38 weken zwanger tweede kindje hoe begon het bij jou?

Bij mij is de eerste met 38+4 geboren om 00.03u. Dus begon eigenlijk op 38+3 (een meisje). Toen begon het met een wat minder fitte dag. De dag ervoor bij de verloskundige geweest, voelde me toen al niet meer zo geweldig. Dus op haar verzoek urine laten testen, dit pas de volgende dag gedaan met ochtendurine. Bleek toch antibiotica nodig te hebben. Dus die gestart. Begin van de avond moest ik steeds naar de wc. Uiteindelijk gaan timen, bleek er steeds 9a10 min tussen te zitten.. Op een gegeven moment ging dat over in weeën. Behoorlijk heftige trouwens. Toen de verloskundige kwam kreeg ik al persdrang. Bleek ik al op 10cm te zitten! Dus dat ging vrij rap allemaal.
Nu "aan het wachten" op nr.2. Nu 36+5. Ben ook heel benieuwd hoe het zal beginnen en hoe het zal verlopen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het nog heel lang zal duren met hoe ik me voel. Maar wie zal het zeggen he?

Wat grappig om te lezen dat jullie ook aan het “wachten” zijn en zelfde vragen hebben ? laten we allemaal hopen dat het ons snel mag overkomen en als er nog meer mama’s zijn die hun verhaal willen delen; kom maar op!!

Hier begon de eerste spontaan met weeën met 40+3. De nacht ervoor en ochtend ben ik mijn slijmprop verloren en in de ochtend ineens overgegeven terwijl ik dat al maanden niet meer hoefde, in de nacht de eerste weeën. Bij de 2e was ik er zwaar van overtuigd dat ze eerder zou komen. Slijmprop met 38 weken al verloren en al 4 weken voorweeën. Word je erg ongeduldig van en het werden lange weken zo haha! Uiteindelijk heb ik de hoop opgegeven en maar van een inleiding uitgegaan. Met 40+4 begonnen ook wederom 's nachts de weeën spontaan. Die dag heb ik ineens nog het hele huis gepoetst, daar had ik het misschien wel aan kunnen herkennen. Verder ook om 2 uur 's nachts wakker geworden van buikkrampen en wc bezoekje (excuses voor de info haha) om 4 uur eerste pijnlijke wee.

2e bevalling is overigens een stuk sneller gegaan dan de eerste. Bij mij was het zeker wast wat ze zeggen over een tweede bevalling.

[quote quote=10402877]Grappig ik ben 37+5 en ook super benieuwd. Eerste kwam met 34 weken. [/quote]Heey Sanne, ben jij inmiddels al bevallen?? Ik nog niet...

Ik weet ook nog dat ik het allemaal zo spannend vond. Wat ga je voelen en wanneer weet je dat het is begonnen. Iedereen gaf steeds het stomme antwoord waar ik niks aan had.. je merkt het vanzelf. Oké, nu achteraf denk ik ja! Klopt. Ik had al weken harde buiken en voorweeen. 39+3 bevallen. 1.00 in de nacht werd ik wakker van een onrustige buik, ik dacht weer voorweeen. Ik ging plassen en bij afvegen een rood wc papiertje , ik schrok me wild en ging heel Google afzoeken, later in de nacht toch maar ontbijtkoek halen want ik had weer honger. Daar zakte ik door mijn knieën.. buik en rugweeen, het puffen ging automatisch mee.. het was begonnen. Succes!!

Terug
Bovenaan