4 weken zwanger, onderbuik en onderrugpijn

<p>Hoi dames,</p><p>Gister had ik een positieve test in handen❤?</p><p>Afgelopen maandag kreeg ik zware menstruatie achtige krampen dus had zelf een zwangerschap niet verwacht, des te gelukkiger ik was. Echter houden die krampen erg een aan heb ik er inmiddels ook in mijn onderrug last van. Ik begreep dat dit het oprekken van de baarmoeder is? Wie herkent dit?</p><p>Ik heb in een traject gezeten met ovulatie inductie vanwege PCOS en er is geconstateerd dat ik een dubbele eisprong heb gehad dus de kans op een tweeling is aanzienlijk groter, áls het een tweeling is zijn deze krampen dan ook heftiger?</p><p>X</p>

Ik weet alleen dat ik zoveel kramp had op de dag dat ik ongesteld moest worden dat ik er heilig van overtuigd was dat ik niet zwanger was.. toch wel dus! De weken erna ook veel krampen gehad die op menstruatie leken. Schijnt niet vreemd te zijn in ieder geval :)

Ik ben nu 5, 5 week zwanger en ik heb hier ook al 2 weken last van. Als ik lang moet zitten merk ik dat ik daarna ook meer pijn heb. Ik draag daardoor sinds gister ook al een positiebroek dan heb ik er minder last van. 

Ik ben nu 5 weken zwanger en ook regelmatig wat krampjes en savonds wat rugklachten.. volgens mijn behandelend arts heel normaal, je baarmoeder groeit en alles in je lichaam veranderd door de hormonen!

Ja hoor, ik had dat in het begin ook zo erg. Ik was er iedere keer van overtuigd dat ik ongesteld moest worden. Nope.. zwanger. En de eerste weken kon die kramp behoorlijk aanhouden. Zelfs bij deze zwangerschap (ruim 12 weken) heb ik soms nog dagen erbij dat ik met een kruik op bed lig te puffen van de buikkramp. Het hoort erbij ben ik bang.

Hier ook 5.5 week zwanger en als de dood dat het fout gaat. 
Al eerder een miskraam gehad. Die krampen heb ik ook wel even gehad vorige week kan ook met je darmen te maken hebben. Zo spannend he die eerste weken hopen op een goede echo allemaal 

Dankjewel dames :) 
Ik ben gelukkig niet heel zenuwachtig of gespannen voor de eerste echo,  maar ik heb dan ook nog nooit een miskraam gehad. Ik ga er van uit dat het gewoon goed gaat en als dat niet zo is, dan weet ik in ieder geval dat ik zwanger kán zijn. Ik heb in een traject gezeten dus ontzettend dankbaar. Natuurlijk klinkt dit erg simpel en mocht het blijken dat het toch fout gaat, dan is de realiteit wel anders maar nu ben ik zwanger en probeer ik van te genieten :) .
Ik ben dus ook niet bang dat de krampen iets negatiefs betekenen, was alleen benieuwd of jullie het herkennen hihi.
Dankjewel!

Dat heet banden pijn ;)
begin zwangerschap kan je hier last van hebben maar niet elke vrouw heeft dit.. ja baarmoeder hangt aan banden waar spanning op komt te staan omdat je baarmoeder groeit. Heel vervelend en een beetje te verlichten door een warm bad / warme douche / warme kruik te gebruiken, meestal voel je t met een half uur dan minder of niet meer mocht dat toch niet helpen kan je gewoon een paracetamol slikken en dat kan geen kwaad (geen asperine of ibuprofen gebruiken!)
later in de zwangerschap rond de 20 weken krijg je dit weer (ook niet elke vrouw) en is de pijn wat gemener.. met simpele dingen voel je dat dan zoals met draaien in bed, opstaan, hoesten of niezen, plassen enz. De een heeft er ook langer last van dan de ander.. ik ben nu 24+6 en voel het al bijna 5 weken.. weet het wat te verlichten dus door bovenstaande opties en de ene dag is t erger dan de andere dag.. ik kan er eigenlijk ondanks dat t echt wel pijn kan doen wel mee leven maar dat komt denk ik doordat ik m’n meisje ook lekker voel trappelen en dan is alle pijn het waard.
hou vol dames, zijn 9 lange maanden met heel wat ongemakken als t je tegen zit maar je krijgt er zoveel moois voor terug dat je t dan allemaal vergeten bent!

Terug
Bovenaan