4 weken oud en 4 voedingen op 24 uur?

<p>Hii dames!</p><p> </p><p>Ik heb een klein "dilemma" met onze dochter van 4 weken. Eerst wil ik graag het volgende uitleggen.</p><p>Lynn is met 2 weken opgenomen in het ziekenhuis bij de medium care vanwege projectiel braken. Haar broer Kyan heeft een maagvernauwing gehad en vandaar dat we uit voorzorg dit hebben laten checken. Gelukkig was dit niet het geval bij haar en mocht ze na 3 nachten weer naar huis!</p><p>Vervolgens zijn we er wel achter gekomen dat ze last heeft van reflux. Lynn kan geen voedingen eten zonder pauzes om te kunnen boeren. Op deze manier gaat dat ook prima! </p><p>Ze krijgt momenteel de volgende voedingen:</p><p>07:00/08:00 - 120 ml + 4 schepjes</p><p>11:00/12:00 - 120 ml + 4 schepjes</p><p>15:00/16:00 - 120 ml + 4 schepjes</p><p>19:00/20:00 - 120 ml + 4 schepjes</p><p>22:00/23:00 - 120 ml + 4 schepjes</p><p> </p><p>Echter sinds twee dagen doet ze een beetje vreemd. De laatste (vijfde) fles voor de nacht wilt ze niet. Ze slaapt bij de voorlaatste fles zo enorm vast dat we haar niet wakker krijgen. Krijgen we haar wel wakker en geven we haar de fles dan spuugt ze deze, ja echt, volledig uit! Why?</p><p>Nu heb ik het CB gebeld en zij geven aan dat Lynn eigenlijk wel echt nog 5 á 6 voedingen moet krijgen.</p><p>Wat ik nu ben aan het proberen is om per keer 150 ml te krijgen (150ml + 5 schepjes dan krijg je 170ml voeding, maar ik gooi weg tot 150ml). En dan 4 flesjes over 24 uur. Is dit oke? Wat is jullie advies?</p><p>Eergisteren heeft ze namelijk na de 4e fles doorgeslapen tot in de ochtend, zonder zich in de nacht te melden. Mijn gevoel zegt dat ik dit gewoon moet doen, maar het CB vind dit geen goed idee. </p><p>Wat ik ook al heb geprobeerd is de laatste twee flesjes 100ml per keer te doen, maar dan blijft ze na de fles huilen omdat ze honger heeft. Help! Hebben jullie tips? Of moet ik dit echt op gevoel doen? Of krijgt ze op deze manier echt te weinig binnen?</p><p>Ze weegt op dit moment 3850kg en is 53,5 cm groot. Ze groeit dus wel hartstikke goed!</p><p> </p>
 
Ik denk dat je vooral jouw moedergevoel moet volgen. Zolang ze tevrede, blij en aanwezig is is er volgens mij niets aan de hand!
Hou haar wel ietsje meer in de gaten de aankomende dagen qua gedrag.

Ik denk dat je het heel goed ziet. ❤
 
Lastig ja! Maar in eerste instantie zou ik denken: baby groeit en heeft volle luiers, niets meer aan doen zou ik zeggen. Als ze honger heeft meld ze zich wel. De hoeveelheid voedingen zijn ook maar richtlijnen. De ene baby drinkt meer, de ander minder..  en als jou gevoel zegt dat het goed zo is dan zou ik dat echt volgen. Mits dus geen medische problemen en een stijgende lijn in de groei. Maar ik begrijp uit je verhaald dat dat allemaal gewoon goed zit! Lekker genieten van die kleine slaapkop van je! Over een tijdje slaapt ze niet meer zo veel waarschijnlijk ?
 
Dank je wel dames voor jullie tips en advies!
 
Volle luiers heeft ze zeker, daar is verder niets mee aan de hand. Haar geboortegewicht was 3150 kg dus ze is flink aangekomen in de laatste 4 weken, hihi! 
 
Ik ga het dan gewoon maar eens op gevoel doen. Ze drinkt overigens die 150ml nog niet volledig, maar ze drinkt wel minimaal 130/135ml per keer. En aangezien ze nog geen 4 kg is dan zou je dus de berekening hebben van 3 x 150 ml = 450 ml en dan zou ze nu 4 x 130 = 480 ml binnen krijgen (minimaal!) dus dan zit ik goed, toch? Jeetje hoe onzeker kun je als moeder zijn, lol. 
 
Ik denk dat ze echt te weinig binnen krijgt. Veelste weinig. Gewoon wekken snachts voor een extra voeding. 4 weken en zo slecht/weinig drinken, daar zou ik me ook vreselijk zorgen om maken en ik sluit me daarom ook aan bij het advies van het CB
 
Hier ook een baby die lastig wakker te krijgen is voor de laatste fles. Ik laat haar ook liggen sinds een paar dagen. Overdag geef ik haar gewoon een flesje extra tussendoor. Misschien kun je overdag iets minder tijd ertussenlaten zodat je tussen 7 en 19u op die 5 flessen komt? 
 
[quote quote=10421554]Ik denk dat ze echt te weinig binnen krijgt. Veelste weinig. Gewoon wekken snachts voor een extra voeding. 4 weken en zo slecht/weinig drinken, daar zou ik me ook vreselijk zorgen om maken en ik sluit me daarom ook aan bij het advies van het CB[/quote]
Sorry, te weinig?! Lynn krijgt om de 4 uren 130 ml voeding en dat 5 keer op 24 uur. Dit is volgens het CB prima en krijgt ze méér dan voldoende binnen.
 
Waar lees je dat überhaupt dat ze slecht drinkt? Want overdag drinkt ze minimaal 130 ml per keer? En "ook" vreselijk zorgen om maken? Lieve schat haar geboortgewicht was 3150 kg en ze is nu 3850 kg, hou op joh. Ik maak me niet vreselijk zorgen maar ik wil wel zeker weten dat ze genoeg binnen krijgt. Echter vind ik deze reactie een tikkeltje overdreven. 
 
Daarnaast zijn we met haar in het ziekenhuis geweest en ze komt prima bij en gaat goed qua voeding. Alleen was/is dit nu even een onzeker puntje. Ik zorg heus wel goed voor mijn kids hoor, no worries ;) 
 
[quote quote=10421556]Hier ook een baby die lastig wakker te krijgen is voor de laatste fles. Ik laat haar ook liggen sinds een paar dagen. Overdag geef ik haar gewoon een flesje extra tussendoor. Misschien kun je overdag iets minder tijd ertussenlaten zodat je tussen 7 en 19u op die 5 flessen komt?[/quote]
Heb ik ook al geprobeerd, hihi. Wat er dan gebeurd is dat ze me teveel mondjes eruit laat komen en ik heel vaak bezig ben met het geven van schone kleding. Daarnaast wat er ook gebeurd is dat ze de fles erna niet volledig leeg drinkt, omdat ze dan simpelweg geen honger heeft. 
 
Wat een dilemma kan dit zijn hé. Zo gek.. 
 
Terug
Bovenaan