38 weken- kidnje 4 kilo!

Hoi,

Ben vandaag 38.2 weken zwanger. Ben vanochtend op controle geweest bij de verloskundige.
Bij het meten van de buik kwam ze op een meeting die hoort bij een zwangerschap van 41,5 weken! Het kindje schatte ze op zo;n vrier kilo.

Nu moet ik morgen voor een groeiecho naar het ziekenhuis.
Ze gaf aan dat ze me in ieder geval niet willen alten lopen tot 42 weken. Eventueel volgende week strippen. Maar eerst even kijken wat de gyn zegt morgen.

Het is mijn tweede kindje en ik zou erg graag thuis bevallen. Maar ze gaf aan dat de bevalling wel zwaarder zou kunnen worden, Daar de schoudertjes van een groot kindje vaak wat moeilijker geboren worden. Het zou dus kunnen dat ik in het zikenhuis moet bevallen. Balen, maar wat moet dat moet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans dat de gyn me morgen wil houden of in wil leiden?

Hoi,

Die meting vanmorgen heeft ze met haar handen gedaan? Dus niet dmv een echo?
Dan zou ik eerst even morgen afwachten hoor, zo'n groeiecho is veel nauwkeuriger dan een meting met 'de blote hand' .
En ik denk niet dat de gynacoloog je direct gaat inleiden hoor!
Ikzelf krijg ook grote kinderen (8, 10 en 9 pond) en mijn vierde wordt ook weer groot geschat, en krijg nu groeiecho's.
Bij mijn derde heb ik om een inleiding gevraagd en ben toen eerder ingeleid.
Ook al woog ze nog 9 pond, was de bevalling heel goed te doen.
Ze kijken ook naar je eerste bevalling, als die zonder problemen verlopen is zullen ze niet zo snel inleiden.
In elk geval sterkte, en succes!
Ben wel benieuwd hoe dit verder afloopt, dus laat je het ons nog weten?

Hoi!

En ook met groeiecho's zitten ze er wel eens naast hoor, die van mij werd op zeer gemiddeld geschat (eerste kindje) en was 4200 gram en 54 cm...................heeeeeel gemiddeld, whahaha!!!

Sterkte ermee, en succes morgen.

Liefs Rimke
mama van Maudy 8-9-2008

Hoi,

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte!
Sorry overigens voor de spelfout in de titel!

Mijn eerste bevalling is wisselend verlopen. Begon met gebroken vliezen n de ochtend.
"s nachts om 24:00 pas weeen gekregen. ;s ochtends nog maar 3 cm. moest toen dus naar het ziekenhuis ivm de gebroken vliezen. Ook daar schoot de ontsluiting niet op. 's middags nog steeds 3 cm. Ruggenprik gekregen. Toen in een uur naar 8 cm gegaan.
Na drie kwartier persen werd mijn zoontje geboren (3460n gr).

Het persen (wat me het lastigste lijkt met een groot kindje) ing dus eigenlijk prima. Een kleine knip gehad.

Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe en wanneer dit afloopt.

hey hoi
ik zelf krijg maandag ook weer een groeiecho omdat de kleine ook wat aan de grote kant is vanwege schommeling met me suiker en hij word ook op een ruime 8 pond geschat als hij geboren gaat worden
maar naar mijn weten mag ik nog steeds thuis bevallen maar ga er maandag wel meer over vragen want overal lees ik dat ik in het zieknhuis zou moeten bvallen en ben nu 25 weken zwanger en wil wel weten waar ik aan toe ben
mijn eerste was 3830 en 55 cm dus door de lengt viel het wel mee la heb ik een niet lekkere bevalling gehad maar op de echo kan je zien dat dit kindje toch wel wat dikker is dus ben zelf ook benieuwd hoe of wat
ben ook benieuwd wat ze jou zeggen over de bevalling
hoop voor je dat je gewoon thuis kan bevallen
groetjes manny

Hoi,

Ik zou nog even laten weten hoe het verder gegaan is.
Volgens de groei echo was het kindje 3700 gram. Dot volgens de meetingen en ook naar wat de gyn zo kon voelen.
De metingen waren verder allemaal prima. Alleen het buikje lag wat voor op groei. maar dat was alleen een goed teken, zei zi!

Verder hebben ze wel geprikt op suiker. Ze verwachtte niet dat ik dit had, maar wilde het wel even uitsluiten. Vandaag krijg ik die uitslag telefonisch.
Als ik met 40 weken (volgende week maandag) nog niet bevallen ben dan moet ik nog eens terug voor een echo. Dit zodat ze dan een goed vergelijk hebben.

Komende donderdag gaat de verloskundige me strippen!
Ben benieuwd!

Mijn zoontje was 9 pond bij de geboorte met 40 weken en zou dus ook zo'n vier kilo geweest moeten zijn met 38 weken, misschien nog wel meer. Er is vooraf nooit iets over gezegd....ja, zal 8 pond + worden. En ik moet zeggen: ik heb hem er thuis in een bevalling van 8 uur (1e 24 uur) uitgekregen zonder ook maar een scheurtje. De bevalling was stukken beter te doen dan de eerste. In een ding moet ik de VK gelijk geven...de schoudertjes zijn pijnlijk bij een grote baby. Ik dacht met het hoofdje het ergste gehad te hebben maar die schoudertjes deden ook flink pijn. Maar goed...dat is even...en nogmaals geen scheurtje of wat dan ook...ik snap daarom de commotie van jouw VK  niet zo om eerlijk te zijn. Ze weet je wel lekker gerust te stellen!

@Voor de derde en laatste keer; maar niet elk bekken is hetzelfde he! En mocht het pas met 42 weken geboren zijn was hij misschien wel 10 pond geweest.
Ik vind het alleen maar goed dat ze het zo in de gaten houden!!!!!!

Terug
Bovenaan