4 maanden en nog volledig borstvoeding

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie en jullie kleintjes? Hebben jullie een fijne eerste kerst gehad met jullie kindje(s)?

Hier gaat het goed. Vinnie is over 2 dagen alweer 4 maanden en ik geef nog volledig borstvoeding. Hier in de USA wordt aangeraden om, als het enigzinds kan, de eerste 6 maanden alleen borstvoeding te geven. Bij ons loopt de voeding nog goed, dus ik probeer het vol te houden. Hoe gaat dat bij jullie? Geven jullie je kindje al vaste voeding? En zo ja, waar beginnen jullie mee?

Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geworden, waarschijnlijk omdat ik nog volledig borstvoeding geef. Ik was voor ik zanger raakte altijd heel regelmatig, om de 28 dagen en ik neem aan dat dat binnenkort ook wel weer terug zal komen.

Groetjes!
 
Hoi, hier ook de kerst goed doorgekomen met de kleine. Helaas nu wat minder, enorm verkouden en hoesten en gewoon niet lekker in haar vel zitten. Hierdoor slaapt ze 's nachts een stuk minder (is trouwens sowieso heel wisselend....bij onze andere dochter duurde het even maar die sliep toen heel consequent iedere nacht door) terwijl we net naar 4 flessen van 180 waren gegaan (ze sliep van 7 tot 7). Op aanraden van de kinderarts begonnen met rijstebloem in de laatste fles en met groentehap, maar dat hebben we maar weer even gestaakt. In januari hebben we 2x een provocatietest in het ziekenhuis en dan half februari krijgen we de uitslag of ze echt koemelkallergie heeft. Verder wel een enorm vrolijk meisje, die al aardig schaterlacht, zeker als haar zus iets onderneemt voor haar neus.

Hier menstruatie weer op gang en was begonnen met de nuvaring maar daar werd ik niet echt blij van (enorm moe en enorm emotioneel). Binnenkort weer naar de ha om het over een spiraaltje te hebben. Verder sowieso echt nog enorm moe, waardoor ik merk dat ik echt minder kan hebben.

@usamom, wat goed zeg hoe je de borstvoeding volhoudt. Hoe gaat het met jou verder daarbij?
 
Onze kleine man keek ons met twee maanden het eten al van de vork, dus met 4 maanden zijn we begonnen met fruit. Thiago was daar erg blij mee. We zijn begonnen met banaan. Elke week krijgt hij er iets anders doorheen. Hij lust nu banaan, appel, mandarijn, sinaasappel, peer, kiwi, meloen en aardbei. Hij is echt een kleine smulpaap haha.

Hij is nu bijna 6 maanden en krijgt 4 keer per dag borstvoeding, een fruithap en 's avonds een fles van 210-240cc nutrilon met rijstebloem.
 
Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie!

@mozart1 - Vinnie is ook vies verkouden geweest en heeft dit gelukkig nu achter de rug. Hij heeft er wel een week of 3-4 flink last van gehad. Verstopte neus en daardoor minder goed kunnen ademen, dus ook vaak wakker 's-nachts. Daarbij ook veel hoesten waarbij je echt slijm kon horen rochelen. Ik was wel bang voor kinkhoest, maar net op het moment dat ik naar de arts wilde gaan, werd het minder.
Borstvoeding geven gaat nog steeds goed. Hoewel Vinnie nu meer begint rond te kijken en hij is wat vaker afgeleid om even te lachen, brabbelen of gewoon om om zich heen te kijken, maar dit zal bij een flesvoeding niet anders zijn. Ben ook alweer aardig op mijn gewicht van voor ik zwanger raakte. Daar zit nog geen kilo tussen.

Vinnie moet 16 januari weer naar de kinderarts en dan zal ik eens vragen hoe dat hier gaat met fruithap/groente hap enzo.
Toch moet ik wel zeggen dat ik me meer houd aan de Nederlandse 'norme'n dan de Amerikaanse! Jullie tips en advies zijn daardoor erg welkom en handig!

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan