4 maanden fruithapjes???

Hoi hoi..

Nu is het 'gebruikelijk' dat je met ong 6 maand begint met fruithapjes etc.. maar nu zag ik dat er ook al voor 4 maanden hapjes zijn.. wat is jullie ervaring daarmee of wat gaan jullie doen??...

groetjes suzanne

Hoi Suuz

Dat is bedoeld om de kids te laten wennen aan andere smaken en aan vaster voedsel (eten van een lepel), dus melk blijft de hoofdmoot. Ik ga, net als bij de oudste 2, gewoon straks dagelijks een paar hapjes proberen. Eerst fruit (dat gaat vaak makkelijker) en dan na een paar weken groente erbij. Als het niet lukt, heb je nog ruim de tijd om het voor elkaar te krijgen. Het hoeft dus niet...

Succes!

Groetjes, Sheila (m.v. Nils 23-02).

Hoi,

Vanuit het voedingscentrum wordt geadviseerd om pas vanaf 6 maanden bijvoeding te geven (zowel voor BV kinderen als voor FV).
Dit omdat de kans op een allergische reactie nog erg groot is als ze klein zijn (vooral met fruit).

De potjes zijn er wel vanaf 4 maanden. Dit is puur omdat "ze"(lees de fabrikant) erop verdient! Op de een of andere manier is het voor veel mensen lastig om te wachten tot zes maanden! Het geven van hapjes is erg leuk namelijk! veel mensen menen dan oo aan hun kind te zien, dat het er aan toe is. Ik ben van mening dat je enkel dat ziet wat je wilt zien!

Vanaf zes maanden hebben ze tijd zat om te wennen aan de smaken van vast voedsel! Het eerste half jaar hebben ze echt genoeg aan melk.

Maar goed, je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wilt. Maar ik wil je dit wel laten meenemen in je overwegingen.
Als je begint kun je overigens het beste met groente beginnen en niet met fruit.

Gfoetjes, janneke

hoi hoi..

Nee ik begin er nog niet mee. Tyson word zaterdag 4 maand maar ik merk dat hij er juist nog niet aan toe is.. hij heeft vorige week ontzettend moeite met ontlasting gehad en had weer erg last van krampen. Ik ga hem zowieso tot  6 mAand de tijd geven om zn darmen etc te laten wennen. Ik was gewoon erg benieuwd hoe anderen er over denken ...

groetjes suuz

Ik heb zelf allergie, dus grote kans dat mijn kinderen ook ergens allergisch voor (zullen) worden. Alleen al daarom wacht ik echt tot 6 maanden!
Mijn oudste was er ook echt niet eerder aan toe, was helemaal niet geinteresseerd in wat wij aten e.d. En toen we eenmaal wel begonnen heeft het ook 1-2 maanden geduurd voordat het echt lekker liep en hij ook echt at.

Ik heb met Eveline ook zeker geen haast...

Onze kinderarts in het ziekenhuis gaf aan dat het geen enkel probleem is om met 4 mnd rustig te starten met groente en fruit. Mits er geen allergieen in je directe familie voorkomen (ouders, broers/zussen) Onze zoon mocht, op advies van cb-arts ook rijstebloem toen hij 13 weken was, ging zonder problemen goed.

Verschilt dus per kind denk ik...

Haai,

Denk dat het absoluut per kind verschilt wanneer je aan fruit of groente gaat beginnen. Bij onze dochter van 2 ben ik pas na 6 maanden begonnen met fruit en bij onze tweeling (27-01-2009) ben ik 2 weken geleden begonnen met banaan. Ook omdat ze prematuur geboren zijn hebben ze volgens de kinderarts veel honger en zijn ze niet meer tevreden met flessen melk, ben ervan overtuigd dat je gewoon goed naar je eigen kindje moet kijken wanneer je met fruit begint. Onze kinderarts gaf ook aan dat je vanaf 4 maanden met groeten/fruit kunt gaan starten.

Succes!!

Gr. Floor

ivm het flesweigeren werd het ons nog even afgeraden om weer een nieuwe eettechniek aan te gaan leren.
dus wij wachten nog netjes even met het geven van een groente of fruithapje...

zo is het dus bij ieder kind weer anders!
groetjes

Terug
Bovenaan