3e kindje

Hallo allemaal,

Ook ik ben zwanger van de derde. Mijn oudste (Yoran ) is 6 jaar en de jongste Marijn wordt in januari 3 jaar. We zijn erg nieuwsgierig naar de 20 weken echo. Of alles goed is en of het een jongen of een meisje is. Het maakt niet uit, maar een meisje zou wel bijzonder zijn om ook mee te mogen maken (we hebben nogal een jongensfamilie).
Het past allemaal in huis gelukkig (geen grote verbouwingen). Wij slapen op zolder en Yoran en Marijn hebben allebei een grote kamer. Er is nog een klein kamertje, maar die kan prima dienst doen als babykamer.
We hebben al wel een andere auto aangeschaft omdat  er geen drie  stoelen  in de oude pastten. We hebben nu een opel zafira (7-zitter). Helaas zit hier in het midden alleen een heupgordel, maar dat moet dan maar. Yoran zou ook helemaal achterin kunnen zitten. We zien het wel.
Alle andere spulletjes hebben we nog. Bedje, commode etc, kinderwagen van 6/7 jaar terug voldoet nog prima en het autostoeltje moet ook nog wel kunnen (heb ik wel een beetje twijfel over, is al 7 jaar oud, hmmm).
Wel weer bijzonder hoor. Ik merk wel dat ik meer 'kwaaltjes' heb in de zin van zere rug en vreselijk moe. Misselijk ben ik ook, maar dat ben ik bij alle zwangerschappen flink geweest. De kinderen vinden het leuk. Yoran is er wel veel mee bezig en vraagt er veel over. Marijn is er minder mee bezig: mama krijgt gewoon een dikkere buik en daar zit toevallig een baby in. Ze willen het liefst een zusje (in de hoop dat zij niet met hun speelgoed wil spelen, haha).
Leuk om dit met jullie te delen.

groetjes Inge

Hallo Inge,

Wat veel overeenkomsten zeg, mijn kinderen zijn ook 6 en 3 en de jongste heet Joran, volgens mij is zelfs ons huis hetzelfde ingedeeld, Tristan slaapt bij ons op zolder, Joran in het kleinste kamertje en wij ernaast, er is dus een ruime babykamer nu, Joran wou graag in zijn eigen kamertje blijven anders had ik hem wel verhuisd, maar zo is ook goed.

Wij hebben ook een Opel Zafira en ik heb nog niet gepast hoe we dat gaan doen met kinderstoeltjes, het liefst wil ik niet standaard een kind in de kofferruimte, dus wordt het kijken of ze alle drie op de achterbank passen, Tristan dan op een verhoger in het midden, Joran verhuisd dan naar de grote autostoel en de kleinste in de Maxi Cosi aan de andere kant. ik moet trouwens wel geloven aan een andere Maxi Cosi denk ik, want de onze is nog een van de eerste modelletjes, onze Maxi Taxi Speedi, kan nog dienst doen, alleen is het heel vervelend dat ze toen dat draaiwiel nog niet hadden uitgevonden, zodat ik iedere keer de buggy moet tillen om te draaien, dus misschien toch ook nieuwe kinderwagen, alleen niet meer zo`n dure ...
Met de wandelwagenbak is niets mis, dus eingenlijk moet ik kijken of ik een los onderstel kan kopen.

Ik ben me ook aan het orienteren op een goede borstkolf, ik heb beide kinderen lang borstvoeding gegeven, alleen veel geklooid met verschillende borstkolven, nou wil ik gewoon meteen een goeie, ik heb mijn oog laten vallen op de Ameda dubbele borstkolf, veel waar voor een zachte prijs ... verder heb ik alle spulletjes nog, tenzij het een meid wordt he, dan moeten we toch wat kleertjes shoppen ...
Volgende week krijgen we de 20 weken echo, ben heel benieuwd ....
Kunnen we gaan beginnen met schilderen en inrichten van het kamertje ...
want krijg stilletjes aan toch wat nesteldrang, wil het graag in orde voor ik geen kant meer op kan ...

groetjes
Ans

Hoi Ans,

Inderdaad wat een overeenkomsten:). Grappig. Het idiote is dat we nu met de derde naam ook aan Tristan hebben gedacht (laten we het nog gekker maken, haha).
Bij ons passen er drie kinderen op de achterbank (alleen helaas in het midden een heupgordel, iets minder maar tja). Yoran gaat dan in het midden op een zitverhoger, Marijn gaat in de grotere stoel (zitverhoger met rugleuning) en dan nog de maxicosi erbij. Het past, houdt niet over, maar het past! Trouwens hier ook nog het oude model maxi cosi (bakbeest vind ik het). Als we niet veel mee hoeven te nemen, dan kan Yoran altijd nog achterin.
Ik heb Yoran en Marijn ook lang borstvoeding gegeven. Alleen met kolven heb ik minder ervaring. Ik heb meestal live kunnen voeden. Het is even zoeken lijkt me welke borstkolf voor jou goed werkt. Ik heb een simpele handkolf. Maar als je vaker moet kolven is een elektrische wel prettig lijkt me.
Babykamer is hier ook op weg om te komen. De offerte voor het stuccen ligt er inmiddels (er is later weer een muur ingekomen tussen twee kamers en die moet nog afgewerkt). Als het meezit is dit voor de kerst klaar.....hier ook begin van nesteldrang:))).
Heb je inmiddels de 20 weken echo al gehad? Ik moet nog een twee weekjes wachten, spannend:).

Later meer, nu eerst Yoran naar school.

Groetjes Inge

hoi allemaal,

Het is al een tijdje geleden dat hierop gereageerd is, maar ik zal mij ook even voorstellen.

Ik krijg mijn derde. Heb 2 jongens, Matthias wordt in februari 4 en Aaron is net 2 geworden. Ik ben 9 april uitgerekend. En ja, hopelijk krijg ik een meisje. Maar ik heb al 3 keer een echo gehad en ze kunnen het niet duidelijk genoeg zien. Dan weer zeggen ze jongen, dan meisje en zit de navelstreng in de weg, grgrgr. Ik wordt er helemaal zenuwachtig van. Misschien moet ik maar gewoon afwachten.

De baby komt in ieder geval bij de jongste op de kamer erbij. Die hebben we wit/rood, en kan met accesoires leuk voor beide aangekleed worden. Ik rij er alleen een wiegje in en klaar is kees. Snachts zet ik het met een wiegje naast mijn bed, zodat ik makkelijk kan voeden zonder de ander wakker te maken.

Snel op elkaar zullen jullie wel denken, maar ik ben nog jong, en ik vind het allemaal nog redelijk makkelijk te combineren. Ik werk 2 dagen onregelmatige diensten.

De bevallingen waren ook makkelijk, de 2e duurde 1,5 uur, dus daar zie ik niet tegenop.

Hopelijk tot horens!!

Hoi Ans,
Ik hoor hier helemaal niet thuis, maar wilde graag even reageren.Ben van het maartforum van dit jaar (2008), heb 24 februari onze 3e dochter Lenthe gekregen.

Wij hadden altijd graag 2 kindjes willen hebben, maar het begon zooo te kriebelen toen onze 2e dochter 2 jaar werd!!!
Destijds besloten nog even een jaartje te wachten (wij zijn echt altijd super snel zwanger, eigenlijk vrijwel altijd bij de 1e ronde) dus 'plande' we ons 3e kindje (klinkt niet romantisch, was het wel hi hi!)na onze huwelijk...inderdaad, de dag na onze trouwdag was ik zwanger.Dit omdat er dan minstens 3,5 jaar tussen onze 2e en 3e zit.Zodat ons 2e meisje vrij snel na de geboorte van onze jongste spruit naar school zou gaan.Dan zou ik alle tijd hebben voor onze 3e overdag.
Enfin, inmiddels is onze oudste 7 jaar en zit in groep 3, de middelste is 4,5 jaar en zit net op de kleuterschool en Lenthe is al weer 10 maanden oud, dit jaar lijkt voorbij gevlogen!!!
En ja hoor....daar zijn de kriebeltjes weer!!!En niet zo zuinig ook!!!!Stapte er heel voorzichtig mee naar manlief...wil hij blijkbaar ook nog een 4e!!!
Dus vanaf januari gaan we er weer voor!

Wat je vroeg over hoe het gaat met 3 kinderen...ik vind het helemaal niet druk!Onze oudste 2 zitten natuurlijk allebei op school overdag, dus dat valt wel mee,  maar ik moest inderdaad weer even wennen om voor alles de cosi weer te tillen, kinderwagen mee te zeulen in je auto en je blauw betalen aan luiers en flesvoeding.Maar daar onze kids allemaal vanaf de geboorte 's nachts doorslapen hebben wij beiden alle nachtrust om  bij te komen.
Je vroeg naar auto's en buggy's....Wij hoefden bij de komst van onze 3e geen andere auto aan te schaffen.Verders heb ik wel een nieuwe kinderwagen moeten aanschaffen, we hadden eerst een Mutsy driewieler, bleek maar 2 kids mee te gaan...jammer maar daar we niet veel aan hoefden te schaffen voor de 3e vond ik het eigenlijk wel leuk om iets nieuws uit te kunnen zoeken.

Kortom, het gaat prima met 3  kids, hoef niet eens sneller te rennen,moet wel zeggen dat ik een man heb die overal  mee mee helpt.Gewoon met z'n tweeen aanpakken, hij gaat op zaterdagochtend bijv. met de oudste naar manege voor haar paardrijles en slaap ik uit met de jongsten, saampjes in ons bed.En doordeweeks brengt hij ze 2 keer naar school 's morgens en blijf ik  thuis met de kleine  en ik de andere 3 dagen.Zo fijn als je niet alles  alleen hoeft te doen.
Succes met jullie zwangerschappen, hopen op mooie en gezonde babietjes !!!!
Groetjes Roos.

hoi roos en Bianca,

Leuk jullie berichtjes, Roos, mijn man moest lachen toen ik je berichtje voorlas dat het na de derde toch weer ging kriebelen, jaja, zei hij echt niet, het huis zit vol ...
ik zelf begrijp het echt wel, ik herken dat gevoel  ... maar ik weet dat dit mijn laatste kindje wordt en dat ik er maar heel goed van moet genieten....
En Bianca, wat leuk ook de derde, maar inderdaad wat minder tijd tussen, zal wel behoorlijk druk zijn in huis, maar daar wen je wel aan vind ik, en dan ben je straks ook vlugger uit de kleintjes, ...  die twee jongens van mij kan ik soms echt achter het behang plakken en nu komt er nog zo`n derde druktemakertje aan, want het wordt weer een jongetje ...
Ook hier zijn er toch veranderingen gekomen in de kamerplannen van de kinderen, we hadden de oudste op zolder, de jongste nog in zijn eigen kamertje en de baby zou dan op de grotere voorkamer komen, maar ja, nou slapen de kinderen sinds een week samen op het kleinste kamertje in huis, Tristan in Jorans peuterbed en Joran in een campingbedje, ... hoe dat gekomen is ??? Na jaren nachtelijk opstaan was ik het plots echt beu en wou gaan proberen of ze met z`n tweeen beter gingen slapen en het werkt !!! Ze slapen allebei tot `s morgens door, alleen zijn ze nog wel vroeg wakker (6.30) en als de ene nu wakker wordt is de andere ook wakker, maar de nachten zijn voor het eerst ononderbroken, en dat te zeggen dat ik straks weer mag herbeginnen met nachtvoedingen en zo ...
Ze voelen zich veiliger bij elkaar en Tristan is blij dat hij dicht bij papa en mama ligt, vooral Tristan was `s nachts heel erg bang en had ook allemaal nachtmerries, hoop dat het nu wat beter gaat ...
maar ja dan moeten we dus weer gaan verhuizen hier, dan gaan beide jongens naar de grotere voorkamer, wellicht in een stapelbed,
en de babykamer, net ingericht, gaat dan naar het kleinere kamertje, het is wat he ...
de zolderkamer zal moeten wachten tot ze groter zijn en het niet meer gezellig vinden bij elkaar.
We zullen maar zeggen dat we er wat mee te doen hebben ...

groetjes
Ans

Terug
Bovenaan