4,5 maand en elke nacht wakker

Mijn kleine Indy is nu 4,5 maanden oud. Hij sliep eerst de nachten goed door. Maar sinds twee weken wordt hij elke nacht meerdere keren wakker. Als wij hem zijn speen geven slaapt hij uiteindelijk wel weer verder. Maar dit sloopt echt gigantisch. Soms is hij niet meer te troosten en geef ik hem de fles. Hij drinkt deze dan op of zijn leven ervan af hangt. Heeft hij dus gewoon honger? Hij krijgt al rijstebloem in zijn laatste fles.
Hoor van sommige mensen dat ik hem gewoon moet laten huilen, maar dat heb ik een nacht geprobeerd. En dan houdt hij dit een uur vol.
 
Hoi Anouska,

Ik heb dit met Noah ook meegemaakt. Hij is nu inmiddels 8.5 maand en het begint weer.
Ik heb hem ook nooit laten huilen, er kan vanalles zijn waarom hij huilt.
Bij Noah ging dit na een week of 4 vanzelf weer over. Tot aan nu dan. Ik bereid me er gewoon op voor en ga er 's nachts inderdaad uit om een speentje te geven. Als dit niet helpt pak ik hem even bij me ( wel op zijn eigen kamertje) en dan kan ik hem zonder problemen terug leggen.
Als hij normaal wel doorslaapt zou ik hem geen fles meer geven( maar dat iks natuurlijk persoonlijk) Waarschijnlijk zoekt hij hier gewoon zijn troost in. Als je de nacht al ingaat met het idee dat je waarschijnlijk 5 keer uitmoet valt het niet zo zwaar.
Als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk even het CB bellen. Misschien dat zij je nog tips kunnen geven.

Succes.

Groetjes M
 
Volgens mij vertonen alle baby's van tijd tot tijd dit gedrag. Zeker wanneer er weer een sprong aan zit te komen of tanden/kiezen doorkomen.
Op dit moment is dat hier ook weer zo. Ze is nu bijna 17 maanden en de kiezen in de bovenkaak komen door. Ze is er zo humeurig en geïrriteerd van. Lichte verhonging. daarbij komt er rond deze tijd weer en sprong, dus alles dubbelop. Zielig hoor. Ze is gewoon niet te genieten en ik moet er 's nachts ook een paar keer uit voor de speen. Ze slaapt nu gewoon weer lichter.

Zucht... maar lastig is het wel. je wordt er doodmoe van. En zeker omdat ze nu overdag ook jengelig is!
 
Maar Loïs heeft dit dus vaker gehad... en ik herinner dat dit rond 4 maand ook zo was!! Soms wel 5 keer eruit... geloof me het gaat over! (ik moet er zelf ook weer vertrouwen in krijgen hoor!)
 
Hoi hoi

Wel vervelend zeg. Maar vaak gaat het over. Kijk het nog 2 weken aan. En ga af en toe kijken, maar niet bij de eerste de beste kik. Als het na 2 weken nog zo is kun je misschien echt tot 'actie' overgaan. Wél laten huilen, echt het klinkt hard, en het is echt niet dat je na 1 keer al resultaat ziet. Er gaan een paar nachten tot een week over heen. Dan zou je resultaat kunnen hebben. Ze houden er niks aan over, het is alleen vervelend voor de ouders, zij voelen zich schuldig. En dat is begrijpelijk. Ik en mijn man voelden dat ook, maar heb bij beiden kinderen het zo gedaan. Ze zijn niet emotioneel beschadigd hoor!

Groetjes tp
 
Hoi hoi
Kijk het nog twee weken aan, dan kun je alsnog tot actie over gaan van laten huilen. Ik heb dit bij beide kinderen ook zo gedaan. Het is vervelend, je voelt je schuldig, maar ze raken echt niet emotioneel beschadigd hoor! Die van mij in in iedergeval niet!

Groeten TP
 
Bedankt voor jullie reacties. Het is fijn om te horen dat het over het algemeen van zelf weer over gaat. Het zou wel heel vervelend zijn als we hem moeten laten huilen. Woon in een klein huisje. En als hij zo hard huilt klinkt het alsof hij naast mij ligt.

Maar als het nodig is. Gingen jullie dan wel bijvoorbeeld elk kwartier ofzo kijken. Even proberen te troosten. Of gewoon echt een uur laten huilen als het zo lang duurt?

Hij is nu dus 4,5 maanden en heeft al twee tandjes. En begint nu weer heel erg te kwijlen en denk dat misschien de volgende tanden er ook al weer aan zitten te komen. Kan het daar van komen? Hij lijkt er verder overdag geen last van te hebben.

groetjes
 
Terug
Bovenaan