38w baby NIET ingedaald en groeispurt

<p>Beste mama’s,  Ik ben nu 38w zwanger van ons eerste kindje en heb nu voor de 2e keer gehoord van mijn vk dat de baby niet ingedaald is. Ook schijnt ze een groeispurt te hebben gemaakt ( buikje ) en wat meer vruchtwater te zien is, wat reden is om mij door te sturen naar een gynaecoloog in het ziekenhuis over een aantal dagen. Super zenuwachtig als dat ik ben,  ben ik op zoek naar mama’s die dit eventueel bekend voorkomt en mij enigszins kunnen vertellen wat mij te wachten staat als de baby niet indaalt? Of hoe jullie bevalling verder is verlopen? Er is mij wel tussen neus en lippen verteld dat er een kleine kans is te wachten op de 40wk, misschien omdat ik zelf maar 1,55 ben en deze joekel van een buik echt heel zwaar word. Dus eventuele inleiding ben ik op zich wel op voorbereid. Kan iemand mij ( gerustellen of ) vertellen wat jullie hebben meegemaakt in een soort gelijke situatie?  liefss Saar </p>

Niet geheel hetzelfde, mijn dochter was ingedaald, maar tijdens de bevalling wilde ze niet verder in het bekken indalen. Daardoor was er een kans dat de navelstreng tussen haar hoofd en het bekken zou schieten als de vliezen zouden breken. Dus ben met 7cm ontsluiting naar het ziekenhuis geracet. Daar zijn m'n vliezen gebroken en is m'n dochter naar beneden geduwd, toen kon de bevalling op de natuurlijke manier doorgaan en 2 uur later had ik m'n dochter in m'n armen. ❤️?

Heel veel succes. De artsen weten wat ze moeten doen en laten je geen enkel risico lopen. Ik ben trouwens 1.57, dus ik snap je helemaal! ?

Ik ben zelf bevallen met 36+2 en op het moment dat de vliezen braken was de baby nog niet ingedaald. Mij is toen door de vk verteld dat wanneer mijn vliezen braken, ik plat moest gaan liggen en hun moest gaan bellen. Dit ivm dat de baby dus nog niet was ingedaald en er dan de kans bestaat dat bijvoorbeeld de navelstreng langs het hoofdje naar buiten komt en dat is niet de bedoeling ;)
Na controle van de vk ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis, zodat ik daar onder controle kon blijven. Daar vertelden ze mij dat ik de hele week in het ziekenhuis moest blijven ivm infectiegevaar. Mochten de weeën zich niet zelf aandienen, zou ik ingeleid worden met 37 week. 

maar diezelfde avond begonnen bij mij al de weeën en dezelfde nacht is mijn dochter nog geboren.
Vond de begeleiding in het ziekenhuis erg prettig. We wisten waar we aan toe waren en al het personeel was erg aardig! 

Bij een eerste kindje wil het indalen vaak pas net voor de geboorte plaatsvinden. Bij mijn eerste was dit ook het geval, maar dit is door de verloskundige nooit als een probleem ervaren.

Aah ja begrijpelijk! Ik ben nu wel gerustgesteld om het feit dat ik in het ziekenhuis uiteraard zoveel ervaren mensen om me heen heb die me kunnen begeleiden. En inderdaad dan weet je hoe het voelt met zo’n lengte ?

Maar wel fijn dat ‘t bij jou zo snel ging. ?

[quote quote=10271613]Niet geheel hetzelfde, mijn dochter was ingedaald, maar tijdens de bevalling wilde ze niet verder in het bekken indalen. Daardoor was er een kans dat de navelstreng tussen haar hoofd en het bekken zou schieten als de vliezen zouden breken. Dus ben met 7cm ontsluiting naar het ziekenhuis geracet. Daar zijn m’n vliezen gebroken en is m’n dochter naar beneden geduwd, toen kon de bevalling op de natuurlijke manier doorgaan en 2 uur later had ik m’n dochter in m’n armen. Heel veel succes. De artsen weten wat ze moeten doen en laten je geen enkel risico lopen. Ik ben trouwens 1.57, dus ik snap je helemaal! [/quote]

Aah ja begrijpelijk! Ik ben nu wel gerustgesteld om het feit dat ik in het ziekenhuis uiteraard zoveel ervaren mensen om me heen heb die me kunnen begeleiden. En inderdaad dan weet je hoe het voelt met zo’n lengte 

Maar wel fijn dat ‘t bij jou zo snel ging. 

Hier ook een kindje dat niet ingedaald was 39+5 uiteindelijk vliezen gebroken. Bevalling duurde alleen wat langer omdat ze het stukje wat veel baby's van te voren al doen nog moest. 

[quote quote=10271620]Bij een eerste kindje wil het indalen vaak pas net voor de geboorte plaatsvinden. Bij mijn eerste was dit ook het geval, maar dit is door de verloskundige nooit als een probleem ervaren.[/quote]
Het is niet direct als probleem aangekaart, maar het feit dat ik dit door een gyna moet laten controleren in het ziekenhuis en haar groeispurt zet mij aan het denken waarom dat niet een kwestie van ‘afwachten’ is. 

Terug
Bovenaan