3e bevalling weer sneller dan de 2de?

Hallo dames,

Ik ben 34 weken zwanger van mijn derde kindje.
Mijn eerste bevalling deed ik 17 uur over.
En bij mijn tweede bevalling heb ik er 8 uur over gedaan.
In het verleden heb ik wel eens gehoord dat iedere volgende bevalling de helft sneller gaat.
Zijn er vrouwen die al ervaring hebben met 3 bevallingen?
Ik heb overigens beiden keren rugweeen gehad, verwacht dat nu weer, hebben jullie nog tips om deze goed op te kunnen vangen, ik vond het een ramp!

Maakt het ook nog iets uit of je al veel harde buiken-oefenweeen heb gehad..

Groetjes, Risje

Niet altijd hoor. Mijn moeder had 3 kinderen. De eerste bevalling normaal, de tweede (dat ben ik) heel snel en zonder problemen, en de 3e een stuk minder snel. Bovendien bij de 3e bevalling was er een vacuumpomp nodig, dus heel anders dan de tweede bevalling.

Hey hoi Risje!

Wat grappig, ik zit met precies dezelfde vraag!! Dus ik blijf nog even meelezen naar hopelijk mooie ervaringsverhalen! Ook ik had, bij de tweede, erge rug- en bovenbeen weeeen dus hopelijk komen er veel tips!
Liefs Ingrid.

Hier ook alleen de verhalen van moeders.... Mijn moeder is van de eerste bevalling in 2 uur. De tweede (ikke) was er in 3 kwartier, de derde in 1,5 uur (iets langzamer dan de tweede dus) en de vierde in een half uur.

Ik heb trouwens gelezen dat de derde vaak weer iets langer duurt dan de tweede, omdat de baarmoeder dan minder heftig kan samentrekken omdat deze al een paar keer is opgerekt!

Tips voor rugweeen heb ik helaas niet. Ik heb er bij de eerste 3 gehad, en ik vond het een drama!!!! Geef mij maar de buikweeen!!!

Hi, hi,

Mijn eerste was ongeveer 10 uur, de tweede ongeveer 4.5 uur en nummer drie een uur of 5. Niet in de helft van de tijd dus, maar goed te doen!

Succes!

Sandra

Mijn eerste was een ingeleide bevalling die van infuus tot kind op de borst ruim 9 uur heeft geduurd (bij het aanbrengen van het infuus kreeg ik zo'n beetje direct goeie weeen) zo'n 20 minuten geperst.

De 2e begonnen de weeen echt rond half 11 's avonds en hij was er om half 5 in de nacht, dus zo'n 6 uur, waarvan 7 minuten persen.

En de 3e? Die had helemaal haast.
Rond een uurtje of 2 had ik zoiets: het zou best eens begonnen kunnen zijn, maar weet het niet zeker... rond half 3 wist ik zeker: de bevalling is begonnen!!!! En om half 5 had ik na 4 minuten persen onze 3e knul op mijn buik liggen!
Die bevalling heeft dus maar zo'n 2 uur geduurd en toch... voelde die zoooooo relaxed.

Hier ook bij alledrie rugweeen gehad en ik spuug me een slag in de rondte tijdens bevallingen.... maar heb ik verder geen tips voor. Ja snel bevallen, ben je er des te sneller vanaf haha (maar een portie naweeen niet te zuinig! Daar heb ik zeker na de 3e een hele bevalling achteraan gehad).

oh ja... bij de laatste bevalling ben ik de hele tijd (ja die hele 2 uur haha) in beweging geweest.
Was eigenlijk de eerste keer dat ik echt mijn lijf kon volgen. Dus lopen, wiebelen, over het aanrecht hangen... voelde het zelfs aankomen dat mijn vliezen gingen breken!

Bij het breken van de vliezen kon ik de kleine (nou ja.... 4700 gram) in voelen dalen en had direct persdrang, voelde het echt zo duidelijk allemaal. VK heeft ook weinig ingegrepen. Alleen navelstreng om het nekje weg gehaald, maar het verliep heel soepeltjes.

Nou wel zullen wel zien!
Vanwege bekkenklachten heeft de vk me geadviseerd om zo lang mogelijk rond te blijven lopen en half zittend te persen.
Ik heb wel eens gehoord dat als je zo lang mogelijk rechtop loopt dat het sneller zou gaan.

Ik weet niet wat ik met die rugweeen aan moet. De vorige keer heb ik een paar uur onder de douche gestaan en heeft mijn vriend de straal op mijn rug gehouden, was de enigste manier.

Misschien eens met de vk over hebben....

Bedankt voor jullie reacties!

Risje

Terug
Bovenaan