4 mnd en ze wil haar melk niet meer!!

Onze dochter is nu net 4 mnd en ze drinkt al sinds n week erg slecht haar flessen terwijl wij niks veranderd hebben.
Ze moet echt in de houtgreep want ze woelt alle kanten op met haar gekreun en gesteun tijdens t drinken!
Alles al geprobeert, speen gat groter gemaakt, langere tijden ertussen maar niks helpt en t word per dag erger!!! Ik zit met m'n handen in t haar..
Wie herkent dit?? Tips en of ideeen zijn welkom!!!
Vandaag heeft ze maar 5 flessen van rond de 100 gedronken!!!!
 
Hoi Ing.

Jelte heeft een beetje hetzelfde als Nienke. Hij drinkt zijn flessen ook niet meer leeg. Gisteravond de laastste fles liet hij er 70cc instaan en nu net met de 1e fles ook weer 55cc. Ik denk dat ze onderhand te veel hebben aan 5 flessen. Ik wil vandaag eens kijken of ik de 5e fles niet kan laten vervallen. Ik wil vanavond rond etenstijd eens beginnen met een groentehapje. Dan de laatste fles zo lang mogelijk rekken. Tot een uur of 8 ofzo. Daar wat rijstebloem doorheen en dan wegleggen voor de nacht. Ik moet het altijd wakker maken en dan drinkt hij zijn fles ook nog eens niet leeg. En dan de 1e van de volgende dag ook niet, dus lijkt me dat ie dan nog niet echt hele erge honger heeft.
Misschien ook een tip voor jou?

Groetjes Corina
 
Hahaha, goed zeg. Nou ik ben benieuwd! Laat je t me nog even weten hoe het ging? Ben benieuwd hoe hij z'n groente vind, leuk!!!
Succes ermee.
Goed weekend.
Gr ingrid
 
Hoi hoi,

Ben het met Cootje eens, misschien wel toe aan een hapje fruit of groente. Onze zoon zat ook met 4.5 maand op 4 flessen en een fruithap.

Groetjes,

Miriam
 
Sowieso niet forceren. En als ze niet wilt dan wilt ze niet. Mijn ervaring is dat kindjes het zelf regelen, ze veel kunnen drinken of dan weer een aantal dagen minder. Zou idd eens een fruithapje proberen, daar zit ook vocht in.
 
Ja, fruit daar zat ze al aan en dat gaat goed. Nu hebben we gisteren besloten om naar 4 flessen te gaan en vandaag.... gaat t een stuk beter!!! Jullie hebben gelijk, de kids geven t zelf wel aan wanneer ze eraan toe zijn en niet t cons.bureau hahahaha!
Hoe is het met Jelte afgelopen, Corina?
 
Hoi Ing.

Jelte vond de groente niet vies. Ook niet dat hij er van smulde, maar hij lag echt met een gezicht te kijken van: wat geef je me nu toch? die smaak ken ik niet! Wel heel leuk om te zien. Ik ben nog niet over op de 4 flessen. Dat wil ik toch een beetje gaan afbouwen. Gisteren heeft hij na zijn groente nog 100cc voeding gekregen (normaal zonder groente kreeg hij 190cc). Toen lekker naar bed en hem om kwart voor 11 wakker gemaakt voor de laatste fles. Daar liet hij nog 33cc van staan, dus die combi van groente en 100cc was prima. Ik durf nog niet over te gaan op de rijstebloem. Eerst even afwachten hoe hij op de groenten gaat reageren. Als ik gelijk met allebei start en hij krijgt soms last van zijn buik weet ik niet of het van de groenten of van de rijstebloem is. Nu wil ik dus van lieverlee de groenten gaan opbouwen en de hoeveelheid in zijn fles daarna afbouwen. En de laatste fles wil ik van lieverlee gaan vervroegen. Dus ik wil het wel rustigaan doen en niet ineens pats boem 1 fles weglaten.

En heeft Nienke doorgeslapen nu ze 4 flessen krijgt?

Groetjes Corina
 
Terug
Bovenaan