3e miskraam????

Hallo,

Ben/was zwanger voor de 5e keer, vanochtend beetje bloedverlies, helder rood. Heb na een eug, een gezonde zoon (aug 06), 2 miskramen gehad. Bloedonderzoek gehad,niets aan de hand, gewoon verder proberen. Poging 5 en ja hoor zwanger, wow, dacht ik de hele tijd, maar sinds vanochtend..... Toch op het werk (Ziekenhuis) even de gyn gebeld, mocht om 12 uur voor echo, er zit nog wel een dooierzak met iets erin, wat hoort bij 6+ weken. Baarmoedermond nog gesloten, volgende week don. weer een echo. Maar er blijft nog bloedverlies komen, beetje slijmig, heeft iemand hier ervaring mee. De gyn zei, er zijn veel vrouwen die bloedverlies hebben tijdens de zwangerschap, maar gezien de voorgeschiedenis, gewoon even rustig afwachten, vlgs hem zal ik het zelf het beste voelen.
Nu voel ik me vooral erg emotioneel, ik weet het allemaal even niet meer, hoe nu verder...
Allemaal dingen waar ik zelf even over na moet denken.

zazouami

Kan me helemaal voorstellen hoe bang je bent. Het klopt zeker dat vrouwen wel vaker bloedverlies hebben, en toch gewoon zwanger blijven.
Gelukkig mag je volgende week alweer voor een echo, ik hoop dat alles goed is

Ik ben net 5 weken zwanger en mag    maandag ook al voor een echo, het liefst eerder maar dat deden ze niet. Heb een bbz gehad, en ben natuurlijk als de dood dat ik dat nu weer heb. De vorige x kreeg ik ook pas klachten na 6 weken. Maar ik probeer pos. te blijven

Jij ook sterkte

Hey Zazoumi, wat een spannede tijd voor jou! Je hoort van vrouwen die ondanks bloedverlies gewoon zwanger blijven, maar ik zou zelf, met mijn ervaring(2 MA's en 1 vroege MK) ook niet gerust zijn. Wat fijn dat je zo snel nog kon komen en dat ze je zo goed opvangen in het ziekenhuis. Ik hoop voor je dat je volgende week meer duidelijkheid krijgt. Tot die tijd, heel veel succes, ik denk aan je!
Liefs, Karin

Hoi zazouami,

Ik kan me jou onzekerheid heel goed voorstellen.. Ik heb ook al verschillende miskramen gehad helaas. Nu ben ik ook rond de 6 week zwanger en ik vloei al  3 week een beetje bruinig. Alleen smorgens. Afgelopen dinsdag heb ik een echo gehad in het ziekenhuis en zeiden ze dat het er allemaal goed uit zag en moet ik 23 januari weer terug komen. Inmiddels heb ik ook naar mijn VK gebeld in het dorp om te zeggen dat ik zwanger ben en vanmiddag kan ik komen voor een echo. Even een dubbele check, want ik blijf maar vloeien..

Liefs Bibi

Hoi,

Misschien heb jij (en anderen) wat aan mijn verhaal.

Ik ben 4 keer zwanger geweest. Alle keren met bloedverlies in de eerste 10-12 weken. Soms weinig, soms meer. Maar iedere keer genoeg om in de stress te schieten.  2 keer eindigde dit in een mk. Beide rond 9 weken. Maar ook 2 prachtige kinderen. Na iedere mk 1 goede zwangerschap. Bij mijn laatste zwangerschap heb ik af en aan gevloeid van week 5 tot week 12. Soms bruinig, maar soms ook helder bloed. Ik heb in die periode bijna wekelijks een echo gehad. De ene week bij de gyn, de andere week bij de vk.
Dit alles is al ruim 3 jaar geleden. Ik vond hier toen veel steun. Ben blij te lezen dat dit nog steeds het geval is.

De gyn heeft helaas gelijk. Ze kunnen er weinig aan doen als het in de gaten houden met echo's. Het is in ieder geval een goed teken dat het er goed uit lijkt te zien, en dat de baarmoedermond gesloten is.
Ik duim voor je!

Cathy

Bedankt voor jullie lieve reacties, hetis ook "goed" om te lezen, dat meer mensen deze bloedingen herkennen. Vandaag bijna geen bloed meer, beetje roze. Mijn borsten voelen nog gespannen en anders ben ik dat zelf ook wel. Gewoon nog een weekje afwachten en duimen dat het blijft zitten.
Groetjes,
Zazouamo

Even een update;

Ben gisteren voor echo geweest en er is een hartactie te zien, wij allebeide helemaal flabbergasted, gewoon niet verwacht ivm het vloeien. Maar dus toch. Wat wel een beetje gek is, bij het meten blijkt dat het vruchtje 6w en 3d is, terwijl ik volgens mijn cyclus toch al wel 8 w had moeten zijn. Beetje gek, dus even gaan rekenen, een cyclus van 45 dagen gehad???? Bijzonder maar het zal, het maakt me ook niets uit, het hartje doet het, iets wat de vorge 2 keer niet gezien heb.
Over een dikke week nog een echo, maar hopen dat het blijft zitten en het blijft doen. Het blijft gewoon spannend, ik geloof pas dat ik na de 1e termijn echt opgelucht kan zijn.

Herkend iemand dit van zo'n lange cyclus?

Groetjes,
zazouami

Hoi Zazouami,
Wat een geweldig nieuws. Wat zullen jullie in de stress gezeten hebben!
Ik had ook van die onregelmatige cycli. Maar meestal waren ze ook lang.
Nogmaals gefeliciteerd met je goede echo. Ik weet hoe verschrikkelijk blij je dan kunt zijn. Al blijf ik nog altijd voorzichtig blij.
Liefs Yvette

Terug
Bovenaan