3D en 4D echo

Wie van jullie heeft ervaring met een 3D of 4D echo? Ben er heel benieuwd naar want ik hoor wisselende verhalen. De één zegt dat het heel leuk en bijzonder is om je kindje goed te kunnen zien terwijl ik van de ander hoor dat de beelden toch heel raar zijn en dat het kindje er zelfs heel naar uit kan zien. En hoe weet je wat een goed bureau is? Of zou  daar weinig verschil in zitten?

Liefs,

Marian

Hallo

Ik heb geen behoefte voor extra echos van mijn toekomstige kind en weet daar weinig van. Toch wil ik even laten weten dat het momenteel wordt afgeraden om 3D en 4D te doen in Denemarken omdat het niet goed is onderzocht welk invloed het heeft op het kind. Er zijn speculaties over linkshandige kinderen of ergere dingen.    

Maar.... er zijn constant nieuwe 'verdachte' dingen waar wij (zwangeren) op moet letten en het kan net als goed niets zijn.....

Succes ermee

Mor74  

Wat bedoel je met speculaties over linkshandige kinderen.... kan je kindje linkshandig worden door de 3d of 4d echo?

ik heb een keer zo'n echo gezien en ik mag het eigenlijk niet zeggen maar het kindje leek op ET. Het is echt niet te vergelijken met een echt kindje. Maar ja er zijn altijd mensen die geen genoeg krijgen van te kijken naar het kindje in de buik.

Ik kan geen genoeg krijgen van luisteren naar de hartslag bij de verloskundige, telkens als ik dat hoor smelt ik!

Nou ja zeg! En dan zal je kind linkshandig worden?? Is geen drama hoor (zegt ze uit ervaring: zowel mijn man als ik zijn linkshandig).

Wij hebben bij onze dochter wel een 3D-echo laten maken, maar eigenlijk te laat. Ik was toen al 34 weken zwanger en het enige wat we zagen was een soort geplet koppie, hihi. Nu is Iris inderdaad met een scheef neusje geboren, dus we weten dat ze al die tijd klem gezeten heeft. Wij kregen het advies om bij een eventuele tweede de echo eerder (ik geloof tussen de 28 en 33 weken) te late maken, omdat ze dan een mooier beeld geven. Ik vond er inderdaad weinig aan. Dus ga deze keer, als we het al doen, toch rond de 30 weken.

Groetjes, Claudia

Nou dit was de 3d echo van dani met 22weken!.. je kun Dani er echt wel uithalen!!
Alleen jammer Dat er op deze foto een grote speen te voorschijn komt wahaha
Maar je kunt echt niet zeggen dat Dani er niet op lijkt!
Liefs,
Manuela

Hoi

Linkshandig is inderdaad niet erg, maar wat ze blijkbaar hebben gemerkt is dat er relatief veel linkshandige kinderen zijn van de groep waar de moeder een 3 of 4D hebben laten maken. Wat ze vinden is dat als de echo invloed kan hebben op dat - wat kan het dan nog meer.

Nogmals - er komt bijna iedere week iets nieuws wat wij zwangeren beter niet kunnen doen - en het is niet altijd grondig onderzocht. Neem maar haarkleuring - men weet blijkbaar niet of dat invloed kan hebben op de ongeboren kind - wat moet je daarmee? Ik denk dat wij best kritisch moeten zijn over al dat sort zaken.

Mor 74

Hoi Manuelaendani,

Wat een leuke foto. Je kunt je kindje inderdaad hele goed herkennen. Ik ga vandaag een afspraak maken voor deze echo. Vind het toch wel heel bijzonder en ik wil zeker weten wat het geslacht is.(was op de 20 weken echo niet goed te zien, ze dacht een meisje maar ik wil zekerheid).

Marian

ik heb een 3 en 4  d echo laten doen toen ik 15 wkn zwanger was, nog heel vroeg dus. heb aan die vrouw gevraagd of dit niet eng was omdat het nog zo klein was, maar als het eng zou zijn (voor mijzelf dan, zou ze stoppen) maar zij zei ook, je eigen kindje is nooit eng. en ze had helemaal gelijk, t is juist bijzonder hoe compleet je kindje al is. kreeg ook een hele dvd mee met alles er op en heb die aan iedereen laten zien en iedereen stond versteld en nietmand vond het eng.
en snap niet dat 3 of 4 d schadelijker kan zijn dan 2d want het gaat op de zelfde manier. vind tegenwoordig dat er wel heeeeel veeeeel dingen zijn waar je op moet letten als je zwanger bent hoor... maar goed ieder voor zich.  
ik heb er in ieder geval geen spijt van. heb deze week 20 wkn echo in ziekenhuis en ga voor de 30e week zeker nog een keer voor 3en4 d.
groetjes lin

Terug
Bovenaan