40 graden koorst

Over de hoogte van de koorts maak ik mij ook nooit zorgen. Ik geef wel een PCM als ze niet goed drinken door het ziek zijn of als ik denk dat ze pijn hebben, maar anders eigenlijk niet. Koorts is nodig denk ik dan maar. 
Mijn zoontje heeft toen ie jonger was 6e ziekte gehad. Pas na dag 4 daalde de hoge koorts en kreeg ie vlekjes. Ook op dag 3 toen contact gehad met de huisarts, maar niets bijzonders. Koorts komt en gaat in principe. 
Maar, als je ongerust bent, altijd even bellen, instinct noem ik dat dan maar. Jij kent je kindje het beste.

[quote quote=10278141]
Natuurlijk, ieder zijn eigen keuze! Ik wilde alleen de andere kant belichten(voor wie het interesseert: hier meer informatie over koorts bij kids (wel even naar beneden scrollen: https://www.bernhoven.nl/home-patientenfolders/folders-kindergeneeskunde/koorts-bij-kinderen/
[/quote]
Is zeker een duidelijk artikel. Klopt ook dat koorts niet meteen slecht is, maar ook juist goed is. Echter, het is nooit verkeerd om de huisarts te bellen als koorts aan blijft hoiden. Zo kunnen ze iig dingen uitsluiten. Mijn neefje van 6 maanden oud was 3 weken terug ziek. Had 2 daagjes koorts, niet extreem hoog, maar wel redelijk hoog. 1 dagje koorts weg en toen weer koorts. Ze hebben er 6 dagen mee rondgesjokt, dag en nacht. Uiteindelijk toch huisarts, bleek hij een fikse dubbele oorontsteking te hebben. Daar schrokken ze behoorlijk van, want ze dachten zelf eerser aan tandjes. Daarom denk ik dat je beter n keer teveel kunt gaan en dan voor niks, dan 1 x telaat. Snap je? Ik bedoel hier ook niet mee te zeggen dat je voor iedere scheet naar de huisarts moet gaan. Koorts krijgen kindjes nu eenmaal snel. En zo snel als het komt, zo snel gaat het ook weer. Alleen als de koorts aan de hoge kant is en aan blijft houden (3 dagen) , kan dit ook wijzen op een infectie, of ontsteking oid. Dus ik zou dan altijd even bellen met de huisarts om dit uit te sluiten.

Terug
Bovenaan