4 de??????

Nooit van m'n leven

Hard he, maar ja kinderen krijgen is toch een egoistische beslissing, dus dan houd ik het liever lekker praktisch met 1 of 2 kindjes!

Suc6!

En dan te bedenken dat ze vroeger wel 10 hadden

Groetjes Jenneke mv Ivar

Hier houden wij het ook bij 2 gezonde knuppels. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om er nog een 3e of 4e bij te krijgen. Maar ja ieder denkt er anders over. Als jij denkt dat je gezinnetje nog niet compleet is dan zou ik zeggen ga er lekker voor, nu kan het nog en over een paar jaar word het al weer moeilijker.....

Jolanda

Hoi,

Moeilijk, ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen. Alle beslissingen hebben hun voor en tegens.  Een 4e kan ook heel gezellig zijn... maar voor mij zou 4 te veel zijn, terwijl ik vroeger minstens 4 kinderen wilde en het liefst 5. Nu realistisch denkende denk ik dat het niet zo praktisch is, je hebt genoeg ruimte in huis nodig, maar ook een grotere auto, de wereld wordt niet goedkoper, scholen worden duurder, ga zo maar door.  

Ik kan alleen maar zeggen:
Meis denk er goed overna, praat met elkaar en bedenk dan wat je wilt. Is het alleen omdat zo'n kleintje heel gezellig is? Of wil je het heel graag om je gezin compleet te maken?

Dikke knuffel Nanda

4 kids is geweldig zegt een trotse moeder van 4 kids ( 9 jaar, bijna 8 jaar, 16 maanden en 4 maanden).

Maar ik kan je nu al vertellen dat het daarna ook blijft kriebelen.

Miep

Hè Miep, ben ik nou abbuis? Je schrijft dat je een kindje van 4 maanden hebt? Dat is dan compleet langs mij heen gegaan... Leuk en uhm, gefeliciteerd nog!

Ik ben pas bij 1 en vind dat nog veel te gezelig om aan twee te denken, laat staan drie en vier. Grappig dat de vierde altijd weer praktische problemen met zich meebrengt. Grotere auto end. Dat hadden ze vroeger niet, haha. Maar, als je het je kan veroorloven, waarom niet? Wat zijn je overwegingen?

Mij lijkt een broertje of zusje voor Tyche erbij echt heel leuk. Manlief wil het ook wanneer we verhuisd zijn. En we zijn dan gezellig met zn 6-en omdat Hessel en Evy dan ook de helft van de week erbij zijn. Een grotere auto is onze grootste kostenpost. We hebben ruimte genoeg. Speelgoed/kleren kan doorgegeven worden, mag ook 2ehands. En of je nou eten moet maken voor 5 of 6 personen....
En altijd een gezellige drukte!!!
Ik denk dat het daarna bij mij ook nog steeds wel zou kriebelen maar toch vind ik het dan genoeg. Ik wil ze ook allevier genoeg aandacht kunnen geven. Mijn man is ook niet meer de jongste (laat hem dat maar niet lezen)  En ik voel me heel gezegend als ik 4 gezonde kinderen zou hebben. Doe ik nu ook al hoor met 3 kindjes. Maar idd ook met het leeftijdsverschil zou een brusje erbij leuk zijn. Hessel is namelijk 9, Evy is 8 en Tyche net 1.

Groetjes Kirsten

O ja ben ook benieuwd hoe je man ertegen over staat..

hoi
ik heb rustig met mijn man er over gehad.
hij wil wel,maar over ongeveer 6 á 7 jaar,maar dat vind ik te lang.
ik vind over 1 á 2 hooguit 3 jaar.
anders vind ik er te veel jaar tussen zitten.
wat zouden jullie doen,en hoeveel jaar zouden jullie er tussen laten??
groetjes samantha mv larissa,lisanne en joey

Hoi Samantha,

Wij hebben ook drie kinderen, een dochter van 6, een zoon van 4 en een zoon van 1.
Ook ik zou nog wel een vierde willen, maar op dit moment zou ik het te druk vinden.
Ik heb echt mijn handen vol aan onze drie kids,..ik vind het heerlijk hoor, maar ik kom ook bijna niet aan mezelf toe. Toewerken naar een   betaaldebaan gaat heel moeilijk( omscholen is bijna geen tijd voor)  en een hobby gaat ook niet echt.sAvonds om 22.00 u plof ik uitgeput op de bank en val daar in slaap.
Ik zou wel graag een vierde willen, maar ik voel ook aan dat het er eigenlijk niet in zit; Qua huishoudelijk werk en aandacht verdelen wordt het nog een stukje ingewikkelder, laat staan straks alle ritten naar hobbyclubjes. Ook praktisch gezien zijn er wat haken en ogen.... Dan moeten we echt een busje gaan kopen, en gaan verhuizen, want we hebben geen 4 kinderslaapkamers... En verhuizen willen we niet omdat we zo graag in ons huis/buurt wonen. Daarnaast speelt ook nog het lichamelijke een rol; Ik ben nu 38 jaar, en heb echt moeten knokken om zwanger te raken. In verband met een hormoonstoornis ( PCOS ) was het voor ons niet vanzelfsprekend om in verwachting te raken. Ik heb drie zware zwangerschappen met  behoorlijk zware en  gecompliceerde bevallingen achter de rug, plus een vrij late miskraam na de tweede zwangerschap.
Daarom heb ik nu behoefte aan rust in m'n lijf; Voor het eerst ben ik niet meer jaloers als ik iemand met een zwangere buik zie.
Daarbij kan het zijn dat ik ( na komend onderzoek   a.s vrijdag) mijn baarmoeder misschien operatief moet laten verwijderen .. Heb veel last van buikpijn, en ga daarvoor in behandeling bij een gynaecoloog.   En dat vind ik best moeilijk, want de weg naar een eventuele volgende zwangerschap wordt dan misschien definitief afgesneden. Misschien dat ik over een tijd er weer anders tegenaan kijk, we misschien toch nog een vierde willen, en dan zou ik graag mijn baarmoeder willen behouden. Ik hoop daarom dat mijn buikpijn met een lichte operatie of medicijnen verholpen kan worden, en het geen vleesbomen zijn.
Maar op dit moment vind ik drie jonge kinderen heel leuk maar ook heel druk, dus een vierde kindje zou moeilijk voor ons worden nu.
Het lijkt me altijd een moeilijke overweging, een zusje of broertje erbij,maar als de wens er bij jou heel duidelijk is, zou ik het zeker niet negeren. Dat heb ik wel toen gedaan toen ik dacht over een derde kindje... Uiteindelijk hebben we toch de knoop doorgehakt.

Groetjes,
Tamara

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan