40 jaar en zwanger

Hallo allemaal,

Na twee miskramen vorig jaar ben ik nu eindelijk weer zwanger, hopelijk dit keer wel een kindje dat ik kan uitdragen.
Ik ben in juli 40 geworden. Voor velen in mijn omgeving ben ik te oud om nog een kindje te krijgen, vooral omdat ik al twee kleine kinderen heb. Wij hebben echter de wens om nog een derde kindje te krijgen. Velen begrijpen dat niet.
Wie heeft dezelfde ervaring of begrijpt wat ik wil zeggen.
Ik hoor graag van jullie.
Groeten,
Sandra
 
Beste Sandra, trek je niets aan wat andere mensen zeggen. Ik ben 37 jaar en net 7 weken zwanger van mijn eerste kindje. Heb nu eindelijk een leuke vriend met wie ik grag en kind zou willen hebben. Mijn situatie is dan wel anders als jouw situatie, maar je voelt zelf aan of je nog fit genoeg bent om dez klus te klaren. Andere kunnen wel roepen je bent te oud, nu mijn moeder was twintig toen ze mij kreeg, een hele jinge moeder dus, maar die zou echt op latere leftijd kinderen nemen omdat ze toch wel het een en ander gemist heeft. Ze is nu wel jong uit de kinderen maar ik ben gewoon heel realistisch. Op oudere leeftijd kinderen krijgen wil echt niet zeggen dat je te oud bent. Dat hangt helemaal af van je levenswijze en eigen instelling! Als jullie het graag willen, fa er dan voor, anders krijg je later spijt!! het enige is dat je meer risico loopt op het kindje dat een afwijking heeft, dus dat moet je in een vroeg stadium wel even laten controleren. Hoop dat je iets uit mijn antwoord kan halen, in ieder geval veel succes!! Groetjes!!
 
Hoi Sandra,

Van harte allereerst. Zelf vind ik 40 ook niet echt jong voor een zwangerschap, maar het gaat helemaal neit om wat ik of anderen vinden. Het gaat erom wat jij vind en als jullie de wens hebben om er nog een derde bij te nemen dan moeten jullie dat zeker doen en dat is jullie van harte gegund!

Ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap toe :)

groetjes, Jane
 
Proficiat, laat je niets aanpraten door die mensen, vroeger hielden de vrouwen ook niet op bij 35. Het is typisch iets van nu dat je ongevraagd van alle kanten te horen krijgt hoe en wanneer je kinderen moet krijgen. Ik erger me daar ook op (39 en zwanger van tweede). Geniet maar lekker van je zwangerschap.
Groetjes
 
Hoi Sandra,

Ik ben 39 (bijna 40)ben 6 maanden zwanger. Trek je er aub niets van aan!
Wat is oud? Sommige dingen lopen zoals ze lopen. Mensen....hebben zo makkelijk een oordeel je hebt het niet zelf in de hand. Ik zit bv ook nog in een situatie(vriend zonder werk) die niet ideaal is.
Bel m'n vriendin op en die reageerde heel raar zo van ohhh gefeliciteerd, mmm had het niet verwacht in jou situatie met een bepaalde toon.
Nu zat het al een tijdje niet lekker, maar was er helemaal klaar mee!
Het is mijn beslissing en er is nooit een goed moment zeggen ze weleens.
Nou ik vind het juist een geweldig!

Succes

Misschien hoor ik nog wat van je zou leuk zijn!
 
Trek je aub niks aan van reacties dat je te oud zou zijn! als je nog geen 40 zou zijn zou er wel weer wat anders zijn.

Ik ben 33 en kreeg van een vriendin te horen dat het me wel tegen zal vallen omdat ik niet zon moederlijk type ben. Sommige mensen hebben toch de neiging om alleen in hun eigen straatje te kijken. Alles wat niet zo is zoals zij het zouden doen is raar, heel bekrompen!
 
Terug
Bovenaan