4,5 maand en nog steeds 6 flessen

Ik kan er niet over meepraten. Ivo is net zo groot en zwaar maar krijgt al vanaf 10 weken op 4 flessen. Nu we met groente en fruit begonnen zijn, kom ik steeds moeilijker uit dus ik vrees dat t er op den duur maar 3 worden.....

Ivo krijgt s morgens om half 8 pap met een lepeltje (6 schepjes rijstebloem) en kan daar op teren tot half een. Ik zou dus rijstebloem proberen dan begint ze de dag met een volle buik. En verder starten met groenten en fruit.

Het cb hier zegt dat je nooit meer mag geven als 180cc plus 6 schepjes. Dit omdat het maagje nu eenmaal niet groter is.

Leuk om al die verschillende eetschema's eens te lezen. Rick zit nu op het volgende:
- ochtend: 200 ml melk + 2 lepeltjes Johannespitmeel en 2 eetlepels Rijstebloem vanille
- ochtend: 200 ml melk + 2 lepeltjes Johannespitmeel
- middag: 200 ml melk + 2 lepeltjes Johannespitmeel
- middag: fruithapje met 200 ml melk + 2 lepeltjes Johannespitmeel (omdat hij nog maar een paar hapjes eet)
- avond: groentehapje met 100 ml fruitsap
- avond: 200 ml melk + 2 lepeltjes Johannespitmeel en 2 eetlepels Rijstebloem vanille
Oftewel, de standaard die Nutricia ook voorschrijft en het werkt goed. Rick is een zeer tevreden mannetje en het CB is ook tevreden.

Leuk om al die eetchema’s eens te lezen. Ik had aan het einde van 3 maanden echt zoiets van wat nu. Rick was duidelijk de melk spuugzat en wilde meer variatie. Ik ben daarom het Nutricia advies gaan volgen. En dat is:
Ochtend: 200 ml melk met 2 schepjes Johannespitmeel + 2 eetlepels Rijstebloem vanille
Ochtend: 200 ml melk met 2 schepjes Johannespitmeel
Middag: 200 ml melk met 2 schepjes Johannespitmeel
Middag: fruithapje (met 200 ml melk met 2 schepjes Johannespitmeel, als hij maar een paar hapjes op heeft)
Avond: groentehapje met 100 ml fruitsap
Avond: 200 ml melk met 2 schepjes Johannespitmeel + 2 eetlepels Rijstebloem vanille
Rick doet het er uitstekend op en is zeer tevreden. Ook het CB is tevreden;)

Ik vind het maar lastig om 4 flessen en fruit en groente verdeeld op de dag te geven.
Ivo is smorgens om 7.30 uur wakker en krijgt dan zijn eerste maaltijd ( bord pap).
Dan probeer ik rond 10.00uur fruit te geven maar dat ligt aan zijn slaapje. Vaak eet ie wel maar heeft dan eigenlijk nog niet echt honger.
Om half 1 een fles, om half 4 een fles, om 17.00 uur groente (ook dan heeft ie nog niet echt honger) en dan om half 7 de laatste fles.

Ik vind t allemaal zo snel op elkaar maar om m s'avonds laat nog eens wakker te maken vind ik ook zo wat. Hoe doen jullie dat?

7.30 uur fles van 210ml + 7 schepjes
10.30 fruithap half potje+halve liga
13.00 fles 210 +7schepjes
16.00 groente half tot heel potje en 1 lepel vla
18.00 fles 210 + 7 schepjes
23.00 fles 210 + 7 schepjes

Ben er maandag mee begonnen en hoewel hij de flessen nog niet allemaal leeg maakt heeft hij het gelijk zo opgepakt. De eerste fles moet ik hem soms wakker maken en de laatste fles geef ik heerlijk op bed. Beetje ons momentje.

Terug
Bovenaan