3e bevalling weer sneller dan de 2de?

hallo

Ik ben mama van 3. De oudste is geboren na 6 uur de middelste na 2 uur en mijn jongste na anderhalf uur. Dus het kan wel maar elke bevalling is anders ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als wij nog een kleine spruit krijgen of dat net zo zal gaan.

Groetjes

hey hoi
vind het ook wel leuk om hier mee te lezen.
ben namelijk zelf 2 keer bevallen en nu zwanger van kindje 3.
en dus wel benieuwd hoe snel het gaat.
de eerste begon iets te rommelen om 10 uur s ochtends en smiddag om 4 uur wat meer.
om half 8 s avond 4 cm ontsluiting en 10 uur s avond mocht ik persen.
en 3 kwartier later was me dochter er.
me zoon bevalling begon met slijmprop verlies en beetje bloed 4 uur s nachts. echt maar beetje weeen.
7 uur werd iets meer 8 uren vliezen gebroken en toen ging het snel met de weeen. om 9 uur pers weeen en in 10 minutjes was me zoon er, dus dat ging allemaal snel.
dus ben wel benieuwd hoe snel het deze keer gaat.
groetjes van mij
22 weken zwanger

hoi,
dat je rug weeen krijgt is niet zeker.
bj de 1ste had ik rug/been weeen.
20.30 water gebroken 22.30 begon de weeen.om 0.50 is ze geboren.
bij de 2de had ik niet eens door,beetje buikpijn.om 11.00. om 12 uur maar verloskundige gebeld omdat ik niet lekker voelde.12.15 bleek 6 cm te zijn.daar kwam de snel trein.om 12.54 is ie geboren met gewonen weeen.
wat wordt de 3de ?????

succes hoop voor je dat je gewonen weeen ook eens mee zal maken.
gr marjan

Hoi Risje,

Ik had ook deze vraag en heb het voorgelegd aan mijn VK. Zij vertelde me dat een 3e bevalling in het algemeen (uitzonderingen daargelaten) vergelijkbaar is met een 2e bevalling qua tijdsduur. Ze merkte ook op dat een 3e bevalling vaak net ietsje langer duurt dan de 2e omdat vrouwen zich "instellen" op de tijdsduur van de 2e bevalling. Bij mij klopte het verhaal wel, mijn derde bevallling zou langer hebben geduurd dan de 2e (die 8 uur duurde) als de laatste 2cm niet weggemasseerd zouden zijn bij het persen. Maar ik was dan ook helemaal uitgeput.

Rugweeen zijn vreselijk. Ik heb ze bij mijn 2e en 3e bevalling gehad. Druk uit (laten) oefenen op je rug en warmte is het enige dat enigszins helpt maar het blijft gigapijnlijk!

Voorweeen doen eigenlijk niet veel meer dan het verweken van je baarmoederhals als de tijd er rijp voor is. Ik heb vanaf 12 weken harde buiken gehad en telkens werd gewaarschuwd dat het kind wel eens eerder zou kunnen komen daardoor. Nou...met 39 weken zat alles nog potdicht! En per saldo is de laatste het langst van alle drie blijven zitten!

Succes Risje! Je nadert al flink het eind nu,
Ingeborg

Terug
Bovenaan