ik ben nu 6 weken in verwachting en soms merk ik het bijna niet eens en dan denk ik...is het wel echt? Afgezien van de vermoeidheid en de pijnlijke borsten voel ik niets hahaha..(nou..moet ik niet liegen haha..ben wel emotioneel en kan huilen om absoluut niets) dus daaraan merk ik het wel.

Is het jouw eerste kindje?

Groetjes Petra

Hoi Petra,

Zelf ben ik 34, maar mijn schoonzus is onlangs bevallen van een kerngezonde  dochter  en zij is 38.... Ze vertelde dat het door de hele zwangerschap heen eigenlijk niet anders was dan de keren daarvoor. Zij vond het persoonlijk wel belangrijk om te laten testen van tevoren, maar ik weet niet wat ze gedaan zou hebben met een andere uitslag dan dat alles goed was.
Fijne zwangerschap en vooral: lekker genieten!!!

Groetjes,
Tess  

We gaan er hopelijk van genieten. ik hoop tenminste dat ik me niet zo naar ga voelen als de vorige zwangerschap, toen kon ik er echt niet van genieten (8 maanden overgeven, 8 maanden zooooo moe, hoge bloeddruk, nou ja; niet klagen, maar dragen).   en was ik blij dat het allemaal achter de rug was. Hopelijk gaat het nu beter.

Dit is inderdaad ons 2e kindje, maagd. Ik ben 'officieel' 31 juli uitgerekend, maar ik ga er zelf vanuit dat het wat later is.

Wilmi

Hi,

petra dit is ons vijfde kindje.
we hebben 3 dochters en een zoontje.
Ik   voel me heerlijk,soms beetje moe,maar inderdaad soms merk ik er nog niets van,en
hopelijk blijft dat   wel zo...hihi

liefs   maagd

Terug
Bovenaan