3e kindje wanneer en welke leeftijd

Herstellen in de zin van de regelmatige cyclus. Krijg je meteen menstruatie als je het laat verwijderen of gewoon in dezelfde maand.. en kun je het vanaf dat moment bijhouden zeg maar. Wist niet dat cyclus meteen op gang zou komen.. 
 
Ik ben 30 jaar en 29 weken zwanger van m'n 3e kindje.

Mijn dochters zijn 4.5 en 2.5, dus ik zit nog wel in een andere fase dan jou.
Dit 3e kindje is voor ons de laatste maar dat komt niet door mijn leeftijd hoor. Ik vind dat je met 35 jaar of wat later ook nog prima een baby kan krijgen. Genoeg vrouwen krijgen tegenwoordig pas met 30/35 hun 1e kindje, niks mis mee toch? Op je 20e/25e moeder worden zie je tegenwoordig steeds minder.
Dus nee, ik vind zeer zeker niet dat je te oud bent. En je andere 2 kinderen zijn al een stuk groter dus dat maakt het waarschijnlijk een stuk makkelijker, je zit alleen zelf weer even volop in de luiers :)
Als je dit wil, ga er dan gewoon voor. Waarom langer wachten? Het leeftijdsverschil wordt almaar groter en voor jouw gevoel wordt je elke maand ouder als ik het zo lees, dus ga er dan nu voor! :)
 
Goedemorgen! Eindelijk iemand met ervaring hahaha! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, blijft altijd wel spannend, hoe reageren de kinderen erop? Zijn ze al bewust dat ze een broertje of zusje krijgen? 
Tegenwoordig zie je mamas die voor het eerst moeder worden vanaf 30+ 40+ en daar is zeker niets mis mee inderdaad, laat ik dat voorop stellen.
Ik heb het denk ik verkeerd geformuleerd. Mijn man en ik hebben altijd al 3 /4?kinderen gewild.
Heb altijd wel geroepen dat ik eerst mijn rijbewijs wilde halen en dat we dan voor een 3e gaan. Mijn rijbewijs heb ik inmiddels al gehaald bijna een jaartje. En toen heb ik geroepen als de jongste naar groep 3 gaat, dat we er dan voor gaan..maar denk dat de kinderwens wel meer begint te kriebelen bij ons. Vooral mijn zoontje die zei laatst dat de jongste en de baby achter hem aan moet om hem te pakken..(tikkertje)  hij ziet het al helemaal voor zich dat ze met ze drietjes zijn en dat is echt hartverwarmend om te zien.
Ik ben op zoek naar de juiste timing.. maar die zal er niet zijn denk ik.. Ik heb beiden kinderen op school zitten. Groep 1 en groep 3. Dus dan heb ik meer tijd met de kleine in huis 4 jr. Ik werk in het weekend  halve dagje dus dat kan ik mooi blijven doen. 
En ik wil er niet te lang mee wachten niet vanwege mijn leeftijd maar meer het leeftijdsverschil tussen de kinderen zelf , dat ze alsnog samen kunnen spelen met elkaar etc. En ik tegen de 35/40 dat ik ze alledrie op school heb zitten en ik klaar ben met flesjes en luiers en meer tijd heb om leuke dingen te onder nemen met de groeiende Kids. Ik weet ook niet of ik dan weer de kriebels ga krijgen voor een volgend kindje ?
Komt meer een beetje door mijn omgeving die roepen dat ik "te oud" ben en als ik kindjes wil dat ik maar moet opschieten ook omdat ik gevaccineerd bent laat de omgeving mij twijfelen en wordt ik er onzeker van dat ik er niet kan slapen en een topic hierover open. Super lief complimentje van jouw. Fijn om te horen dat het toch niet zo is. 
 
 
Haha dat herken ik wel hoor.. ik 'hoop' ook dat ik over 4 jaar echt ervan kan genieten dat ze alle3 op school zitten en het echt niet gaat kriebelen voor een 4e baby. Ik vind de baby/peutertijd leuk, maar nu m'n oudste naar school gaat vind ik dat ook heeeel fijn. Na 4 jaar volop in de luiers met 2 kinderen eindelijk ietsje meer rust overdag. Het scheelt al zoveel dat ik overdag nu maar 1 kindje thuis heb ipv 2. Over 3 maanden is de baby er en veranderd dat weer voor me, maar dan is m'n 2e dochter 'al' bijna 3 jaar en ook alweer ietsje makkelijker.

Ik kan ook heel erg genieten van 3 uurtjes voor mezelf overdag. Even geen rondje speeltuin, boodschappen etc. Gewoon lekker thuis poetsen en even rustig koffie drinken op de bank. Wat dat betreft weet/denk ik dat 3 kinderen écht genoeg is, ik kan er nu al naar uitkijken om over 4 jaar al m'n kinderen bij school af te zetten elke ochtend haha! Na zoveel drukke jaren dan eindelijk weer wat uurtjes voor mezelf.

Ik begrijp ook wel wat je bedoelt hoor qua leeftijd. Wilde ook niet onaardig overkomen, maar ik vind dat je met 30 gewoon nog heel jong bent en je er nog met gemak voor kunt gaan. Hopelijk ist je snel gegund :)
 
Precies dit dus! Jij begrijpt mij hahaha! Ik denk dat ik mijn spiraaltje volgend maand verwijder eind april. Begin mei. Dan veras ik mijn man in Juli. Ik wil het ook niet gaan forceren en ik ga ook niet het bed delen omdat het moet, we gaan er gewoon voor en kunnen daarna na 4 jr lekker weer onze eigen dingen doen lekker poetsen , koffie drinken, lekker op de bank hangen als ze alledrie op school zitten. Boodschappen etc noem maar op. Dan zitten we in een andere fase. De puberteit en tieners:) meningsverschillen,  op kamp , komt er weer wat anders bij kijken.  Voorlopig hou ik het ook op 3. Ik wil ze alledrie een goede opvoeding geven en goede zorg aanbieden. 
 
Terug
Bovenaan