4 maanden nu nog inbakeren?

lekkere eerste zin ... in mijn vorige stukje ;-)

mijn zoontje slaapt vanaf de eerste week in een bakerzak. Hij was ook beweeglijk, maar sloeg zichzelf wakker. Kijk eens op www.puckababy.com
Nu slaapt hij overigens in een gewoon slaapzakje. De bakerzak is langer te gebruiken.
 
Ik zou wel oppassen met je kleintje vastleggen in bed....32 jaar geleden gingen er ook nog meer kindjes zomaar aan wiegedood dood...
Zal niet zeggen dat dit een oorzaak is maar het is in ieder geval wel aangegeven dat het niet veilig is.
Ben bang dat dit een tijdelijke fase is.
Succes ermee!
Groetjes Sas
 
Inbakeren op deze leeftijd kan echt niet meer. Je moet juist nu inbakeren gaan afbouwen als je dat deed.

Fixeren van je kind in het bed, op welke manier dan ook is levensgevaarlijk. Vooral ook die bretels. Kinderen wurgen zichzelf daar in, Niet voor niets wordt er keer op keer tegen gewaarschuwd!
 
inbakeren zeker niet meer doen idd is het normaal gesproken vanaf deze leeftijd het inbakeren afbouwen omdat ze dan sterker worden en zichzelf op de buik kunnen draaien als dit niet al zo is

verder zou ik denk ik ook het wiegje veranderen naar ledikant slaapzakje aan en kijken of je kindje niet op haar buik ligt en hoofd naar beneden

vastleggen durf ik geen ordeel over te geven ik zou het niet doen

misschien nog een tip om je dochter wat sterker te maken door regelmatig op de buik te leggen bijv. bij het verschonen etc. is het misschien zo dat ze het minder doet omdat ze sterker is en voor jezelf een goed gevoel

sterkte
 
En het kan best zijn, dat je gewoon een beweeglijk kindje hebt. Onze zoon van 20 maanden 'wandelt' nog steeds zijn hele bedje door en ligt ook nog regelmatig overdwars. Ligt ze inderdaad nog in een wiegje? Dan zou ik overstappen naar een ledikantje: heeft ze heerlijk de ruimte om te bewegen.

Groetjes, Marijon
 
Vastleggen is misschien niet de beste optie...de reacties hierop zijn wel heel extreem...ik leeft tenslotte ook nog ;-) Ik zou zelf de tips ten harte nemen en daar je eigen conclusie uit trekken...alleen jij weet wat goed voor je kind is!

Mijn zoontje heeft tot een maand in het wiegje geslapen (hij werd te krap). Daarna heb ik hem om en om in de wieg en het ledikant laten slapen. Na een week sliep hij volledig in het ledikant. De lakentjes heb ik op de matrozenmanier opgemaakt, zodat hij de geborgenheid blijft voelen. De eerste weken heb ik hem met bakerzak en al onder het lakentje gelegd. Nu (14 weken) slaapt hij in een gewone slaapzak op het lakentje, alleen 's nachts ligt hij eronder.

Succes maar weer!
 
Terug
Bovenaan