Ik zag dat nog meer mensen in ons lijstje zwanger zijn van hun derde kindje.
Wie heeft er zin om te kletsen over het wel en wee in een gezin waar nummertje drie op komst is, ... of nummertje 4 ... Hoe heten jullie kindjes en hoe gingen vorige bevallingen, heb je een voorkeur voor het geslacht van deze derde,misschien laatste spruit ? Is de zwangerschap anders ... zwaarder ? ... en hoe reageren de andere kindjes ????
Ik begin bij mezelf, ik heb twee jongens, Tristan is net 6 jaar en zit in groep 3, Joran wordt 3 jaar in januari en zit op de peuterspeelzaal.
Ik heb deze keer een heel andere zwangerschap dan vorige keren, ... zwaarder ook, meer lichamelijke klachtjes, vermoeider, ...
Wij zouden het heel leuk vinden om na twee jongens nog een meisje te krijgen, ... maar dat heb je natuurlijk niet in de hand en natuurlijk geld het cliche `als het maar gezond is`, maar toch een lichte voorkeur is er misschien altijd wel, nog even spannend dus tot de 20 weken echo, over drie weken.
Joran heeft het vaak over de `bie`in mama`s buik, maar beseft nog niet wat het allemaal inhoud denk ik, Tristan daarintegen, leeft echt helemaal mee, wil ook elke keer weten hoe groot de baby nu is ... Ik kijk ernaar uit om hem nog meer te betrekken straks in het uitzoeken van spulletjes, het klaarmaken van het kamertje, ...
Hij wil wel liefst een broer, maar nou is hij al zo ver dat `een zusje ook wel goed zou zijn hoor ...`.
De bevalling daar wil ik nog even niet aan denken,
heb twee zware bevallingen gehad, langdurig en uiteindelijk met infuus en weeenopwekkers, heel heftig allemaal ... zie hier eigenlijk ontzettend tegen op, maar kom er niet onderuit denk ik ...
En hoe zit het bij jullie ivm kamertje, auto, buggy , ...
allemaal dingetjes om lekker over te kletsen ...
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen ...
Groetjes
Ans