39+3 strippen?

Hoi,

Afgelopen donderdag bij vk 3 opties besproken om dat ik er echt een beetje door heen zit... 1) niks doen en afwachten 2) slaapmiddel om een keer goede nacht te maken 3) strippen. Bij inwendig onderzoek bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben. Die 2 cm ontsluiting schijnt alleen aan te geven dat je lichaam wel bezig is en dit kan zelfs oplopen tot 4 cm. Je schijnt daarna alleen echt weeen nodig te hebben om de bevalling verder op gang te helpen. Bij m'n vorige zwangerschap was ik gestript met 41 weken en bleek ik op het moment van strippen 4cm ontsluiting te hebben. De bevalling is diezelfde dag toen op gang gekomen. Ik vind het wel lastig om nu te beslissen om eerder te laten strippen. Het kan nl zo zijn dat je er alleen flink wat klachten van hebt (terwijl je je al niet echt super voelt) en de bevalling niet op gang komt. De volgende afspraak bij vk is met 39+3 en daarna weer met 40+2 ((kan natuurlijk altijd schuiven). Wat is nu verstandig? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik snap de onrust. En ik ben geen vk en ik weet ook niet hoe je je voelt.....maar ik zou afwachten.
Kindje komt vanzelf. Alle vrouwen worden zo onrustig als ze rond die 39 wkn komen. Hou je gewoon rustig, geniet van de laatste dagen met de kleine in je buik en geef het veel rust en liefde....komt dan vanzelf....
Dat zou ik doen, maar zoals ik al zei ik heb geen idee hoe je je voelt. Succes met de laatste lootjes..

Hier zwanger van de eerste 36+4 en eerlijk gezegd tot nu toe een perfecte zwangerschap gehad zonder complicaties.
Ben wel erg benieuwd hoe de bevalling zich zal aankondigen en of dat ook zonder problemen zal gaan. Ben er in mijn hoofd wel veel mee bezig en heb ook nagedacht over wel of niet strippen.

Omdat ik weet niet echt weet wat de voordelen of nadelen zijn ben ik er zelf nog niet uit wat ik zal doen. Ik hoop dat er mensen zijn die jou advies kunnen geven.
Laat je weten wat je hebt besloten en ervaren?

Veel succes!

Ik ben 2 van de 4 gestript bij 40 weken en een paar dagen. Dat was voor mij het prettigst. Zo had ik het gevoel dat ik mijn zwangerschap volledig uitgedragen had. Bij Luuk begon de bevalling dezelfde dag en bij Femke duurde het 2 dagen voordat het gerommel doorzette in de echte bevalling.
Ik vond het gerommel niet heel vervelend, het zijn weeën/ menstruatiepijn achtige krampen.
Dus ik zou zeggen doen, zeker als het zwanger zijn nu zo heel zwaar valt.
veel succes
groetjes Jacqueline
juli mama van Daan

Ik heb geen ervaring met strippen. Snap wel dat je er doorheen zit. Heb hier hetzelfde gevoel ( 39 wk).

Het blijft een lastige keuze maar als je het echt zat bent kun je er altijd voor kiezen om toch te strippen.
Met een beetje geluk werkt het wel en komt de bevalling gewoon op gang.
In het ergste geval heb je alleen voorweeen en moet je dus alsnog afwachten.
Ik kreeg van de VK het advies om paracetamol in te nemen voor het slapen gaan, omdat de voorweeen daar minder van worden en echte weeen er toch wel doorheen zetten. Maar volgens haar slaap je dan wat rustiger.

Succes met de beslissing en de laatste loodjes.

XXX

Hey, bedankt voor al jullie reacties. Het heeft me verder aan het denken gezet. Het blijft moeilijk, zeker na een nacht van 2,5 uur door voorweeen. Al met al blijft de gezondheid van je kindje toch het belangrijkst. Heb nu met m'n vriend er over gehad dat we morgenavond definitief beslissen, maar in ieder geval woe samen naar de vk gaan. Wellicht dat ik toch vol wil houden tot volgende week als ik 40+2 ben. De zwangerschap heeft dan in ieder geval 40 weken geduurd en wie weet dient de bevalling zich nog zelf aan.

@truckerbabe, houd me ff op de hoogte hoe het bij jou verder verloopt!

Terug
Bovenaan