4 maanden fruithapjes???

Jelle was zo'n vreselijke hongerlap dat ie met 4 maanden al iedere dag fruit en soms groente kreeg en dat hielp enorm. Hij bleef anders zo hongerig dus daarom heb ik het hem gegeven. Tijmen heeft lang niet zo veel trek als zn grote broer dus zal ik er minder snel aan beginnen. Toch maak ik er niet zo.n wetenschap van hoor, als ie er klaar voor is zal ik dat wel merken en dan krijgt ie het gewoon, al is dat met 4 maanden...

Mirthe kijkt echt het eten uit onze mond!

We hebben dit aan het cb voorgelegd en we mochten met 4 lepeltjs groenten gaan proberen per dag (3,5 maand), wel uit en potje, later pas Rapley-methode... ivm darmpjes.
Niet met fruit want als ik veel fruit gegeten heb of sapjes gedronken is ze helemaal haar zelf niet!
Nu willen we er zelf nog even mee wachten tot ze 4 maandjes is maar dan gaan we denk ik wel beginnen!
Mirthe is trouwens met alles erg vroeg hoor voor haar leeftijd aldus mijn omgeving en het cb! (net haar moeder, ik had met 4 maanden mijn eerste tandjes al!)

Groetjes Sabina

Ik heb het gisteren nagevraagd bij het cb. Zij zei dat je met 4 mnd mag beginnen, maar dat 6 mnd ook vroeg genoeg is. Net waar je jezelf het prettigst bij voelt. Het maakt ook niet uit of je een fles of een borst geeft. Ze t
raadde wel aan om de eerste keer minimaal 4 dagen achter elkaar hetzelfde te geven. Dan weet je of hij er goed op reageert. En ook alleen geven als hij het zelf van het lepeltje afslobbert. Je ziet vanzelf of hij het dan leuk vind of niet. Vind ie het niks of pakt ie het niet aan, dan wacht je gewoon nog een poosje.

Cas vind eten wel heel interessant, maar dat heeft ie al vanaf zijn geboorte. Heeft waarschijnlijk met de beweging van mijn mond te maken en niet met het eten zelf. We gaan binnenkort eens proberen wat fruit te geven. We hebben geen voedselallergie in de familie, dus daar ben ik niet zo bang voor.

Oja... ALs je gaat beginnen wel je fototoestel/videocamera bij de hand houden! De eerste keer dat je kind iets nieuws proeft kan heel grappig zijn.  

Ik laat Yinthe soms wel eens op een stukje aardbei of appel sabbelen, maar veel interesse heeft zij er niet voor. Ik ga sowieso wachten tot ze 6 maanden is en wil dan gaan bijvoeden a la Rapley.

Meer mensen die dat willen gaan proberen?  

Nou ik ben van de week begonnen met worteltjes en lekker dat ze die vindt ze eet zo een half potje achter elkaar op en dan is ze boos dat ik stop geef daarna nog een half flesje melk. Vanavond gaan we aan de sperciebonen beginnen. Ben benieuwd is natuurlijk iets bitterder voor haar we zullen zien.

Groetjes Margot mama van Daphne

Terug
Bovenaan