4 weken..! Al die onzekerheden!

Lieve allemaal, vorige week werd ik lid van het forum hier omdat mijn vriend en ik 'bezig waren' om zwanger te worden. Even wat ervaringen lezen, dacht ik...

Begin deze week een vroege zwangerschapstest: positief. De ochtend erna een gewone: ook positief. Ik was gestopt met de pil in april, mijn cyclus was de 2x erna 30 dagen. Maw: vandaag NOD en gister en vandaag weer 2x positief getest. Ben nu dus 4 weken en nog wat. Nooit gedacht dat t zo snel zou gaan, ik ben nml ook 'al' 33 en dit is mijn eerste zwangerschap.

De huisarts doet niets voor je, daar schrok ik wel van: je kan direct naar de verloskundige door, maar dan wel pas over nog eens 4-6 wkn en die verloskundige hebben we dus nog niet. En ik heb zoveel vragen!! Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Ik heb namelijk de volgende kwaaltjes en vraag me af of dit normaal is:

- dagelijks (maar niet de hele dag) buikkrampen/steken onderin de buik

- steken soms bovenin buik/bij middenrif, bv bij inspanning

-kortademig bij bv. Traplopen

-rommelende darmen, winderig

Ik wist niet dat je al zo vroeg kwaaltjes kon hebben, vraag me nu dus af of dit wel ok is.wat zijn jullie ervaringen? Liefs L.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Het verschilt per persoon en per zwangerschap of je last van de bekende kwaaltjes krijgt en wanneer je ze krijgt. De ene heeft al kwaaltjes bij 4 weken en de ander krijgt helemaal geen last van kwaaltjes. Gewoon gaan proberen te genieten!

Dank je Patricia, natuurlijk ben ik ook blij!! Maar het is ook wel erg spannend... Wil graag dat het allemaal goed gaat natuurlijk. Maar dit zijn wel 'normale' kwaaltjes dus?

Hoi Linda,

Ik ben nu 4 weken en 6 dagen zwanger. Heb dezelfde kwaaltjes als jou. Alleeen dan bijna de hele dag door lichte buikpijn. Maar geen bloedverlies dus dan zit het goed.

Moet nog 3 weken wachten voor ik naar de verloskundige mag... erge onzekere tijd nu.

Hallo Linda.

Ook ik ben nu 4 weken en een beetje zwanger. Al een paar dagen buikpijn onderin mijn buik, zoals bij een menstruatie. Dacht ook echt dat ik ongesteld moest worden. Dat bleef uit, maar een test gedaan.
Ben ook pas kort gestopt met de pil, twee maanden geleden, had niet verwacht dat het nu al raak zou zijn.

En het is inderdaad een spannende periode.

Groet, El s

Hallo, allemaal

Ik heb sinds vandaag lid geworden van dit forum.

Misschien kunnen jullie mij helpen want ik weet mij echt geen raad meer?

Mij vriend en ik willen heel graag een kindje en wij hebben 16 mei onveilige sex gehad 15 mei was mij laatste vruchtbare dag.

28 mei moest ik ongesteld worden en dat was maar 1 dag en dat ben ik nooit altijd 3 dagen

2 juni begon ik steken en krampen te krijgen in mij rechterlies en onderbuik

Borsten deden heel zeer en ontzetttend misselijk en elke avond op de bank in slaap vallen  veel plassen kwaaltjes die ik nooit eerder heb gehad.

Ben een gezonde meid sport elke dag eet gezond rook en drink niet.

Ik heb verschillende testen gedaan clearblue kruidvat allemaal negatief

Naar de huisarts geweest mijn urine laten testen niks gevonden naar huis pijn bleef weer gegaan naar de arts gegaan die heeft mij door gestuurd naar het ziekenhuis bloed afgenomen ook daar niks gevonden ook niet zwanger weer naar huis zelfde verhaal pijn blijf stekende pijn in me lies  en onderbuik weer naar de dokter uitstrijkje laten maken ook die is goed niks ernstig gevonden.

Dokter zegt kijkt hoe je menstruatie volgende maand is ik moest 26 juni ongesteld worden ik werd het pas 29 juni 3 dagen later en ook maar 1 dag helderood bloed en daarna werd het gelijk bruin.

Gister weer een test gedaan maar was negatief

De dokter weet het ook niet ze zegt jaa dan zijn het je darmen maar ik heb noot last gehad van me darmen of je hebt een schijn zwangerschap maar ik weet toch wat ik voel die stekende pijn in me  roep ik niet op het is er echt ik voel het.

Misselijkheid en pijnlijke borsten zijn over alleen de steken in onderbuik en lies blijven en de moeheid heel moe

De dokter heeft gezegd als het niet over gaat moet ik weer terug gaan maar ik wil een echo hebben van me buik dat is nog het laaste wat ik kan bedenken om te doen ik heb alles gedaan

Als de dokter ook op me buik drukt en voelt voelt het zo raar net of ze op iets drukt voelt heel anders en raar.

Ik wil graag zwanger zijn maar door de testen en de dokter ga ik denken dat het niet zo is

Ik ben gister weer begonnen met sporten en wat doet mijn onderbuik en lies pijn kan dit ook door sporten komen?

Wat raden jullie mij aan??

Denken jullie dat ik zwanger ben??

Sorry voor het lange verhaal

Alvast bedankt

@ beertje ben je aan de pil geweest? Ik denk dat je lichaam je voor de gek houdt. Ik heb afgelopen week pas weer een fatsoenlijke ongesteldheid gehad van 5 dagen met meer en helderrood bloed. Afgelopen halfjaar was dat 3 dagen en voornamelijk bruin slijm. Ik denk da tje er teveel mee bezig bent en allerlei kwaaltjes denkt te voelen. Had ik ook hoor. Als 2 artsen en de thuistesten allemaal een negatieve uitslag hebben ga er maar vanuit dat het dan ook echt negatief is. Je brein heeft echt veel invloed op je lichamelijke toestand, dus proberen los te laten en gewoon verder proberen en voroal genieten. Dan komt het vast snel goed.

Terug
Bovenaan