3e kindje wanneer en welke leeftijd

<p>Hoi lieve leden, </p><p>Ik ben 30 jaar en ik twijfel erg voor een 3e kindje. Ook ben ik benieuwd wat er allemaal gaat veranderen. Mijn zoontje wordt 7 jr in mei en mijn dochtertje wordt 5 jr in juli. Ook weet ik niet wanneer ik mijn spiraal moet laten verwijderen en hoelang het nog kan gaan duren.. wordt je meteen weer vruchtbaar of moet je lichaam eerst even wennen voordat alles weer normaal verloopt? Ook ben ik gevaccineerd.. weet niet of dat uit maakt?? Als ik graag een 3e kindje neem wil ik graag wel op tijd beginnen.. dat wanneer ik 34/35 jr de baby naar school kan gaan en ik nog steeds fit ben om er nog achter na te rennen.. </p>
 
Ik heb zelf mijn spiraal weg laten halen eind september. In januari was het zonder dat we er echt voor gingen al raak. Dus je bent in theorie vrij snel weer vruchtbaar. Misschien had het zelfs al eerder gekund. Over de rest heb ik geen echt antwoord...
 
Dat is inderdaad vlot gegaan. Ik wil er niet te lang mee wachten,  ik krijg stiekem  weer de kriebels weer voor een 3e kindje en mijn man en kinderen willen het ook heel graag. Gelukkig zitten ze beiden op de basisschool en heb ik meer tijd voor de baby. Ik werk in het weekend halve dagen dus dat blijf ik dan ook doen. Na mijn verlof. Veel zal er dan niet veranderen behalve dat je weer een baby'tje in huis hebt denk ik.. 
 
Ben ik op tijd als ik hem in mei laat verwijderen zodat ik in ergens in juli/augustus zwanger kan raken? 
 
Die laatste zin begrijp ik niet helemaal. Ook al is het bij de andere 2 misschien snel gelukt, dat zegt niks bij een eventuele volgende. Dus zou niet teveel instellen op binnen een paar maanden zwanger zijn...
 
Jaa dat bedoelde ik ook in inderdaad, ik weet niet zo goed wanneer ik mijn spiraaltje laat verwijderen door de huisarts en hoe snel of langzaam ik zwanger kan raken... ik wil ook niet snel zwanger raken maar in ieder geval de tijd hebben dat mijn lichaam zich kan herstellen en dat het dan pas raak wordt binnen een paar maanden. Ik zit met mezelf in de knoop.. 
 
Waarom laat je je spiraal dan niet alvast verwijderen? En doe je het ‘veilig’ totdat je er echt voor wilt gaan.
Maar dan kan je lichaam in ieder geval al weer wennen aan zijn natuurlijke cyclus.
 
Waar wil je precies nog van herstellen? Toen ik mijn spiraal liet weghalen was het een dagje gevoelig en dat was het wel zo'n beetje. Daarna kwam de cyclus meteen weer regelmatig op gang. 
 
Volgens mij ben je meteen na het verwijderen van je spiraal al vruchtbaar. Ik zou hem gewoon nu al verwijderen en dan condooms gebruiken tot je er echt voor wil gaan.
 
Terug
Bovenaan