4 flessen?

Zijn er al meer kindjes die op 4 flessen staan? Koen heeft vaak nog geen honger, is een hele strijd om er wat in te krijgen en drinkt ongeveer 700 tot 750 ml per dag. Dat zou te weinig zijn maar hij groeit hard en heeft voldoende natte luiers. Hij drinkt weleens 200 ml. Nu wil ik proberen het met 4 flessen van 200 ml. Dan krijgt hij 800 ml aangeboden. Wat zouden jullie doen?
 
hier krijgt ze borstvoeding dus eet nog wel een keer of 7 a 8 op een dag maar ze hebben mij ooit verteld dat je 150ml per kilo lichaamsgewicht moet doen en dan delen door het aantal voedingen dat is ongeveer een richtlijn
dus als hij 6 kilo zou wegen is het 6 x 150= 900ml per dag ongeveer zou 225ml per keer zijn als je op 4 flessen zou zitten
 
Die berekening klopt voor het begin inderdaad. De diëtiste vertelde 2 weken geleden dat op deze leeftijd het 130 ml per kg moet zijn ongeveer. Dan kom ik op ruim 900 ml uit. Hij is meer dan 7 kg inmiddels. Maar daar komt hij nu lang niet aan. Hij groeit wel goed, dus daar maak ik me geen zorgen over. Maar heb het idee dat het zo jong is nog voor 4 flessen. Aan de andere kant heb ik wel het idee dat hij dat wel aangeeft.
 
ik weet dat mijn oudste dochter dat rondt deze leeftijd ook maar had 4 flessen die kreeg ik niet wakker voor de laatste fles als ze goed groeien genoeg plasluiers hebben dat het dan goed is als hij echt honger heeft komt hij wel dan laten ze hun eigen meestal wel horen
 
rayen kreeg de afgelopen paar weken 4 flessen van 200, maar hij red het daar niet meer helemaal op. hij krijgt smiddags om 2 uur 200ml, dan krijgt ie om een uurtje of half 5 nog eens 100 ml en dan om half 8 krijgt ie nog een keer 200 ml. daarna gaat ie ook naar bed, word om 7 uur wakker en begint her riedeltje weer. misschien moet je het gewoon eens proberen om te kijken hoe het gaat
 
Hoi, ik ben nieuw hier en las dit berichtje. Ik heb 2 kinderen. Mjn oudste Maro is nu 1,5 en mijn jongste Amlia is 4 maand.
Amlia zit vanaf 3 maand op 4 flessen per dag! Maro had dit destijds ook. CB was het hier niet mee eens, maar ze deden het er prima op en zijn allebei mollige kindjes. Amlia krijgt 4x 210cc (230 dus) per dag! Als jij denkt dat je kindje het aan kan, gewoon doen! Luister naar je moedergevoel!
Groetjes chantal
 
Terug
Bovenaan