4 of toch 5 flessen

Bij ons op het cb zeggen ze pas vanaf 5 maanden omdat ze anders te diep slapen.
Ik had het ook al eerder willen doen maar mij is het afgeraden.
Teun was gisteren 5 maanden dus gisteren meteen over op 4 flessen.
Het ging goed,ik moest hem vanmorgen om 8:00 uur wakker maken.
Ik heb op een gegeven moment 3-3 1/2 uur tussen de voedingen gelaten dan kom je iets eerder uit met je 5-de fles. Kun je iets eerder naar bed.
Succes.
Groetjes Mikkie.

Marieke is nu drie maanden en sinds een week wil ze soms maar 4 flessen, soms 5. Als ze er 4 drinkt, dan drinkt ze 4 x 200 ml, als ze er 5 wil dan is het 5 x 160 ml wat ze drinkt. Ik kan er weinig aan veranderen, we krijgen haar toch niet goed wakker en dan drinkt ze weinig, raken wij weer gefrusteerd. Laat ik haar zelf bepalen wanneer ze drinkt, dam gaat de fles wel leeg! En vanaf 6 kg mogen ze over op 4 flessen heb ik hier als info. Ik denk dat het gewicht  net zo belangrijjk is als de leeftijd. Een kindje dat met 3 maanden dat gewicht  heeft, heeft een andere  verdeling van de flessen dan een kindje dat dan nog maar 5 kg weegt denk ik!?  
Ik ga het morgen in elk geval even navragen op het bureau, dan moet ik er heen voor de drie maanden check-up.

groetjes,
Sabine

nou, de CB-arts zei het volgende: 4 flessen is prima, als je kindje het zelf aan geeft en als er maar niet meer dan 10 uur tussen de laatste en de eerste fles zit. Dus niet om 19.00 uur de laatste fles geven en dan pas om 7.00 uur weer. Dat kunnen ze nog niet hebben op deze leeftijd.
Maar ja, wie weet zegt een ander CB weer wat anders, het verschilt nogal heb ik inmiddels begrepen...

Sabine

hoi hoi

Milan krijgt ook 4 flessen van 240 en daar doet hij het goed op...
iedereen zegt weer wat anders..
gewoon doen wat je zelf denkt dat het het beste is..
Milan is nu bijna 15 weken

succes mandy

ik heb ongeveer hetzelfde.boas slaapt smorgens tot 9 uur/half 10 en ik vind het zonde om hem wakker te maken.hij drinkt precies om de 4 uur dus dan kom ik ook op 4 flessen uit.gisteren heb ik er 5 geprobeert door om de 3,5 uur te voeden,maar dat ging voor geen meter,hij liet steeds 90 staan.dus vandaag maar weer 4.en als ik werk sta ik om 7 uur op,dan krijgt hij er 5.dat is 1 a 2 keer per week.
groetjes kari

Terug
Bovenaan