3e kindje

Ik zag dat nog meer mensen in ons lijstje zwanger zijn van hun derde kindje.
Wie heeft er zin om te kletsen over het wel en wee in een gezin waar nummertje drie op komst is, ... of nummertje 4 ... Hoe heten jullie kindjes en hoe gingen vorige bevallingen, heb je een voorkeur voor het geslacht van deze derde,misschien laatste spruit ? Is de zwangerschap anders ... zwaarder ? ... en hoe reageren de andere kindjes ????

Ik begin bij mezelf, ik heb twee jongens, Tristan is net 6 jaar en zit in groep 3, Joran wordt 3 jaar in januari en zit op de peuterspeelzaal.
Ik heb deze keer een heel andere zwangerschap dan vorige keren, ... zwaarder ook, meer lichamelijke klachtjes, vermoeider, ...
Wij zouden het heel leuk vinden om na twee jongens nog een meisje te krijgen, ... maar dat heb je natuurlijk niet in de hand en natuurlijk geld het cliche `als het maar gezond is`, maar toch een lichte voorkeur is er misschien altijd wel, nog even spannend dus tot de 20 weken echo, over drie weken.
Joran heeft het vaak over de `bie`in mama`s buik, maar beseft nog niet wat het allemaal inhoud denk ik, Tristan daarintegen, leeft echt helemaal mee, wil ook elke keer weten hoe groot de baby nu is ... Ik kijk ernaar uit om hem nog meer te betrekken straks in het uitzoeken van spulletjes, het klaarmaken van het kamertje, ...
Hij wil wel liefst een broer, maar nou is hij al zo ver dat `een zusje ook wel goed zou zijn hoor ...`.  

De bevalling daar wil ik nog even niet aan denken,
heb twee zware bevallingen gehad, langdurig en uiteindelijk met infuus en weeenopwekkers, heel heftig allemaal ... zie hier eigenlijk ontzettend tegen op, maar kom er niet onderuit denk ik ...

En hoe zit het bij jullie ivm kamertje, auto, buggy , ...
allemaal dingetjes om lekker over te kletsen ...

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen ...
Groetjes
Ans

Hoi!
Ik ben nu 19 weken zwanger van mijn derde kindje. Ook ik heb al twee zoons; Merijn is 3 jaar en Jochem wordt begin februari 2 jaar. Rond 10 april verwachten we onze derde.
Stiekum hoop ik ook een klein beetje op een meisje maar drie jongens is zeker net zo leuk! Woensdag zullen we het weten want dan heb ik de 20 weken echo.
Beide bevallingen waren "te doen". De jongens zijn allebei thuis geboren, de oudste na 42 weken en de jongste na 41 weken zwangerschap. Echter, de ontsluiting wou maar niet vorderen! Vooral bij Merijn niet, daar gingen  3 dagen overheen. Vrijdagochtend begon alles en hij is maandagochtend pas geboren. ´s Nacht waren de weeen heftig en overdag verdwenen ze weer, BALEN! Uiteindelijk hebben ze op maandagochtend de vliezen maar gebroken en toen ging alles heel snel, toen ik eenmaal mocht persen was Merijn er binnen een half uur. Met Jochem ging het al iets sneller, dat duurde al met al zo ´n 12 uur en ook hier was er bij de persweeen geen houden aan, binnen 10 minuten was ik `klaar`!
Dus ik gok erop dat het dit keer helemaal snel zal gaan maar je weet maar nooit!
Leuk om zo eens ervaringen uit te wisselen!
Groetjes Annemiek

Hoi annemiek,

Leuk om lekker te kletsen.

Ook twee jongens lees ik, ook ik hoop inderdaad stiekem op een meisje, maar wij moeten nog een week of twee geduld hebben, dan pas krijgen we de 20 weken echo, ben heel benieuwd.
Jouw kindjes zitten wel veel dichter op elkaar, vind je dat niet zwaar ?? Ik ben vaak heel blij dat de oudste al lekker heel de week op school zit, en straks als ons derde komt, zit JOran ook al drie dagdelen op de peuterspeelzaal.
We hebben straks wel het gevoel weer van vooraf aan te beginnen natuurlijk, we zijn nu weer wat vrijheid gewend en dat verandert straks wel weer, ook de gebroken nachten zullen wel gaan opbreken, maar ze blijven niet heel klein he ...

Voor het moment vind ik deze zwangerschap wel zwaarder dan de andere keren, heb heel veel last, nu al van mijn bekken ... voorspelt niet veel goeds vrees ik ...
Ook kan ik niet echt gaan zitten maar dat zal jij ook wel herkennen.
Ik werk nu nog twee dagen, ik ben benieuwd hoelang ik dit volhoud, moet dringend afspraal maken bij fysio ...

Groetjes
Ans

Wij verwachten in april onze vierde. Mijn oudste zoontje is 6 jaar, onze tweede zoon is  4 jaar en onze dochter is 3 jaar. Het kan dus echt. Na twee jongens een meisje. Wel grappig hoe iedereen daar dan ook over begint. Je wilt nu zeker wel een meisje hè. En eerlijk gezegd wou ik liever nog een jongen. Natuurlijk vinden wij ons meisje ook heel erg lief en zijn wij er ontzettend blij mee maar drie jongens was ook leuk geweest. En nu krijgen wij een vierde. Ik ben er niet echt veel mee bezig. Het is gewoon thuis te druk. Ik werk vier dagen. Drie dagen onder schooltijd en een hele dag. Verder zit de oudste op zwemles en voetbal. En de middelste op zwemles. En dat combineren met speelkameraadjes, schooldingen en de jongste ophalen uit het kinderdagverblijf en mijn dag is iedere dag tot een uur 7''s avonds vol gepland. De kinderen gaan gelukkig allemaal rond 7 uur naar bed zodat ik nog wel een rustige avond heb. Nadat de troep in huis opgeruimd is. Een voordeel, hoe meer kinderen, hoe minder ik mij nog druk maak over troep in huis.

Ik lees net dat je ook graag wou weten hoe onze kinderen op een nieuwe zwangerschap reageren. De oudste twee vinden het wel best. Ze willen wel een meisje want dan is het weer gelijk in huis en de baby mag niet met hun playmobil spelen. Anne vindt het erg leuk. Ze wil Esméetje  knuffelen. En is nogal verontwaardigd dat wij een maxi cosi en kinderwagen gaan kopen want Esméetje mag best in haar poppen maxicosi en poppenwagen liggen. Mag wel want ze is heel voorzichtig. Wij hebben geen flauw idee waar ze die naam Esméetje vandaan heeft maar ze houdt vol. De baby heet Esméetje.

hoi hoi,
ook ik ben zwanger van de derde.
ik ben heel moe geweest, niet vooruit te branden. nu begin ik mijn energie weer een beetje terug te krijgen.
mijn oudste is 5 en de jongste is nu ruim 1 1/2 jaar oud.
ik heb 2 meiden en ik ben reuze benieuwd wat het deze keer gaat worden.
stiekem hoop ik weer op een meisje...
als het een jongetje zou worden krijgt hij het niet al te best met twee kattekopjes boven hem ; )

de 20 weken echo heb ik vorige week donderdag gehad.
alles was goed gelukkig maar we wilden niet weten wat het geslacht is.
er zijn maar weinig dingen in het leven waar je mee echt verrast kan worden...

mijn vriend denkt dat het een jongen is... maar deze zwangerschap is net als mijn vorige 2...
bij mijn vorige zwangerschap had ik bij 6 weken al ernstige bekkenklachten,
deze keer blijft me dat aardig bespaart gelukkig...maar ik heb dan ook tot een half jaar geleden fysio gehad...dat werpt nu zijn vruchten af.

dit kindje is voor ons een kadootje... ik had bijna alle babyspullen al verkocht via marktplaats...zelfs mijn zwangerschapskleding...grrr...
maar ach...je krijgt er wat moois voor terug.

's avonds ben ik blij als de meiden slapen en ben ik niet meer vooruit te branden....
hebben jullie daar geen last van?
ik vind wel dat de tijd veel sneller gaat, dat is wel weer een voordeel...
ik ben nu precies op de helft.

groetjes suzanne

Hoi allemaal,

Hier alles goed, krijg nu terug wat meer energie, ben blij, en ook mijn ventje is blij, want dan gebeurd er weer wat in het huishouden. Hij snapt het niet zo goed, dat ik `s avonds helemaal op ben als de kinderen in bed liggen … mannen hè …
Ik heb wel veel last van mijn bekken, had ik bij de tweede ook, en ben toen tot aan de bevalling bij de fysio geweest, na de bevalling gelukkig nog weinig last gehad.   Gisteren ben ik bij de fysio langs geweest en we gaan gewoon weer beginnen met de oefeningen, ook thuis.  Vooral ook mijn loop-, zit- en slaaphouding zijn heel belangrijk.
Verder ben ik lekker aan het genieten van de beweging die ik nu voel, het is allemaal nog wel zachtjes maar wel duidelijk, ook nog niet zo vaak, vooral als ik ga zitten of slapen. HEERLIJK
Barbera, leuk zo`n onverwacht cadeautje … lekker genieten zou ik zeggen … en super dat de 20 weken echo helemaal goed was, best spannend hè … ik ben ook heel erg benieuwd …
Ingrid, wat knap zeg, 4 dagen werken met 3 kinderen en 1tje op komst. Ik werk twee dagen, het zijn wel twee lange dagen, ik vertrek met de kinderen al om 7.15 naar de oppas en kan ze pas om 17.30 weer ophalen. Gelukkig hebben we een hele leuke goeie oppasmoeder waar straks ook de kleine weer mee naar toe mag… Ik vind die twee dagen nu echt meer dan genoeg, ik heb lang drie dagen gewerkt, maar vind het zo wel geschikt …  Mijn kindjes liggen er `s avonds ook rond 19.00u in, heerlijk, nog lekker de avond voor jezelf, het houdt wel in dat ze elke ochtend vroeg uit de veren zijn, maar dat heb ik ervoor over. Ben heel erg benieuwd hoe we straks onze draai weer vinden met een derde kindje erbij, of dat veel verandert …
Ik ben dit weekend naar een tweedehands babybeurs geweest, lekker even neuzen, wat kleinigheidjes mee, heb natuurlijk al veel, maar ik vind het toch leuk om wat dingetjes te kopen, wel wil ik nog graag een nieuw wandelwagenonderstel kopen, tweedehands of nieuw, maakt niet zo uit, ik heb bijna 7 jaar geleden al wel een driewieler gekocht ( Maxi Taxi Speedi ), maar het voorwiel draait niet mee, dus ik moet de buggy steeds omhoog duwen om te draaien, niet ideaal dus, en ik merk dat dat nu ook steeds zwaarder wordt… Misschien kan ik ergens een onderstel kopen, waar mijn maxi cosi en wandelwagenbak toch oppassen, want die zijn nog prima …
Zijn jullie al begonnen met het kamertje, en past het nog allemaal in huis ? Onze oudste is alvast wel naar de zolder verhuisd, die heeft daar de grootste kamer voor hem alleen, de jongste blijft op zijn kamertje en de baby komt straks in de tweede grootste kamer naast ons, omdat wij met een buurjongen zitten met een drumstel en die te pas en te onpas gaat drummen, en dat maakt een kabaal … dus ik wil de kleinste straks zo ver mogelijk van die kant af natuurlijk … we zien wel hoe dat gaat … Het past bij ons dus allemaal wel goed in huis, ben benieuwd hoe je dat oplost met een vierde kindje … ik zou Tristan en Joran niet op 1 kamer kunnen leggen, dan wordt er maar heel weinig meer geslapen denk ik ….
Ik zit weer wat door mijn nieuwtjes, ga nu weer even over tot de orde van de dag …
Geniet allemaal, doe het rustig aan …
Groetjes
Ans

hoi
ik ben er ook eentje die zwanger is van nr 3
Mijn kinderen zijn 7 en bijna 6. Zit 15 mnd tussen..
We zijn echt ontzettend blij dat we het allemaal nog een keertje mee mogen maken.
Zo bewust voor gekozen...en zo welkom....
Vanmorgen 20 wk echo gehad..Alles zag er goed uit..Dat was een hele geruststelling..
Verder gaan we een dakopbouw plaatsen..We moeten er toch een kamer bij maken..En tja de auto die zou eigenlijk ook weg moeten..en een wat nieuwere met 3 gordels erin moeten aanschaffen.
Er passen in deze auto wel 3 stoeltjes maar de middelste heeft alleen een heupgordel..
Vind ik toch niet zo fijn...
Maar we wachten nog even met een andere te kopen..We kijken het wel even aan..Want zovaak gaan we ook weer niet met zijn allen weg tegelijk...en dan kunnen we altijd nog met 2 auto's.Want we hebben er namelijk 3 ..hahahaha....
belachelijk..hahahaha...

Met de zwangerschap gaaaat het wel...tis wel de lastigste tot nu toe...
Maar goed...we zijn ook 8 jaar ouder...Het geeft niet..als het maar goed met kindje gaat..
gr molly

Terug
Bovenaan