38w baby NIET ingedaald en groeispurt

[quote quote=10271624]Hier ook een kindje dat niet ingedaald was 39+5 uiteindelijk vliezen gebroken. Bevalling duurde alleen wat langer omdat ze het stukje wat veel baby’s van te voren al doen nog moest.[/quote]
Aha, dus ook kwestie van afwachten geweest? Ik vind het toch dan bijzonder dat er benoemd is vandaag dat ik eventueel ingeleid zou kunnen worden. Misschien dat het toch met het gewicht van de baby te maken heeft..

[quote quote=10271619]Ik ben zelf bevallen met 36+2 en op het moment dat de vliezen braken was de baby nog niet ingedaald. Mij is toen door de vk verteld dat wanneer mijn vliezen braken, ik plat moest gaan liggen en hun moest gaan bellen. Dit ivm dat de baby dus nog niet was ingedaald en er dan de kans bestaat dat bijvoorbeeld de navelstreng langs het hoofdje naar buiten komt en dat is niet de bedoeling Na controle van de vk ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis, zodat ik daar onder controle kon blijven. Daar vertelden ze mij dat ik de hele week in het ziekenhuis moest blijven ivm infectiegevaar. Mochten de weeën zich niet zelf aandienen, zou ik ingeleid worden met 37 week. maar diezelfde avond begonnen bij mij al de weeën en dezelfde nacht is mijn dochter nog geboren. Vond de begeleiding in het ziekenhuis erg prettig. We wisten waar we aan toe waren en al het personeel was erg aardig![/quote]
Dankjewel voor je verhaal! Goed om te lezen dat je het als prettig ervaren hebt. Ik ben nu voornamelijk nog erg zenuwachtig omdat ik uiteraard dit alles voor 't eerst mee maak. En daarnaast gewoon goed geinformeerd / voorbereid wil zijn over hoe het allemaal zou kunnen lopen. :) 

liefs !

Spannend! Ik ben morgen 38 weken en ik moet ook bellen als de vliezen breken, omdat het indalen nog niet helemaal is zoals het zou moeten. Ben benieuwd. 

Niet teveel zorgen maken, beleid qua hoe snel ze doorsturen verschilt ook (afgezien van de 'standaard' dingen) per verloskundige! Het zou ook kunnen dat zij geen enkel risico wil lopen en dus een evt risico voor wil zijn.
Op zich is er niets mis met in het ziekenhuis onder controle komen die laatste tijd trouwens hoor; je bevalling wordt dan medisch en mochten er daar evt complicaties zijn wat betreft het niet ingedaald zijn en de navelstreng bijv, of de grootte van de baby, is het heel fijn als je al in het ziekenhuis loopt (er hoeft dan geen overdracht meer plaats te vinden tussen de vk en de artsen en dat scheelt echt in tijd). 

Nou ik ben ook bij de gyn geweest omdat er 2 moeten kijken als soort van second opinion of er niks voorzit en of het kind niet te groot is. Uiteindelijk ben ik toch in het ziekenhuis moeten bevallen omdat de vk hetniet aandurfde omdat ze niet ingedaald was. 

Hier met 36 weken nog niet ingedaald, 36+1 vliezen gebroken en toen is ze vrij snel ingedaald. 36+2 bevallen. 

Mijn eerste is helemaal niet ingedaald. Deze is pas bij de persweeën gaan dalen. Duurde nog geen 20min dus maak je daar maar geen zorgen over.

Onze man was ook nog niet ingedaald toen mijn bevalling begon.(bevallen met 39+6) Bij mij is het begonnen met gebroken vliezen, ik verloor best veel vruchtwater en daardoor is hij toen ingedaald! Ik moest dus ook de verloskundige bellen. Wij kregen de laatste 5 weken van de zwangerschap ook te horen dat we een groot kind zouden krijgen (schatting 4,5kg met 40 weken) als hij met 40 weken er niet zou zijn zou ik eventueel ingeleid worden, was gelukkig niet meer nodig, (wilde zelf graag natuurlijk bevallen) uiteindelijk was zijn geboortegewicht 3960gram en 52 cm;) eerste kindje ook en op de natuurlijke manier bevallen! 

Terug
Bovenaan