38 weken- kidnje 4 kilo!

quote: Teddy09 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2009 13:34:45'));

@Voor de derde en laatste keer; maar niet elk bekken is hetzelfde he! En mocht het pas met 42 weken geboren zijn was hij misschien wel 10 pond geweest.
Ik vind het alleen maar goed dat ze het zo in de gaten houden!!!!!!

Helemaal eens, niet elk bekken is gelijk. Maar feit blijft dat er al een gewone 7 ponder doorheen is gegaan en het dus niet extreem smal was. Wat schreef de schrijfster van dit topic (sorry, ben even je naam kwijt)...3 kwartier geperst of zo...heel fatsoenlijk voor een eerste lijkt me (ik heb bijna 2 uur op mijn eerste 7 ponder geperst). Het gaat hier in dit geval niet om een eerste kindje....

Ik wil alleen maar zeggen dat er altijd zoveel paniek gemaakt wordt over "grote" kinderen. Uiteindelijk blijkt maar een klein deel van de "grote" kinderen echt te groot voor de moeder en heel vaak is dat ook pas goed in te schatten tijdens de bevalling zelf. Daar kan geen groeiecho tegenop, dat heeft ook met ligging en stand van het hoofdje te maken. Al heb je nu wat meer  zekerheid omtrent de werkelijke omvang...de 4000 gram  is uiteindelijk "maar" 3700 gram. Maar het blijft een indicatie...dat is alles.

Yep, dat is ook zo. Zeker als eerdere kinderen 'makkelijk'   geboren werden.
Ik vond  de bevalling van mijn 10-ponder veselijk, maar dat kwam doordat ze een sterrenkijker was.
En ik weet dat een groeiecho ook maar een schatting is. Toch ben ik blij dat ze het doen, en dat zal de TO ook wel zijn. Het geeft je toch een stukje extra zekerheid.
Enerzijds dat als het té groot wordt, eerder in kunnen leiden, anderzijds om je gerust te stellen dat het best meevalt met de zwaarte.

Mijn jongste is geboren met 38 weken en woog ruim   pond en was 56 cm. Flink aan de maat dus maar de bevalling zelf was geen enkel probleem hoor.
Ik ben wel ingeleid maar dat had niks met de grootte van de baby te maken. Mijn oudste 2 waren ook groot dus ik had geen kleintje verwacht.
Ben nu zwanger van de vierde en ook deze keer weer een flinke baby. Vorige week was ik in het ziekenhuis vanwege bloedverlies (niks ernstig gelukkig) en toen de gyn de echo maakte schrok hij zelfs een beetje. Ehm, dit is niet je eerste he, begon hij aarzelend. haha.. nee dus. Waren je andere kids ook groot? Ja....
Nou goed, toen bleek dus dat dit weer een uit de kluiten gewassen baby is.

Niet te druk om maken, wacht de echo af. Komt best goed!

Terug
Bovenaan