4 weken en 6 dagen zwanger en ik heb grootste angst

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Probeer gewoon te genieten en minder stressen. Ik weet wel dat dat niet makkelijk is. Mijn kwaaltjes startten pas in week 6 en die waren best heftig tot weel 13/14. Voor elk echo aftellen en in spanning gezeten wat eigenlijk niet goed is. Nu 31 weken. Probeer veel te werken zodat je lekker afgeleid bent en de tijd zo voorbij gaat. We zijn nu eind juli, voor je het weet zitten we in augustus en dan al bijna je echo?
Het eerder vertellen aan andere zorgt er niet voor dat je een miskraam krijgt. Ik heb het ook eerder verteld aan onze ouders én beste vrienden, wij vinden het juist fijn dat mocht het misgaan onze dierbaren weten wat wij meemaken en hebben we meer steun. 
Minder stressen dus, afleiding zoeken én vooral genieten ?❤

Okee dankjewel  ik moet het egt los gaan laten want ik voel me veder heel goed  het is dat k me nu zorgen maak omdat me buik rustig en ontspannen is en me borsten ook en elke keer voel ik iets lopen uit me vagina maar het is gelukkig geen bloed maar iets wit dus k denk dat dat wel goed teken is toch 

Rustig aan.. kwaaltjes komen vanzelf.. je bent heel kort zwanger dus dat je nog niet veel voelt is niet gek hoor! Het is nog maar zo klein en nog lang niet levensvatbaar en je druk maken om van alles doet echt niet veel goeds voor die kleine hoor! Ontspan, geniet en laat t over je heen komen.. ja ik weet het, het is heel moeilijk maar stress kan juist zorgen voor een miskraam.. en als je een miskraam krijgt is dat voor een goede reden vergeet dat niet.. miskraam is omdat er al wat mis is en je lichaam het dus afbreekt.. 
ben zelf 10 weken zwanger en voel me er heel beroerd van! Misselijk, spugen en zulke pijnlijke tieten vooral in de ochtend kan ik wel eens janken van de pijn! Je mag juist in je handjes knijpen dat je helemaal (nog) niets voelt! 
Heb zelf met 7 weken een pret echo aangevraagd op eigen kosten en ik kan je zeggen dat het aan de ene kant heel fijn is maar nu achteraf was het niet fijn omdat je zo weinig ziet.. het lijkt helemaal niet op een kindje.. gisteren een 10 weken echo (termijn echo) gehad en daar zag ik echt een kindje.. een hoofdje, armpjes en beentjes.. dat was pas het moment dat ik dacht oké nu is t goed en t voelt ook heel fijn.. 
dus ja, die eerste weken kunnen zwaar zijn maar ze gaan ook heel snel voorbij hoor! Geniet want anders heb je misschien later spijt dat je, je alleen maar druk hebt gemaakt en niet hebt genoten.. t hoort iets heel moois te zijn dus maak er ook wat moois van.

Precies wat CvB zegt... Relax. 
Ik denk dat vrijwel iedere zwangere bang is om een miskraam te krijgen. Ik behoorde daar zelf in elk geval wel toe. Maar jouw angst klinkt mij wel wat extreem.
Een miskraam kun je niet voorkomen. Je krijgt geen miskraam als je het tegen iemand zegt. Je kunt niets anders doen dan gezond leven, gewoon doorgaan, afwachten en hopen dat alles goed gaat.
Kansen zeggen niets over jouw situatie. Je weet namelijk nooit tot welke groep je behoort. De eerste 3 maanden doorkomen is geen garantie op een kindje. 
Neem een kopje thee, ga even zitten en geniet.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. 
Ik zelf heb twee miskramen gehad en nu 13wkn zwanger van de derde (derde keer is scheepsrecht).
Dus ik herken je onzekerheid, die had ik ook bij mijn tweede en derde zwangerschap.
Ik zou er lekker van genieten en voorkom stress. Eet gezond. Blijf actief bezig en praat er over met je partner of vrienden/familie. Goed dat je het vroeg verteld heb, dan kan je lekker je hart luchten!

Jeetje ik word zelfs helemaal gestresst van je bericht haha. Adem eens in en uit hoor. Er is toch niks aan de hand?
Een miskraam komt het meest voor tot 12 weken. Omdat je kindje dan compleet gemaakt wordt en er dus iets mis kan gaan in de aanleg. Alleen maar goed een miskraam, want dat betekent dat je lichaam een ongezond kindje afstoot. Dus probeer het zo te zien. Je wilt toch een gezond kind?
Ik kreeg ook een miskraam na 10 maanden proberen zwanger te worden met 5,5 week. Ja erg klote en verdrietig. Maar de ronde erop was ik weer zwanger... en inmiddels bijna 37 weken :). Stress is het slechtste wat er is.... en ook al heb ik een miskraam gehad eerst. Bij de zwangerchap erna heb ik echt geprobeerd ondanks dat niet te stressen. En alles is voorspoedig gegaan.

We zijn al weer twee weken verder en ik kom op je topic terecht, waar ik me volledig in herken. Mijn stresslevel is enorm want ben ook super angstig voor een miskraam. Wij hebben het onze beste vrienden en dichtsbijzijnde familie ook verteld, maar ik geloof niet dat het de kans op een miskraam vergroot. Mocht je wel een miskraam krijgen dan heb je in ieder geval je omgeving die begrip heeft voor je situatie en waar je op terug kan vallen. 
Is je echo goed verlopen verder? 

Terug
Bovenaan