3x zwanger van eerste keer nu lijkt het maar niet te lukken

<p>Hey iedereen </p><p>Hier mijn verhaal. Zwanger worden ging bij mij vrij snel mijn eerste 2kindjes waren van de eerste keer raak en alles was hier goed bij gelopen. Nooit problemen gehad. Dit jaar januari gestopt met nuvaring om voor een derde kindje te gaan. Ook dit was meteen raak. Helaas bleek deze zwangerschap al vrij vroeg mis te zijn gegaan want op de echo was enkel een leeg vruchtzakje van 5weken te zien. Moest enkele weken wachten tot het spontaan op gang kwam maar dat gebeurde niet. Dus heb ik eind maart een curretage laten doen. Nu ondertussen 3maanden verder maar nog steeds niet zwanger. Mijn cyclus loopt wel terug regelmatig heb ik de indruk. Heb met ovulatietesten altijd mooi mijn eisprong kunnen waarnemen en 13 - 14dagen erna jammer genoeg mijn menstruatie. Nu klinkt dit misschien verwend maar begin er wel even door te zitten omdat het nu maar niet wilt lukken. Ik weet dat we nog niet zo lang bezig zijn Maar ik ben altijd gewoon geweest dat het snel raak was en buiten die ene keer dan ook direct goed zat. Dacht altijd dat ik heel vruchtbaar was maar begin er nu echt aan te twijfelen. Heb angst dat er door die curretage misschien iets is misgelopen waardoor het nu niet meer vanzelf loopt. Maakt dan ook nog eens dat vrijwel iedereen in onze vriendengroep zwanger is en de meeste vanaf de eerste keer. Ik ben blij voor hen maar toch kan ik niet voor de volle 100procent  blij zijn omdat het nu bij mij zo stroef loopt precies.  Ik zal gewoon geduld moeten hebben en er minder mee bezig moeten zijn zoals iedereen me adviseert maar dat is makkelijker  gezegd dan gedaan. Het overheerst echt mijn gedachte. Voel aan mezelf dat ik er echt een beetje door begin te geraken. Zijn er vrouwen die iets gelijkaardigs hebben gehad en toch zwanger zijn geraakt en na hoe lang dan? Heb een beetje nood aan positieve verhalen. Zal me hopelijk wat oppeppen en moed geven.</p>

Persoonlijk denk ik dat je gewoon extreem mazzel hebt gehad dat het steeds zo snel lukte. Zwanger worden is en blijft een wonder en een kindje neem je niet zomaar. Er zijn genoeg dames die er een jaar of langer over doen, dus ik zou zeggen: wacht het gewoon nog even af. 

Waarom bel je de huisarts niet op om het te vragen? Ik heb wel een x een spontane miskraam gehad. De maand er op was ik gelukkig alweer zwanger. Maar ik kan mij voorstellen dat je lichaam wat van slag is na een miskraam die langer op zich liet wachten en vervolgens een curretage....
Ik ben ook altijd bij de eerste poging zwanger geworden of 2de ronde. Ik denk wel dat als je makkelijk zwanger wordt, dat je in het algemeen dan inderdaad elke X wel makkelijk zwanger wordt. Ik ben 6 X zwanger geweest dus lijkt mij geen mazzel of toeval. Tenzij er medisch iets is wat het zwanger worden belemmerd. En natuurlijk speelt je leeftijd ook een rol.. Je bent ook ouder bij elke zwangerschap...

Ja ben al naar HA geweest niet daarom maar omdat ik keelpijn enzo heb. Maar had het hem gemeld en idd hij zei dat het allemaal even tijd nodig heeft om op orde te komen. Aan mijn leeftijd zal het wel niet liggen ben nog maar 28 word er 29 in juli. Het zit wss gewoon te veel in mijn hoofd.

Ja idd weet ik. Ik ben hierin ook verwend geweest vandaar dat ik dit dan ook niet gewoon ben dat het soms wel langer kan duren. En is nu echt wel een bewustwording dat het niet altijd vanzelfsprekend loopt. Bovendien zit die miskraam nog vers in mijn hoofd en had gewoon gehoopt dat ik snel terug zwanger zou zijn zodat ik dat makkelijker een plekje kon geven maar dat gebeurt deze keer niet. Speelt allemaal in mijn hoofd en ben er wss te veel mee bezig. Geeft allemaal stress dan ook heel veel moeten werken dus ja allemaal niet optimaal. Zal het inderdaad nog moeten afwachten. 

Ja idd nog even aanzien. Maar word ommenduur een beetje gek van mezelf. En begin dan van alles te voelen van zou het zijn of zou het niet zijn. Zeker als de nod nadert 

Terug
Bovenaan