40 graden koorts.....waar moet ik op letten?

Hoi meiden

Nou, Stef is dus gewoon hartstikke ziek. Echt vreselijk zielig.
Ik mag hem van de dokter 3x daags een paracetamol geven, maar tussendoor bereikt hij toch nog met gemak de 40 graden.... Ik weet natuurlijk wel ongeveer wat ik moet doen enzo, maar dacht toch, ik vraag het even. Veel van jullie pukkies zijn al eens ziek geweest.... Dus.....waar moet ik op letten??

Liefs Annet

Helaas kan ik je niet helpen....Omdat Senna nog nooit echt ziek is geweest...
Maar we willen Stef wel effe beterschap wensen!!
Ik hoop dat ie gauw weer beter word!!

Liefs,

Jacqueline & Senna

Hoi
Danique had ook een hele hoge koorts en dat kwam door een ontsteking.
Dus zeker goed in de gaten houden en lekker luchtig kleden
Zou ook even de dienstdoende arts even bellen vanavond.

Liefs Ilse mv Danique

Hoi Annet,

Hier een paar tips;

- Stef niet te warm aankleden. Dus liefst in rompertje in slaapzak leggen. De warmte moet namelijk weg kunnen.
- Veel laten drinken
- Zijn reactie vermogen in de gaten houden. Dus als hij erg slap wordt en futloos dokter bellen.
- Na 4 dagen nog 40 graden koorts met onbekende reden áltijd naar je huisarts gaan.
- Als je kindje op vrijdag nog ziek is ook huisarts bellen ivm het weekend.
- Als je kindje heel heet is met een lauw washandje even hoofdje fris maken/afkoelen.
- Beste om een zetpilletje te geven een half uurtje voor slapen gaan. Dan werkt het zetpilletje zodra hij naar bed gaat en slaapt hij rustiger.
- Niet in een warm badje doen maar zo met washandje fris wassen.

Dus al met al niet te warm kleden, reactie vermogen in de gaten houden en genoeg laten drinken!!

Beterschap!

Esmé mv kay

Kay had laatst een oorontsteking,.. Dus als zijn temperatuur erg schommelt lan dat wel eens zo zijn. Oortjes dus in de gaten houden en voorlopig niet met je kleine man naar buiten gaan hoor..

x

Hihi,.. vergeet steeds iets..

Ik had standaard een flesje diksap op zijn slaapkamertje staan. Als hij dan s'nachts wakker werd gaf ik hem lekker wat sap om te drinken. Stef zal je dankbaar zijn als je hem nu veel laat drinken. Maak hem er niet voor wakker hoor!!! Lekker laten slapen want dat is juist goed, maar mocht hij wakker worden lekker sap of water laten drinken. Een flesje melk is dan veel te warm.

Het kan dus goed zijn dat hij totaal geen trek heeft in warme melk..
Geen probleem zolang hij maar wel water of sap drinkt..

Volgens mij wassie dat!!

Dikke kus voor Stef!!

Hoi,

hier wel enige ervaring met hoge koorts. Vocht, let op dat je kindje genoeg vocht binnenkrijgt. Echt heel belangrijk want kindjes kunnen sneller dan je denkt uitdrogen!!!!!
Als een kindje suffer wordt, niet helder uit de oogjes kijkt dus zieker wordt en de koorts niet hoger dan direct bellen. Pak af en toe het vel van je kind tussen duim en wijsvinger, trek een beetje en als het direct teruggaat, niets aan de hand zoniet direct bellen.
Bied overdreven vaak drinken aan want door de koorts verdampt je kind ernorm veel vocht, dat is niet zichtbaar. Eten is op zich nog niet het belangrijkste.
En o ja als je kindje slap wordt niet echt meer meegeeft bij bijv optillen ga controleren of dit ook vaker gebeurd.

Zo, je zult wel schrikken van dit verhaal maarre dit is niet overdreven. Wij hebben dit met onze eigen kinderen meegemaakt. Onze jongste was afgelopen december bijna uitgedroogd door het RSvirus en de oudste heeft heel erg een virus in haar spijsverteringskanaal gehad en kreeg ORS (suiker/zout oplossing) om te kunnen aansterken. Dit had met diarree en spugen te maken.

Ik wil alleen maar zeggen, kijk goed naar je kind en bij twijfel bellen.

Veel succes
Renske mv meike 12/07/06

Terug
Bovenaan