4 maanden nog niet doorslapen

onze eerste dochter sliep door zodra ik weer aan de het werk was maar deze meid die slaapt nu nog niet door. ze krijgt om de 4 uur 210 cc en voor haar is de laatste fles rond 19.30 uur +3 scheppen rijste bloem. Daarna tankt ze door tot een uur of 3. we hebben al geprobeert haar om 23.00 uur wakker te maken maar dan wil ze echt geen fles. wat nu misschien al beginnen met fruit en/of groenten wie heeft hier ervaring mee?
 
Hallo Urelleiso,

Heel vervelend. Onze zoon (ook 4 maanden) sliep al heel snel door. Wat ik me afvraag als ik jouw stukje lees is hoeveekl flessen je haar geeft? Wij geven onze zoon 5 flessen (4x 165 cc en 1x 200cc) op de volgnde tijden. 07.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 - 21.00. Na die van 21 gaat hij slapen en wordt tegen 07.00 uur wakker.. Het kan natuurlijk per kind enorm verschillen. Maar dit is wat bij ons goed werkt.

Succes... enne.... op een snelle complete nachtrust...
 
Onze eerste sliep met 6 wk helemaal door vanaf 22.00 of 23.00 tot ruim 9.00 de volgende ochtend.
De tweede echter is nu anderhalf en vertikt het. Ze meld zich om 23.00 en dan de nacht nog 1 of 2 x.
Ze verhuisd dan altijd naar onze slaapkamer en slaapt de nacht verder in de cosleeper. En krijgt als ze wakker word de borst.
Zo heeft iedereen als nog de nachtrust die zo nodig is.
dus denk dat het vooral voor een groot deel aan het kind zelf ligt.

succes
 
Kinderen slapen pas door als ze daar lichamelijk aan toe zijn. En echt: allerlei extraatjes naast de melk laten eten maakt geen ene biet uit, maar stelt je kind wel bloot aan de risico's van te vroeg bijvoeden.
Het is lastig, maar go with the flow, volg je kind en voed op verzoek, werkt vaak het beste en levert vaak de minste stress.
 
ik snap wat je zegt dirksmamma ik geloof ook niet dat die rijstebloem ook echt werkt... en giedel ze komt dus om 20.00 210cc/ 12.00 210 cc/16.00 210 cc/20.00 210 cc +3 el rijstebloem daarna 3 uur hoewel het vannacht 5 uur was.! wat ik mij daarbij ook afvraag is dat ze misschiern wakker wordt doordat ze 90 gedraaid in haar wieg ligt. weet iemand of ik haar met 4 maanden nog kan/mag inbakeren?
 
ik zou haar een slaapzakje aan doen dan kan ze zich niet meer draaien.
Onze kleine meid lag ook in 1 keer horizontaal inbed en helemaal bovenin!! dat gebeurde 3 nachten daarna heb ik haar een slaapzakje aan gedaan en ze ligt nu al een week netjes gewoon onderin.
Ik weet het is hardstikke mooi weer maar dan doe je ze alleen met luier (en dunne romper) in het slaapzakje.
 
trouwens bij ons wilde ze ook niet echt een fles om 23.00 maar we hebben een dag of 4 echt doorgezet en nu drinkt ze hem wel leeg maar dan komt ze nog wel tegen 4 uur. ik hoop dat dat tijdstip steeds wat later gaat worden en dat ze het dan rekt tot 6.30 ofzo.
 
Terug
Bovenaan