Hoi Samantha,
Wij hebben ook drie kinderen, een dochter van 6, een zoon van 4 en een zoon van 1.
Ook ik zou nog wel een vierde willen, maar op dit moment zou ik het te druk vinden.
Ik heb echt mijn handen vol aan onze drie kids,..ik vind het heerlijk hoor, maar ik kom ook bijna niet aan mezelf toe. Toewerken naar een betaaldebaan gaat heel moeilijk( omscholen is bijna geen tijd voor) en een hobby gaat ook niet echt.sAvonds om 22.00 u plof ik uitgeput op de bank en val daar in slaap.
Ik zou wel graag een vierde willen, maar ik voel ook aan dat het er eigenlijk niet in zit; Qua huishoudelijk werk en aandacht verdelen wordt het nog een stukje ingewikkelder, laat staan straks alle ritten naar hobbyclubjes. Ook praktisch gezien zijn er wat haken en ogen.... Dan moeten we echt een busje gaan kopen, en gaan verhuizen, want we hebben geen 4 kinderslaapkamers... En verhuizen willen we niet omdat we zo graag in ons huis/buurt wonen. Daarnaast speelt ook nog het lichamelijke een rol; Ik ben nu 38 jaar, en heb echt moeten knokken om zwanger te raken. In verband met een hormoonstoornis ( PCOS ) was het voor ons niet vanzelfsprekend om in verwachting te raken. Ik heb drie zware zwangerschappen met behoorlijk zware en gecompliceerde bevallingen achter de rug, plus een vrij late miskraam na de tweede zwangerschap.
Daarom heb ik nu behoefte aan rust in m'n lijf; Voor het eerst ben ik niet meer jaloers als ik iemand met een zwangere buik zie.
Daarbij kan het zijn dat ik ( na komend onderzoek a.s vrijdag) mijn baarmoeder misschien operatief moet laten verwijderen .. Heb veel last van buikpijn, en ga daarvoor in behandeling bij een gynaecoloog. En dat vind ik best moeilijk, want de weg naar een eventuele volgende zwangerschap wordt dan misschien definitief afgesneden. Misschien dat ik over een tijd er weer anders tegenaan kijk, we misschien toch nog een vierde willen, en dan zou ik graag mijn baarmoeder willen behouden. Ik hoop daarom dat mijn buikpijn met een lichte operatie of medicijnen verholpen kan worden, en het geen vleesbomen zijn.
Maar op dit moment vind ik drie jonge kinderen heel leuk maar ook heel druk, dus een vierde kindje zou moeilijk voor ons worden nu.
Het lijkt me altijd een moeilijke overweging, een zusje of broertje erbij,maar als de wens er bij jou heel duidelijk is, zou ik het zeker niet negeren. Dat heb ik wel toen gedaan toen ik dacht over een derde kindje... Uiteindelijk hebben we toch de knoop doorgehakt.
Groetjes,
Tamara
Groetjes,
Tamara