<p>Hoi Mama's,</p><p>Mijn relatie is tijdens mijn zwangerschapsverlof behoorlijk achteruit gegaan, mijn vriend vond het normaal om iedere avond naar zijn vrienden toe te gaan en vroeg in de ochtend terug te komen. Ook hebben wij samen een dochter van 4, waar ik eigenlijk al alle zorg over heb. Na veel klagen en gesprekken voeren heb ik aangegeven dat dit niet zo verder kon en hij maar een keuze moest gaan maken over wat hij wilde, hij is toen voor een paar dagen bij een vriend gaan logeren. Uiteindelijk kwam hij een week voor mijn bevalling weer thuis en wilde veranderen en er weer voor gaan. Hij beloofde dat hij mij meer ging helpen in huis, en onze dochter ook meer aandacht zou geven en niet meer zo vaak in de avond weg zou gaan. </p><p>De bevalling zat er aan te komen en er zou een ballon geplaatst worden bij mij. Toen ik in het ziekenhuis was wilde mijn vriend al naar zijn vrienden nog voor mijn ballon geplaatst was. Ik was heel erg teleurgesteld en had het gevoel dat ik er alleen voor stond. Ik heb hem op zijn gedrag aangesproken en toen wilde hij wel blijven, maar toen was ik er al klaar mee. Die avond en nacht was ik alleen en hij zou de volgende ochtend komen rond half 8. Ik werd om half 8 naar een andere kamer gebracht en gaf hem een seintje dat hij kon komen. uiteindelijk kwam hij pas om 11 uur. Hij zei dat hij weer in slaap was gevallen. Tijdens de bevalling heeft mijn vriend me gelukkig veel gesteund en mij er doorheen geholpen. We moesten nog een nachtje in het ziekenhuis slapen, hij ging met mijn dochter bij zijn ouders thuis slapen, want hij moest de volgende ochtend nog iets met zijn werk regelen. Waarop ik de vraag stelde of dat geen dag later kon, nee dat was onmogelijk. Mijn schoonvader heeft mij en mijn zoon uit het ziekenhuis opgehaald om 10 uur in de ochtend en mijn vriend is pas om 3 uur in de middag naar huis gekomen. Diezelfde avond lagen de kinderen in bed, en hij vond dat hij het wel even verdiende om naar zijn vrienden te gaan. Ik vol met hormonen was heel emotioneel en verdrietig dat hij mij alleen liet met een pasgeborene. Nee ik moest niet klagen, want ze sliepen toch. En zo ging het iedere avond. Uiteindelijk omdat ik er geen genoegen meer mee nam, heeft hij zijn spullen gepakt en is vertrokken. </p><p>Mijn zoon is inmiddels 3 maanden oud, en ik ben er nog steeds niet overheen, maar probeer sterk te zijn voor mijn mooie lieve kids</p><p>Zijn er meerder mamas die iets soortgelijks zijn overkomen? En hoe hebben jullie dit verwerkt??</p>