4 dagen na onveilige sex eisprong. Kans op zwangerschap?

<p>Wie o wie heeft hier ervaring mee.</p><p>Mijn vriend en ik hebben kort na mijn menstruatie onveilige sex gehad ,met het idee dat ik toch voorlopig niet vruchtbaar ben. (Normaal een cyclus van 5 weken)</p><p>Dit was maandag avond. Gisteren had ik al raar slijm en vandaag heb ik voor de zekerheid een oude ovulatie test gedaan en die was knal positief! </p><p>Zou er een mogelijkheid zijn op bevruchting?</p><p>De kans lijkt mij wel erg klein, maar ik krijg er wel de zenuwen van.</p><p> </p><p style="text-align: right;"> </p>
 
Zaadcellen kunnen volgens mij 5 tot 7 dagen overleven, dus het zou kunnen.

Je hebt je eisprong al gehad begrijp ik? Dan is de morning after pil geen optie meer.
Wel kan je nog een koper spiraaltje laten zetten!
 
Tsja, er is een kans op zwangerschap bij onveilige seks binnen een week voor ovulatie, heel misschien ben je nog net op tijd voor een morning afterpil (de eisprong hoeft nog niet geweest te zijn), maar een spiraaltje laten plaatsen is een betrouwbaardere methode om een evt zwangerschap te voorkomen nu. Dat zul je dan wel binnen een paar dagen moeten laten doen.

Je schrijft dat de ovulatietest oud was, was de ovulatietest nog wel houdbaar? Ze worden na verloop van tijd wel minder betrouwbaar, dus bij een overdatum test zou het zomaar een vals positieve uitslag kunnen zijn.
 
Bedankt voor de reacties.
Ik heb een paar maanden geleden het spiraaltje laten verwijderen door dat ik er veel klachten van kreeg.Dus dat is voor mij geen optie meer.
Dan is het hopen dat de map nog werk, als ik niet al te laat was met innemen.
Voor de zekerheid over een week maar een testje doen.
Vriend lief maar eens een knoopje erin laten leggen denk ik.
 
 
Vanmorgen een test gedaan.. en er is een heel licht streepje zichtbaar. Dus ik vermoed dat ik zelfs 5 dagen na de daad een eisprong had. Heel bijzonder dit. Morgen doe ik wel nog een test om te zien of hij dan donkerder is geworden.
 
 
Terug
Bovenaan