4 maanden nog niet doorslapen

Ook onze dochter lag al heel vroeg in een slaapzak en sliep daarna veel rustiger. De slaapzak heb ik altijd aan het voeteinde om gevouwen, zodat deze minder snel los was. Rijstebloem hielp overigens hier wel, maar goed, ieders zijn eigen ervaring.
 
Hier ook een meisje dat pas met 9 maanden doorsliep. Tot die tijd nog iedere nacht 1 fles (van 120 ml maar). Pas met 9 maanden ging ze doorslapen (gelukkig want ik was zo moe). Wat hier hielp was meer brood eten (maar dat ging ze pas met 7 maanden eten).
 
Ieder kind is anders en gaat doorslapen wanneer hij/zij daar aan toe is denk ik. Mijn zoontje is nu ruim 10 maanden en slaapt nu pas sinds een kleine maand echt goed door! ik heb ook van alles geprobeerd, maar het hielp allemaal niet echt. Het beste is om je er bij neer te leggen en de dag komt vanzelf dat ze goed gaan doorslapen...
groetjes
 
Tsja, wat zal ik zeggen.. Zarah slaapt pas sinds 2 maanden door, en ze is al 14 maanden oud!Heb ook van alles geprobeerd, maar niks hielp. En uiteindelijk koos ze haar eigen moment om door te gaan slapen. Ben er hartstikke blij mee. Besef nu pas hoe moe ik afgelopen jaar ben geweest!
Ik heb dus geen gouden tip voor je, maar wil je wel sterkte wensen. Hopelijk hoef je niet zo lang op doorslaapnachten te wachten als ik.
 
Onze tweeling sliep pas vanaf zo'n 8 maanden door. Is echt heel normaal hoor, en vaste voeding vroeg beginnen gaat niet helpen denk ik! Vanaf zes maanden zijn wij de nachtflesjes gaan verdunnen en nu geven we ze in de nacht alleen nog water zodat ze overdag beter drinken en het 's nachts niet meer nodig hebben.

En ik zou inderdaad NOOIT slaapzakje vaststoppen.
 
Hoi,

Ik wil ook graag even reageren. Toen mijn oudste zoon 8 weken was, moesten we naar het cb. Ze vroegen of hij al doorsliep. Dat was nog niet het geval. Ze adviseerde mij om de fles die ik 's nachts gaf te verdelen over de flessen van overdag. Het kwam erop neer dat ik dan 30cc per fles meer gaf. Zelf had ik er geen vertrouwen in dat het ging lukken, maar ik kon het natuurlijk proberen. En geloof het of niet hij sliep vanaf die tijd door. Hij had gewoon zijn voeding nodig.
Mijn jongste zoon is 3 weken. Hij slaapt nog niet door. We zijn nog een beetje op zoek naar ritme, maar als hij net zo snel als zijn broer is met doorslapen dan teken ik daarvoor.
Groetjes
 
30 cc meer op de dag maar dan zitten we op de 240 cc en ik denk niet dat mevrouw deze op gaat drinken. mimmie81 hoeveel cc geef jij dan? We maken haar nu waker tussen 23.00 uur en 23.30 uur dan drinkt ze wel (bijna) de fles leeg maar vaak komt ze nog om 4 uur. Deze drinkt ze niet leeg?

Ik ga as vrijdag proberen met een fruithapje (5 maanden is ze nu) misschien is dit toch de oplossing
 
hoi, zit dit allemaal even te lezen, die van mij is bijna 11 maanden en komt er nog uit om22.30 voor een bordje pap, anders haalt ze het ook nog niet hoor!
ik heb ook een slaapzakje wat ik aan het voeteneind omsla en ik moet het lakentje heel strak instoppen.
ik gebruik het lakentje ook overdwars zodat ik meer stof heb om in te stoppen aan de zijkanten.
als ik het niet doe wurmt ze haar beentjes er onder, schop alles los, gaat zitten en zit heerlijk te spelen! als het zo warm is gebruik ik de slaapzak niet en doe het lakentje alleen over haar buikje zodat ze toch vast ligt.
succes!
gr miranda
 
Terug
Bovenaan