4 of toch 5 flessen

Hoi Dames,
Misschien kunnen jullie mij helpen: mijn kleine drink nu het volgende:

8.00   180 water en 6 schepjes (laat ze meestal iets staan)
12.00 180 water en 6 schepjes (laat ze ook meestal iets van staan)
16.00   180 water en 6 schepjes (drinkt ze meestal op)
20.00   180 water en 6 schepjes (drinkt ze meestal op)

Dan hoort ze eigenlijk om 00.00 nog een fles te krijgen maar we maken haar niet wakker. Om dit schema aan te houden moeten we haar ook om 8.00 wakker maken.
Dus ze slaapt wel lekker door!!!
Morgen is ze 11 weken en ze weegt 5500 kg, dus ze is op een gemiddeld gewicht. Ze krijgt nu toch wel genoeg binnen??? of kunnen we toch beter de fles van 00.00 uur geven?? Verder is ze  hartstikke tervreden en doet het  super goed!!

liefs, nathalie

hoi,

nou ik wilde nu precies hetzelfde gaan vragen.
senna is nu 3 maanden en hij wil de laatste fles eigenlijk ook niet meer.
dus ik wil het ook gaan proberen on die laatste eraf te halen maar wist ook niet of dat wel mag!
ik kan je dus helaas niet  helpen maar misschien is er iemand anders die ons kan helpen.

liefs marijke

hoi,hoi,
Ik denk dat voor haar gewicht misschien nog wel 5 voedingen nodig heeft. De een zegt boven de 6 kilo naar 4 voedingen en dan hoor je weer 7kilo. Maar ja de ene kleine heeft meer nodig als de andere en als ze tevreden is en goed groeit.....Misschien moet je het eens aan het cb vragen.

groetjes Sonja

Het mag pas vanaf 4 maanden en boven de 7 kilo volgens mij. Waarom verander je de voedingstijden niet een beetje, zodat je  3 en 3,5 uur tussen de flessen laat. Dan kom je 's avonds eerder uit.
Quinn heeft de volgende tijden:
8-11.30-15.00-18-21.30 uur
En dat werkt perfect.
Ze zijn nog te klein om nu al een hele fles weg te laten.
Groetjes Veerle

hoi,
Van het CB mocht ik pas op 4 flessen overgaan wanneer mijn dochter 5 maanden is. Heeft niets met gewicht te maken.
Ik zou als ik jou was eerst ff informeren.

Groeten Ilona

hoi allemaal,
bedankt voor jullie reacties!! Maar drinken jullie kleintjes nu 5 x 180 water en 6 schepjes??? want eigenlijk doe ik dat pas vanaf dat ze die laatste fles niet meer wil. Daarvoor dronk ze 150 water met 5 schepjes.  
Wat kan ik nu het beste doen? misschien toch het cb bellen?

groetjes Nathalie  

Laura krijgt 5 flessen van 180 cc water met 6 schepjes en voor de laatste om 23.00 uur moet ik haar ook echt wakker maken, ze laat bij de eerste en de tweede fles ongeveer 60 cc staan en bij de andere drie flessen laat ze in totaal nog ongeveer 100-150 cc staan. Omdat ze nu 4 maanden en 5690 gram was, mocht ik absoluut nog geen fles laten. Tot ze 6 kilo wegen hebben ze de vijfde fles nog steeds nodig, dus ik moet nog doorgaan met die fles tot ze 6 maanden is.

Terug
Bovenaan