4 jaar te jong voor schoolreis hoe denken jullie???

pfff ik zal het je nog sterker vertellen....
Vanochtend hadden de sportdag: spelletjes hier in de buurt. Was de mama die bij het groepje van mijn dochter hoorde haar kwijt!!!!
Ze was doodleuk de weg over gerend naar een groepje dat een leuker spelletje deed! En dat was dan vlak voor mijn huis, ze wist hier de weg. En de andere moeder had niet eens door dat er een kind teveel bij stond. Maar het geeft wel aan dat ze zelfs nog geen flauw idee heeft van bij een groepje blijven. Kinderen van deze leeftijd gaan van prikkel naar prikkel en aan regeltjes houden is nog o zo moeilijk. Laat staan in een of ander onbekend pretpark....
 
quote: mama van marielle reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-06-2007 12:10:46'));

pfff ik zal het je nog sterker vertellen....
Vanochtend hadden de sportdag: spelletjes hier in de buurt. Was de mama die bij het groepje van mijn dochter hoorde haar kwijt!!!!
Ze was doodleuk de weg over gerend naar een groepje dat een leuker spelletje deed! En dat was dan vlak voor mijn huis, ze wist hier de weg. En de andere moeder had niet eens door dat er een kind teveel bij stond. Maar het geeft wel aan dat ze zelfs nog geen flauw idee heeft van bij een groepje blijven. Kinderen van deze leeftijd gaan van prikkel naar prikkel en aan regeltjes houden is nog o zo moeilijk. Laat staan in een of ander onbekend pretpark....


Oh jee wat erg hee kan je zien he hoe snel dat gaat moet er toch niet aan denken dat er wat gebeurd zal zijn en dan kunnen mensen wel zeggen je moet niet zo bezorgd doen maar in deze tijd moet je dat wel doen want het is niet meer vertrouwd om je kindje een beetje los te laten met die diebielen die der rond lopen

nou ik houd mijn zoontje lekker thuis met scoolreisje hij heeft trouwens morgen sportdag of spelletjes dag eigenlijk he maar hij gaat niet denk ik ik ga vanavond naar het concert van de toppers en wij wonen in overijssel dus is nog wel een tripje dus dat word nachtwerk en ik weet niet of ik het op kan brengen om er morgen vroeg uit te gaan mocht ik wakker zijn dan gaat hij wel heen en anders heeft hij een snipperdagje hij is ook zo moe kan die dagen echt nog niet aan achter elkaar
heb hem voor 2 week terug ook een vrijdag bij huisgehouden net voor de vakantie hij is zo moe en jammerig dan vin dik zo zielig denk blijf lekker thuis en straks naar de grote vakantie kan die der helemaal voor gaan dan is hij ook wel gewend!

gelukig mar he dat er niets met je kindje is gebeurd bah kan je zien hoe slecht opletten als ze doen
ik krijg op het forum van 2/3 jaar eigenlijk alleen maar commentaar dat ik hem niet mee laat gaan
ze denken dat hij niet wil doordat hij mijn angst voelt nou ik laat dat ten eerste helemaal niet aan hem blijken en ten 2de hij heeft nog nooit ergens alleen willen zijn uitgezonderd mijn ouders maar zelfs mijn vriend zijn kant nog niet eens dus dat zegt wel wat over zijn karakter
en het si zo zielig dan dat ik hem niet mee doe omdat hij dan niet te vertellen heeft nou goed danmaar niet wat heb je er aan als het alleenmaar huilen is dan heb je wat te vertellen hihih dus ook niet

groeten mama




 
Marielle gaat sinds mei naar school, maar ik heb haar nog geen 1 keer de hele week laten gaan. Vorige week 3 ochtenden en deze week al 4 ochtenden. Morgen maar even kijken of de 5e erbij kan of niet. En ach, overbezorgd zijn we als ouders niet hoor. We doen gewoon wat het beste is voor ons kind. En zolang ze niet leerplichtig zijn, moet je daar ook gebruik van maken als dat in het belang van het kind is. En iets doen omdat het anders zielig voor het kind is, zoals anderen zeggen... als je zo altijd te werk gaat, dan ben je geen opvoeder.
Ik ben trouwens zelf juf, dus weet wel hoe het toegaat op een school ;-)
 
Hoi,

Dat dilemma hadden wij hier ook. Met een leerkracht erover gepraat, en die gaf aan dat we onze zoon (29 maart 4 geworden) gewoon mee moesten laten gaan. Nou hebben wij ook nog het probleem dat onze zoon epilepsie heeft, maar dat is geen probleem voor de juf en de school.
Nou sprak zijn eigen juf mij vandaag aan. Zij vroeg me om te overwegen om hem toch thuis te houden. Ze vond hem gewoon nog te jong. Hij luistert slecht, slaapt nog 's-middags  en heeft nog wel eens een ongelukje. Ook gaf ze aan dat er meer van die kleintjes mee gaan. Ze hebben per leerkracht 10 kinderen onder hun hoede. Ze gaf aan dat zij het nog niet veilig genoeg vond voor onze zoon. In eerste instantie voelde ik me gepikeerd. Maar ik ben wel blij dat ze het aangegeven heeft. Hij gaat dus niet mee. Ik zou niet willen dat er iets gebeurde. Volgend jaar beter. Wij gaan op die dag ook wel iets bijzonders doen!

Groetjes, Cathy
 
Ik vind het een lastig onderwerp, want het is ook een confrontatie met jezelf, wanneer laat je de zorg van je kind aan een ander over en hoeveel vertrouwen heb je in die perso(o)n(en). De kans dat er iets gebeurd is groter als je met hem gaat boodschappen doen of naar school brengt dan op zo'n dagje in een pretpark of iets anders. En als je een oogje in het zeil wilt houden je aanmelden als hulpouder.

Ik ben juist een moeder die het kind wel laat mee gaan. Onze oudste was anderhalf jaar oud tot hij met het kdv mee ging naar Nienoord (een speeltuin in Leek) Hij heeft daar zo'n gave dag gehad en het was goed.  Bij ons gingen ze regelmatig een middag naar het park, zonder dat ik dat van te voren wist (wel in het begin toestemmig gegeven).

Gaan de kinderen van groep 1/2 wel eens naar een museum, bieb of het park?  Hier wel en dan ben ik er als ouder ook niet bij. Maar ik weet dat het wel goed geregeld is en als er niet voldoende begeleiding is het ook niet doorgaat. Het is heel leuk als je de kinderen de dagen erna samen hoort na genieten van zo'n dag. Ik ga hem ook niet buitensluiten van de groep!

Nu zit hij in groep 1/2 en gaat vanaf het begin hele dagen naar school (en de eerste periode zelfs 3dgn naar de nso).
Ik besteed ook niet veel aandacht aan zijn gepruttel, want als ik daar in mee ga dan gaat hij nergens naar toe. En als hij een keer huilt dan weet ik als ik me omdraai en de deur uit ben hij al vrolijk aan het keten is!
 
 hoi

Iederen zijn eigen meinig,
mijne is dat je je eigen aangst overdragt aan kind, jouw jongen heeft het aangevoeldt, dus van daar wou die niet mee, zo onthou jij hem iets leuks en ondernemend in zijn leven, vind ik egoistich.
Hoe meer kinderen zien en meemaken , bedole ik in zijn posetiefe....tussen de leeftijd 0 tot 5......dat is hun koffer voor de leven er te wachten staat, dus hoe meer gezien en ervaardt hoe beter staat u kind ervoor.

Dus, naam ik mijn dochter overal mee, en zelfs allen met vrienden op de vleigtuig gezet op reis naar opa en oma in de verre land. Zij was nog geen 2 jaar oud.
Zij zwaaiede toen ze richting vliegtuig liep maar ik hield niet op met tranen laten vliegen beneden mijn wangen, maar wij zijn erallebij erg sterk van gewoodrden, zij is nu bijna 10 jaar en zelfverstandig en toch erg mamma meisje.
Wat wil je meer.
Ja toen ze 4 jaar was ging ze ook mee op schooreisje is maar paar uurtjes.
Maar volgens mijn ging ik mee toen ze in groep  1 was, en 2, maar dat vond ik zelf leuk, maar wel goed tegen haar verteld dat ze niet aanme mocht hangen.
Vraag dan te minsten of je ermee mag, als hulp mama.
Gaaf haar zekerheid, en mijn een plezier........met haar.
Probeer de middelweg loop niet weg en laar je kind niet jouw emoties overdragen....is ergste wat je doet voor je kind.
Voor later hé. wat ze vroeger meemaken heeft inpekt op later...denk er aan.

gr mutta
 
quote: mutta 38 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-06-2007 22:50:10'));

 hoi

Iederen zijn eigen meinig,
mijne is dat je je eigen aangst overdragt aan kind, jouw jongen heeft het aangevoeldt, dus van daar wou die niet mee, zo onthou jij hem iets leuks en ondernemend in zijn leven, vind ik egoistich.
Hoe meer kinderen zien en meemaken , bedole ik in zijn posetiefe....tussen de leeftijd 0 tot 5......dat is hun koffer voor de leven er te wachten staat, dus hoe meer gezien en ervaardt hoe beter staat u kind ervoor.

Dus, naam ik mijn dochter overal mee, en zelfs allen met vrienden op de vleigtuig gezet op reis naar opa en oma in de verre land. Zij was nog geen 2 jaar oud.
Zij zwaaiede toen ze richting vliegtuig liep maar ik hield niet op met tranen laten vliegen beneden mijn wangen, maar wij zijn erallebij erg sterk van gewoodrden, zij is nu bijna 10 jaar en zelfverstandig en toch erg mamma meisje.
Wat wil je meer.
Ja toen ze 4 jaar was ging ze ook mee op schooreisje is maar paar uurtjes.
Maar volgens mijn ging ik mee toen ze in groep  1 was, en 2, maar dat vond ik zelf leuk, maar wel goed tegen haar verteld dat ze niet aanme mocht hangen.
Vraag dan te minsten of je ermee mag, als hulp mama.
Gaaf haar zekerheid, en mijn een plezier........met haar.
Probeer de middelweg loop niet weg en laar je kind niet jouw emoties overdragen....is ergste wat je doet voor je kind.
Voor later hé. wat ze vroeger meemaken heeft inpekt op later...denk er aan.

gr mutta





ik wil even laten weten dat ik niet egoistisch ben
dat ik mijn zoontje alles gun
en dat er geen moeders meer mee hoeven op schoolreisje ik heb al lang geinformeerd
en dat die angst van mijn zoontje echt niet bij mij vort komt ook al denk je dat hi is van baby af aan al heel bang altyd voor iedereengeweest hij blijft echt niet bij famillie behalve mijn ouders maar verder bij niemand
dus dan kan je niet oordelen
als jij je kind met 2 jaar op het vliegtuig zet dat vind ik egoistisch met vrienden
wie weet wat ze je kind aan doen

ik vroeg alleen wat vinden jullie van 4 jaar op schoolreisje maar iedereen gaat me de wet en beetje voorlezen en zeggen dat de angst bij mij voortkomt nou sorry dat is niet zo en dat was mijn vraag ook niet!!

gr mama van 1 zoon





 
heey lieve mama van 1 zoon,

Ik reaeer nooit op dit soort domme opmerkingen van mensen. Verspilling van energie als je het mij vraagt. Zeker als mensen niet hun verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen kind. Voor een goede hechting is het goed dat je kindje veel bij je is. Het loslatingsproces begint pas in de pubertijd. Dus geen kdv, naschoolse opvang en op vliegtuigen zetten (pfffffff het idee alleen al, ze zouden je voor minder op moeten sluiten haha). Mensen die dit wel doen, zullen hun gedrag altijd goed praten.
 
Terug
Bovenaan