Hoi Risje,
Ik had ook deze vraag en heb het voorgelegd aan mijn VK. Zij vertelde me dat een 3e bevalling in het algemeen (uitzonderingen daargelaten) vergelijkbaar is met een 2e bevalling qua tijdsduur. Ze merkte ook op dat een 3e bevalling vaak net ietsje langer duurt dan de 2e omdat vrouwen zich "instellen" op de tijdsduur van de 2e bevalling. Bij mij klopte het verhaal wel, mijn derde bevallling zou langer hebben geduurd dan de 2e (die 8 uur duurde) als de laatste 2cm niet weggemasseerd zouden zijn bij het persen. Maar ik was dan ook helemaal uitgeput.
Rugweeen zijn vreselijk. Ik heb ze bij mijn 2e en 3e bevalling gehad. Druk uit (laten) oefenen op je rug en warmte is het enige dat enigszins helpt maar het blijft gigapijnlijk!
Voorweeen doen eigenlijk niet veel meer dan het verweken van je baarmoederhals als de tijd er rijp voor is. Ik heb vanaf 12 weken harde buiken gehad en telkens werd gewaarschuwd dat het kind wel eens eerder zou kunnen komen daardoor. Nou...met 39 weken zat alles nog potdicht! En per saldo is de laatste het langst van alle drie blijven zitten!
Succes Risje! Je nadert al flink het eind nu,
Ingeborg