40 jaar of ouder...

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben Layla en een nieuw lid binnen dit forum.
Ik ben 40 en nog een beetje en probeer vanaf nu voor de eerste maal zwanger te worden.
Mocht het lukken en alles gaat goed dan ben ik dus 41 jaar eer ik beval.
De meeste mensen vinden dat nogal wat.
Veel van mijn collega's hebben al kinderen  rond de 18-20 jaar.
Tja, als je dan zegt "ik ga er nu aan beginnen" dan krijg je nogal wat scepsis over je heen.  
Maar realiseer het leven kent vele paden en sommigen lijden je via een omweg.
Uiteindelijk heb je het niet altijd voor het kiezen, niet altijd alles loopt zoals men verwacht.
En nu maar hopen dat het gaat lukken.
Mijn (vrouwelijke) arts gaf aan dat het statistisch gezien bij iemand van mijn leeftijd wel 1,5 jaar kan duren eer je zwanger raakt.
- Zijn er nog meer dames op dit forum van mijn leeftijd welke nu zwanger zijn aan het proberen te raken?
- Hoe ervaren jullie die 1,5 jaar... Dat is nogal ontmoedigend zeg.
- Andere  reacties zijn uiteraard ook welkom!!

Groetjes

Hoi Layla,

Ik ben zelf 26 jaar en bezig voor mijn 2e kindje, maar ik vind het helemaal niet raar ofzo hoor dat jij er nu pas aan gaat beginnen.
En voor jou kan het natuurlijk ook elke mnd raak zijn, ook al is die kans wel kleiner.
Ik wens je heel veel suc6 met zwanger worden en afwachten'
groetjes mirjam

hoi leyla,

ik ben zelf 38 jaar nu en we zijn bezig voor een 2de kindje. met onze eerste was is 36 en was in 1 x zwanger.. nu zijn we in ronde 5..
raar vind ik het niet hoor.. je bent er aan toe wanneer je dat zelf voelt.. of misschien komt het gewoon niet eerder op je pad..
gewoon er voor gaan.. als jij je er goed bij voelt.. dan heeft niemand er nog iets van te zeggen..
dat het anderhalf jaar zou kunnen duren?? nou mijn arts heeft me gezegd.. dat als we langer als een half jaar bezig zijn ik langs kan komen omdat het klokje wel tikt..

succes greta

Hoi Leyla, ik vind het helemaal niet raar dat je pas op je 40e aan kinderen toe bent. Ik ben mijn lief pas op m'n 28e tegen gekomen, anders had ik misschien wel eerder kindjes gekregen.  
Ik ben zelf 34 en was 32 toen onze dochter geboren is. Ook niet meer zo piep dus.
En mocht ik het geluk hebben dit jaar nog zwanger te raken ben ik ook al 35 als de tweede komt.

Je mag volgens mij als je boven de 36 bent al na een half jaar proberen naar de gyn, dus zolang hoef je niet in onzekerheid te zitten hoor.

Veel plezier hier op het forum en succes met zwanger worden.

Groetjes,

TeHa

Goh, wat een lieve en spontane reacties!
Net wat een mens nodig heeft.
Meestal krijg ik een hoop bezwaren over me heen, zo van "realiseer je je dit of dat wel" en om eerlijk te zijn zet me dat soms wel aan het denken.
Ja, het maakt me dan toch wel een beetje onzeker en ja, ook wel angstig.
Gelukkig heb ik een man die zó positief is  en er verheugd naar uitkijkt waardoor ik  in ieder geval voor wat betreft het ouderschap en gezamelijk opvoeden + ouder worden er alle vertrouwen in heb.

Geloof me, ook als je 20 bent ben je onzeker en bang. De kans dat je een kindje krijgt met een afwijking is op hogere leeftijd dan wel groter, maar kan ook als je nog jong bent. En ik neem aan dat jullie van  die risico's afweten.

Ik heb me ook voorgenomen om een nekplooimeting te  laten doen  als ik zwanger ben, ook al ben ik dan "pas" 34/35. Eigenlijk best raar dat je dat niet altijd kan laten doen maar op de dag dat je 36 wordt wel. Toch?

En  het aller belangrijkste is dat jullie kindje super gewenst is. Dan maakt leeftijd toch niet meer uit?

hallo welkom hier en ik vind het ook echt niet raar hoor een oud collega van mij was pas 43 toen ze spontaan zwanger werd.Ook zij had het er een beetje moeilijk mee om het te vertellen op het werk maar over het algemeen reageerde iedereen positief op een paar na die hun commentaar al hadden klaar liggen. Ga gewoon voor je droom en ik duim met je mee!! groetjes monique moeder van Tiara 2 en in de eerste ronde voor de tweede

Hoi Leyla en andere meiden,

Ik denk dat ik me een beetje hetzelfde voel als jij. Ben bijna 21 jaar, wat voor veel mensen nog erg jong is.  Ik heb alleen aan mijn moeder verteld dat ik gestopt ben met de pil en haar reactie was gelukkig heel blij. Ik weet alleen zeker dat de reacties om ons heen negatief zullen zijn waneer  we vertellen dat we zwanger zijn. Ook van "weet je het wel zeker"  en "je hebt nog zoveel te doen"'  

Maar nee, wij willen geen reizen maken en cariere maken, wij willen onze liefde delen met een  kindje van ons..  
Ik moet wel toegeven dat het me leuker lijkt als iedereen om je heen dol gelukkig voor je is, maar ik denk maar zo: Als wij maar gelukkig zijn, toch!!

Hoop voor je dat je heel snel mama mag worden en trek je niks aan van de reacties van andere! dan zal ik dat ook niet doen

Liefs M  

Terug
Bovenaan