4 of 6 weken van te voren stoppen?

Ben benieuwd welke keuze jullie maken/hebben gemaakt over het moment dat je met verlof gaat.

Zelf heb ik de intentie om 4 weken voor de uitgerekende datum door te werken (als alles dus meezit). Reden is eigenlijk dat ik die 2 'extra' weken erna wel zie zitten, deze lijken me nuttiger erna als ervoor (weet echt niet wat ik thuis moet gaan doen, hihi).
Heb trouwens een kantoorbaan, dus dat scheelt wel met dames die veel moeten lopen/tillen e.d.

Mijn werkgever is overigens heel soepel met 'al' mijn verzoeken. Dus als blijkt dat ik toch 6 weken vooraf wil stoppen, dan is dat ook te regelen.

Ik moet wel zeggen, dat de 9 weken werken, die me nog te wachten staan, erg lang lijken. Op de een of andere manier leef je toch naar het verlof toe, ondanks dat het eigenlijk nog best goed gaat.

Ben dus benieuwd naar jullie keuze en motivatie.

Groetjes, Dee (26+5)

Hai Dee,

Mij lijken die 12 weken erna ook fijner dan 10 weken. Dus ik neem ook 4 weken zwangerschapsverlof vooraf. Ik heb echter nog genoeg vakantiedagen staan om van die 4 weken, 6 weken te maken (was een tip van mijn collega!). Dus ik heb in totaal 18 weken verlof. Vanaf 8 oktober heb ik dan dus twee weken eigen verlof en op 22 oktober gaan mijn 4 weken  zwangerschapsverlof in. Dus ik hoef nog maar  7 weekjes te werken min nog een weekje vakantie eind augustus en  dus hoef ik er nog maar 6 echt te werken!
Ik heb ook geen klachten en zo, heb ook een kantoorbaan maar vind het echt wel snel gaan hoor!! Ik ben juist bang dat die 6 weken tot de uitgerekende datum erg lang gaan duren!!

Liefs
Wilma
26 wk en 3 dgn

Tja, als student heb je natuurlijk geen recht op zwangerschap verlof...
Bij mij was de keuze een jaar met mn studie stoppen of proberen zo lang mogelijk door te lopen en dit jaar proberen te halen... Eigenwijs als ik ben probeer ik natuurlijk dit laatste...
Als alles volgens plan gaat loop ik dus tot aan eind oktober/begin november door (zolang als het gaat, dus misschien zelfs tot de uitgerekende datum). Ik ben 11-11 uitgerekend dus zal wel niet al te veel in november kunnen doen, dan komt  december: gelukkig erg rustig ivm de feestdagen (denk dus dat ik dan wel thuisblijf), januarie is altijd een college vrije maand, wel met tentames dus misschien dat ik die wel doe, of ik ga voor de herkansing hiervan en dan in februarie weer volop ertegen aan in het nieuwe semester...  

Dus als alles zo  perfect gaat dan heb ik minimaal 7 tot maximaal 13wk "verlof" in totaal!  

Voordeel van mijn studie is wel dat het veel thuisstudie is en ik dus maximaal 3dagen echt naar buiten (college) moet...

Liefs Nika

Eerder zou ik gekozen hebben voor de 4 weken, maar ik denk dat ik straks 50% blijf werken omdat ik nu al elke keer héél erg moe ben. Dat zal inhouden dat ik 6 weken van te voren zal moeten stopppen. Enerzijds lekker, anderszijds jammer want die twee weken kan je daarna ook goed gebruiken denk ik!
Groetjes

Ben zelf ook aan het 'toveren' met vakantiedagen, Wilma!
Wilde eerst 2 weken aan het einde van mn verlof plakken, maar daar ben ik al van teruggekomen.
Ik ga nu mn overgebleven dagen van dit jaar na mn verlof opnemen en wel door elke week 1 vakantiedag op te nemen (ipv onbetaald ouderschapsverlof). Zo krijg ik nog een maand of 4 een extra dag betaald, waarvoor ik niet hoef te werken. Lekker vooruitzicht dat m'n financien dus eigenlijk pas halverwege volgend jaar 'drastisch' teruglopen.

Nou, hopelijk gaan ook de laatste loodjes voor iedereen voorspoedig.
Werk ze maar weer!
Dee.

Toen ik zwanger was van mijn dochter wilde ik doorwerken tot 4 wkn voor de uitgerekende datum. Uiteindelijk moest ik toen ik 30 wkn zwanger was halve dagen gaan werken, omdat ik erg veel last had van harde buiken. En als je al gedeeltelijk in de ziektewet zit, moet je 6 wkn van tevoren met verlof, dus ik had geen keus. Uiteindelijk ben ik 9 dgn voor de uitgerekende datum bevallen, dus ik had alsnog 11,5 wkn na de bevalling. Ook had ik toen nog 4 wkn extra verlof er aan vast geplakt.

Deze keer wil ik zelf 6 wkn van tevoren met verlof gaan. Ik heb nu een dochter van bijna 2 rondlopen en dan is het allemaal toch wat zwaarder. Als ik met verlof gaat, blijft zij wel 2 dgn per week naar de crèche gaan, zodat ik dan echt wat tijd voor mezelf heb om uit te rusten en de laatste dingetjes te doen. Na mijn bevallingsverlof heb ik nog 4 wkn onbetaald verlof opgenomen, dus in totaal heb ik 20 wkn verlof.

Mijn ervaring is trouwens wel dat de tijd na de bevalling een stuk sneller lijkt te gaan dan de weken voor de bevalling, voor je het weet moet je alweer aan het werk.

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

ook
ik ga 6 wk van te voren,ja eigenlijk 6,5 want neem nog een dag vrij en aangezien   ik pas woensdags begin met werken(18 uur) ,ik doe dit express omdat ik er nog 1 heb rondlopen en dat is best pittig.en omdat ik dus na mijn verlof op een vrijdag moest beginnen heb ik die dag ook vrij gevraagt zodat ik net iets langer verlof heb en met een nieuwe week kan beginnen.Ik vond het bij mijn 1e wel lekker dat ik weer een dagje kon gaan werken tweede dag minder maar die 1e dag heerlijk.zal nu ook wel weer zijn of niet ach we zien wel.nu nog   7 weekjes werken vanaf volgende week en dan is 12 okt mijn laaste middag werken jippie. gr wendy   25 wk
en nog even volhouden he

ik moet nog zes weken werken en ik neem verplicht 6 weken van te voren op wel met 4 weken vakantie er achter aan. vind het wel zwaar heb een staant en lopend beroep.

moet nog 28 dagen werken en tel ze nu al af hahahaah.

doie doei lucy 28.2 weken

Terug
Bovenaan