4 jaar leeftijdsverschil tussen eerste en tweede

Ah bedankt allemaal! Dit stelt me gerust! Was inderdaad een beetje bang voor jaloezie vanwege zolang de enige zijn :)
 
Hoi mijn dochtertje is 8 en we krijgen nu een 2 de er bij kan je niet helpen maar ook zij vind heel spanned heb geen idee hoe allemaal gaat lopen
 
Een heel fijn verschil vind ik zelf. Oudste was oud genoeg om het goed aan uit te leggen. Enige nadeel wat ik had, is dat ik precies weer moest werken na mijn verlof in de eerste schoolweek van de oudste. Dat was voor mijn hormoon-hoofd wel even dubbel.
 
Ik ben zelf de oudste van 3 meiden en met mijn middelste zus scheel ik 6 jaar. Vroeger is dat heel goed verlopen omdat je dan als ouder je kind al dingen uit kunt leggen en je al wat zelfstandiger bent. Van jaloezie is nooit geen sprake geweest. Echt samen spelen is er niet echt omdat je daarvoor net iets te veel scheelt in leeftijd/interesse maar op latere leeftijd wordt dat verschil natuurlijk weer steeds minder groot en ga je meer ondernemen samen en interesses delen! De oudste zal er vast wel een groot verantwoordelijkheidsgevoel aan overhouden haha. 
 
Hier 3,5 jaar verschil. 
Vind het top. Oudste heeft mij voor zich alleen gehad, de jongste nu ook. 
Oudste begrijpt ook veel, en de activiteiten die je samen doet zijn ook heel anders dan de activiteiten die je doet met een baby. Daardoor heb je meer tijd voor je babyactiviteiten (bijvoorbeeld in de avond lekker op de bank zitten met je new born). 
Hopelijk mag ik nog een kindje krijgen, de jongste is nu 1. Ben heel benieuwd hoe die ervaring dan is. 
 
Terug
Bovenaan